Raskaus ja 3d elokuvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lili

Vieras
Saako raskaana mennä 3d elokuviin? Tää on varmaan tyhmä kysymys, mutta kun sisko oli lintsin 3d:stä lukenut jotain, ettei raskaana sais mennä. Pitääkö moinen paikkaansa? Haluaisin mennä katsomaan Liisa Ihmemaassa ja se menee vaan 3d:nä

Tää oli oikeasti ehkä typerintä mitä mä olen ikinä täällä kuullut. =) :laugh:

Saa mennä. Se Lintsin vekotin hyppii ja pomppii ja tärisee. Leffateatterin penkit pysyvät ihan paikallaan.

En ymmärrä alkuunkaan mitä tekemistä otsikossa mainituilla asioilla on keskenään.

Ennemmin ajattelisin ettei epileptikon kannata tuollaiseen mennä.

Miksi raskaus on kaikkien mielestä kuin joku sairaus, kaikkea ja kaikkia pitää varoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
no ei tainnut ap tietää lintsin penkkien toiminnasta että siksi ei suositella raskaana olevia menemästä sinne. taas todella järkeviä vastauksia.
Ja keksitkö jonkun toimintamekanismin millä 3D-elokuva, siis ihan vain elokuva, voisi olla haitallinen raskaudelle?

Oon mä ainakin käynyt 3d leffassa raskaana, missään en ole kieltoja nähnyt. Mikähän yhteys näillä vois olla... Eihän raskaus oo mikään sairaus. Moni taitaa vaan ajatella että raskaana ei voi tehdä sitä eikä tätä.

No eihän sen vaarallista tarvitse olla, että jotain ei suositella. 3D aiheuttaa ihmisillä esim. pahoinvointia ja heikotusta. Helposti nuo oireet voisivat olla yleisempiä raskauden aikana, eikä 3D-lasien käyttöä siten suositeltaisi.

Kyllähän minuakin kysymys hymyilytti, mutta ei tämä nyt mikään typeryyden huippu ole. Ja samahan se on kysyä ettei jää vaivaamaan. Mitään virallista tietoa minulla ei kyllä ole.

Hmm, ja oli aika vanha ketju ;). Mutta kiinnostaisi kyllä tietää perusteet 3D-television haitoista raskaanaoleville.

Ehkäpä tuleva äiti jo osaa ottaa vastuun pikkuisesta ja osaa ajatella hänen parastaan.. Itsekin olen viimesilläni raskaana ja mietin ihan samaa, et voiks leffaan mennä kun vauva kuulee jo kaikki äänetkin tosi hyvin..en nimittäin raahais pikku vauvaa moiseen meluun, halojaa! Ei ole mitää yliampumista vaan lapsen parasta ajatellaan joka välissä, äideillä suuri vastuu kun se kasvaa kokoajan heissä kiinni...

[QUOTE="äityli";26982592]Ehkäpä tuleva äiti jo osaa ottaa vastuun pikkuisesta ja osaa ajatella hänen parastaan.. Itsekin olen viimesilläni raskaana ja mietin ihan samaa, et voiks leffaan mennä kun vauva kuulee jo kaikki äänetkin tosi hyvin..en nimittäin raahais pikku vauvaa moiseen meluun, halojaa! Ei ole mitää yliampumista vaan lapsen parasta ajatellaan joka välissä, äideillä suuri vastuu kun se kasvaa kokoajan heissä kiinni...[/QUOTE]

Näin juuri.

Yhteistyössä