Raskaus ja lorahtelu : Kenelläkään lorahdellut "jotain" housuun esim.aivastaessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut turhaanko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut turhaanko

Vieras
Olen raskaana 25 viikolla ja tälläistä lorahtelua tapahtuu silloin tällöin. Ehkä on vain pissaa tai ainakin olen niin ajatellut. Kun aivastan tai yskäisen/yskin, saattaa lorahtaa nestettä housuun vähän. Ei haise millekään. Valkovuoto myös todella paljon lisääntynyt ja limaa oikein pulppuaa välillä. kenelläkään vastaavaa? Mietin pitäisikö tästä soittaa lääkärille ja tarkistuttaa tuo lorahtelu, vai olla huoleti vain? Kuitenkin tätä lorahtelua saattaa tulla, vaikka ei ole pissahätä tai juuri käynyt vessassa.

Alkuperäinen kirjoittaja myh:
Sun lantiopohjalihakset ehkä vaan paskassa kunnossa?

Miksi oisi hetkessä mennyt? Koska lantiopohjalihakset olleet tosi hyvässä kunnnossa aina ja ensimmäisessä raskaudessa(7vuotta sitten ) ei tälläistä ollut.Voiko nämä lihakset löystyä hetkessä? Muuten ei ole mitään pidätys ongelmia yms. Ja ainakin sanoneet gynelle aikaisemmin, että alapään lihakset on hyvässä kunnossa.

Veikkaan et virtsa on kyseessä..kuulostaa ihan samalle ku mulla. Lantinpohjan lihakset ku löystyy ni toi virtsainkontinenssi on ihan normaalia! Voit tietty mennä varmistamaan äitipolille jossa tehdään prom-testi jossa näkyy onko kyseessä lapsivettä. Itse kävin juuri noilla viikoilla.Valkovuodosta voi loppuvaiheessa tulla ihan vettä ja se lorisee pitki reisiä.. nyt olen viikolla 37.

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut turhaanko:

Miksi oisi hetkessä mennyt? Koska lantiopohjalihakset olleet tosi hyvässä kunnnossa aina ja ensimmäisessä raskaudessa(7vuotta sitten ) ei tälläistä ollut.Voiko nämä lihakset löystyä hetkessä? Muuten ei ole mitään pidätys ongelmia yms. Ja ainakin sanoneet gynelle aikaisemmin, että alapään lihakset on hyvässä kunnossa.

Siis ne lihakset löystyy ihan pakostikin raskauden ja hormoonien myötä.

Mitä se olis jollei pissaa?

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut turhaanko:

kohtu painaa virtarakkoa ja vaik lihakset ei huonossa kunnossa oliskaan, on normaalia että esim aivastaessa virtsaa hiukkasen karkaa..

Ei tartte olla edes lantiopohjalihakset huonossa kunnossa. Luultavasti pissaa.
Raskauden hormoonit löystyttää niveliä ja lihaksia. Lisäksi kohtu ja vauva painaa virtsarakkoa.
Joten tollanen pieni virtsankarkailu on ihan normaalia ja luultavasti korjaantuu sitten vauvan synnyttä.
Mulla ainakin ihan normaalia raskaus aikana, ja ikänä ei ole raskauden jälkeen tuollaista tapahtunut vaikken ole mitenkään erityisemmin paikkoja vahvistanut.

googleta lantiopohjanlihakset niin varmasti löytyy ohjeita.

ihan normi juttu!! hormonit vaikuttaa ja myös se että kohtu painaa virtsarakkoa jne. mulla ainakin "korjautunut" ihan itsestään kun on synnytyksestä mennyt jonku aikaa.

Voihan se sitä pissaaki olla mut mun (erittäin runsas) valkovuoto oli kyllä ihan nestemäistä raskaana, varsinki lopussa.. et ei sitä aina meinannu uskoo et se EI OO pissaa tai lapsivettä..

No mitenkä kun tuntuu että jotain valahtaa housuihin samalla tavalla ku menkkojen aikaan... mulla viikkoja 21+4 ja kolmas raskaus kyseessä... vauva tosi aktiivinen ja kipuja ollu tosi paljo... myös muutama kivulias supistus ollu... väliä niillä saattaa olla päiviä... supistuksia ollut aiemmissakin raskauksissa jo näillä viikoilla... huolestuttaa vähän vaan...