Raskaus ja Laihdutus?

jahas,nyt meni laihdutuskuuri pilalle kun olen raskaana. olin tässä laihdutellut -14kg mutta sikaflunssakauden karanteenin ja joulun myötä tuli +6kg takapakkia. nyt kuitenkin päätin että takaisin vaan salille ja ryhmäliikuntatunneille ja roskaruoat ja herkut pois. siis laihdun pelkästään jättämällä noi lihottavat yökötykset pois ja liikunta päälle,eli eihän se ole virallisesi laihduttamista ja sopii vaikka olenkin nyt raskaana? Kun on sanottu että raskaan ei saisi laihduttaa. syön siis terveellisesti(kunnolla mutta terveellisesti) ja harrastan tosi paljon liikuntaa. Onko muita samassa tilanteessa olevia?
 
Täällä myös yksi joka yrittää pitää painonnousun kurissa näin raskausaikana. Mulla viikkoja nyt 23+2 ja tähän mennessä on tullut n. 6 kiloa painoa. Tarkoitus oli että ennen puolta väliä ei tulisi yhtään, mutta se nyt ei sitten onnistunut. Mulla oli ylipainoa jo ennen raskautta, sen vuoksi yritän nyt pikkuisen hillitä tuota painonnousua.
Jätin tammikuun alusta kaikki herkut pois, lisäsin hedelmiä ja kasviksia ja yritän syödä järkevän kokoisia annoksia (ei siis kahden edestä). Mun liikkuminen on nyt pikkuisen pannassa, kun mulle tuli supistuksia ja haluttiin ottaa varmanpäälle ja kieltää kova rehkiminen. Mulla on keskiviikkona neuvolalääkäri ja siellä sitten selviää saanko taas harrastaa liikuntaa normaalisti. Jos lupa irtoaa niin suunnittelin että aloittaisin vesijuoksun 1-2 kertaa viikossa ja siihen päälle lenkit koirien kanssa. Eli ei mitenkään hurjan paljon.

Musta tuntuu, että voisit ainakin aluksi harrastaa liikuntaa niinkuin ennenkin jos suinkin voit ja ekassa neuvolassa kysäistä asiasta. Loppuajastahan sykkeet ei sais nousta kamalan korkeiksi, mutta ymmärsin että liikuntaa voi harrastaa niin paljon kuin tuntuu hyvältä. Ja herkuthan nyt ei kenellekkään mitään hyvää tee (ehkä hetken mielihyvä, mutta...) ja niistähän voi luopua jos haluaa. Itse ajattelin olla koko tammikuun täysin ilman,mutta sen jälkeen kyläillessä voisin ottaa pullan tms. Kotiin en kuitenkaan ajatellut enää ostaa mitään.

Jos pitää huolen että syö riittävästi oikeaa ruokaa ja siihen hedelmät ja vihannekset päälle niin tuskin voi kamalan metsään mennä. Onko sulla minkä verran painoa vielä, ts. olitko normaalipainossa ennen raskautta?
 
no niin ajattelinkin että tuollain terveellisesti voi laihdutella raskauden aikana,tai ainakin psytellä samassa painossa niin ettei kiloja tulisi lisää ,ainoastaan ehkä mikä sitten vauvasta tulee itsestään. ekassa raskaudessa lihosin 30kg,kun söin tosiaan mitä sattuu ja pistin raskauden piikkiin. toisesta raskaudesta lihisin vain mitä vauvasta tuli ja ne lähtikin jo sairaalassa heti pois. tosin heti raskauden jälkeen aloin sitten kotona paisumaan,ja siitä olen nyt laihtunut tuon 14kg joista on nyt tullut loppuvuodesta 6kg takapakkia :(
olen joo ilman raskauttakin ylipainoinen,ja jos taulukoiden mukaan mennään niin oikein "huomattavan/vaarallisen" lihava,mutta taulukot nyt on muutenkin sanonko mistä kotoisin,koska norsuksi en itseäni silti tunne kun saan tavallisesta kaupasta vaatteita(44-46) ja vielä normaalinkokoisten osastolta,silti painoindeksi on yli 30!oon 166cm pitkä.ja taistelen sadankiloin rajamailla... kiitti vastauksestasi :)
 
Mulla vasta eka raskaus ja tämänkin alkuun saattamiseen meni kolme vuotta ja lapsettomuushoitoja. Joten nyt kun olen vihdoin tässä pisteessä niin tuntuu että haluaisin antaa lapselle mahdollisimman hyvät eväät elämään, ts. terveemmän äidin. Mun mitat tällä hetkellä kai 164 cm ja 87 kg (paino selviää taas sitten neuvolassa keskiviikkona). Toisaalta olen myös sen verran turhamainen, että en haluaisi ensi kesänä olla sotanorsu kun vauva on syntynyt.
Kokeilin juuri käydä ihan pikakävelyllä hissuksiin ja Noup, massu ei tykännyt sitte yhtään. :/
No keskiviikkona sitten selviää uskallanko tästä huolimatta liikkua. Ruokailut on ihan mallillaan kai, kaloreita en ole laskenut yhtään, mutta tosiaan pitänyt huolen ateriarytmistä ja annoskoosta. Tästä syystä minä voin hyvin ja möyrinnästä päätellen myös vauva tykkää.

Tule välillä kertomaan miten menee, itsekkin mielenkiinnolla odotan onko näillä muutoksilla ollut vielä mitään vaikutusta painonnousuun.
 

Yhteistyössä