Raskaus ja kuumuus

Onko kellään tietoa kuumuuden vaikutuksesta raskauden loppuvaiheessa (olen rv39+6)? Voiko siis yli 30 asteen helle olla vaaraksi vauvalle?
Tiedän, että juoda täytyy paljon, ja ilman sitä voi tulla vakava nestehukka, mutta voiko pelkkä kuumuus vaarantaa loppuraskauspäiviä?

Olisin kiitollinen jokaisesta vastauksesta, jos tietoa löytyy :heart:

Mie en usko, että kuumuus sinänsä ois mitenkään vaarallista, tokihan ne äidit on raskaana semmosissakin maissa, missä tuo 30 asteen lämpötila on vielä viileä... ;) Mutta eihän se tietty hyväksi ole, jos oma verenpaine esim. siitä nousee, että kuumassa ponnistelee.

Eli miun maalaisjärki sanos, että jos itellä on hyvä olla, ei vauvalla ole pelkän lämpötilan kannalta hätää, mutta jos itellä tukala, sydän hakkaa sataa ja verenpaine tosiaan pilvissä on ehkä syytä ottaa rauhallisemmin ja koittaa pysyä viileämpänä.

En mäkään usko, että hätää on jos itellä on hyvä olla.

Kiva huomata sut palstailemassa... Ei ollakaan kesäkuisissa ihan vasta sun kuulumisia päästy lueskeleen. Toiset on sit vähän enemmän koukussa... :whistle:

Onnellista raskauden loppua sullekin! Alkaakin olla jännät paikat, kun laskettu on niin lähellä jo. :)

kiitti vastauksista, tässä alkaa olla jo ylihuolehtivainen kun vauva ei ole tullut vielä ulos ;)

Pikku Myy-80: Jep, täytyy tulla kattomaan miten kesäporukalla siellä menee. Mulla onkin ollut pitkä tauko!

Tsemmppiä myös sulle viimeisille raskauspäiville =)

Kuten jo tuossa edellä mainittiin, ja itsekin tiesit, on olennaisinta se nesteen saaminen. Eli vettä kehiin!
Hauska kuulla (tai siis lukea) susta, hassu, tulehan tosiaan ilmoittelemaan kesämassuihin ainakin sitten, kun vauveli on maailmassa! :)

En usko itse kuumuuden vaikuttavan mitenkään, eiköhän se kohdun lämpötila pysy suunnilleen siinä 37´ oli ulkopuolella sitten miten kylmä/lämmin tahansa jos vaan äidin oma ruumiinlämpötila on suht´normaali.

Ulkoilman lämpötila ei vaikuta ruumiin lämpötilaan eli siis kohdunkaan lämpötilaan.
Juomista vaan siis. =) Kannattaa kuunnella omaa kehoa ja luottaa siihen, että jos on ihan ok olo, niin vaavillakin on kaikki hyvin. Jos taas auringossa tulee heti paha olo, niin sitten varjoon tai sisälle vaan.

Pitäsköhän miun ravata suihkussa usein..mulla on mielettömän kuuma ja tukala olo..vaikka on tuulettimet ja juon kylmää usein.
Onko jotain vinkkejä miten tässä pärjäis..taitaa olla jotain 25astetta varjossa.

Yhteistyössä