Raskaus ja leposyke

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Huolehinko nyt ihan turhasta, rv 30+1 ja leposyke yli 100 ollut jo useamman tunnin. Ei tasoitu millään, vaikka istun vain sohvalla. En oo tänään rehkinyt, en ole flunssassa, ei stressiä. Olo on väsynyt ja tunnen kokoajan kurkussa sykkeen ja kaulan alaosassa pistävä tunne hengittäessä, samanlainen tunne kuin ois tehnyt rankkoja urheilusuorituksia.. Taitaa olla soiton paikka äpolille..
 
noh
mulla oli parin kuukauden ajan leposyke n. 110, ties mitä liikkuessa.
hengästyin ihan vaan sängystäkin noustessa.
mut eipä sille mitään tehty, vaik oli muutakin probleemaa.
 
puuskuttaja
Mulla oli kans ekassa raskaudessa viimeiset kuukaudet leposyke säännön mukaisesti yli 100, mutta ei sitä mitenkään noteerattu. Tällä kertaa sama juttu, mutta vähän vaihdellen ja neuvolan täti sanoi, että voi olla alhaista hemoglobiinia. Ei tosin ollut, se on ihan ok, mutta syke vaan huitelee siellä 105 tienoilla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
mulla oli parin kuukauden ajan leposyke n. 110, ties mitä liikkuessa.
hengästyin ihan vaan sängystäkin noustessa.
mut eipä sille mitään tehty, vaik oli muutakin probleemaa.
Mulla siis neljäs raskaus ja aiemmin ei samoja oireita. Muuten en huolehtis, mut tuo outo pistävä tunne..
 
hei
mulla oli leposyke puolesta välisä alkaen 100 ja loppuvaiheessa (rv 36+ ) alko olemaan jo 120-125.
Mulla tosin oli verenpaineetkin alun 120/64 sijasta puolessa välissä 134/80 tienoota ja lopuks 152/90.
tutkittiin myös pariin otteeseen kun oli rytmihäiriöitä mutta menivat ihan normirajoissa.
 
Korkea syke on raskausaikana melko tavallinen vaiva, näin mulle sanottii neuvolassa. Mul syke oli 90-120, ei koko aikaa, mutta useita kertoja päivässä. Olo oli tosi huono, korkeimmillaan kun oli, muuta ei jaksanut tehdä kun maata vain. Synnäril sit kätilö sanoi et kyllä sellaseen olis pitänyt puuttua neuvolas, eikä vain antaa olla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Leposyke = syke aamulla ennen sängystä nousua. Ei leposykettä mitatakaan illalla :)
Höpöhöpö. Leposyke mitataan,kun ihminen on levossa, jolla ei kuitenkaan tarkoiteta yötä, vaan tilannetta, kun ihminen on rauhoittunut tohinoista ja sydämen syke normalisoitunut.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
mulla oli parin kuukauden ajan leposyke n. 110, ties mitä liikkuessa.
hengästyin ihan vaan sängystäkin noustessa.
mut eipä sille mitään tehty, vaik oli muutakin probleemaa.
Mulla siis neljäs raskaus ja aiemmin ei samoja oireita. Muuten en huolehtis, mut tuo outo pistävä tunne..
jos tuntuu rinnassa pistävä tunne, kipu, ota yhteys lääkäriin.
tosin SEKIN saatetaan vielä lukea normaaliksi..
niinkuin mulla pitkään ennen ku tuli ongelmia :headwall:
 
ap
No mä mittailen sykettä vielä puolisen tuntia, nyt ku lapsetki mennyt nukkumaan. Ja jos ei tasoitu eikä varsinkaan tuo pistävä tunne lopu, niin taidan sitten soittaa äpolille.
 

Yhteistyössä