Raskaus + hammaslääkäri?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on yhtäkkiä menny viisaudenhampaat todella huonoon kuntoon, lähtee paloja ja sattuu. Eli multa pitäis nyt poistaa kolme hammasta ja mulla on mieletön hammaslääkäripelko. Onkohan sikölle jotain haittaa jos mä nyt meen poistattamaan noita hampaita? Nyt on rv 10+5. Tämä on todella kauan odotettu raskaus, niin olen siksi niin varovainen kaiken kanssa :/
 
mä poistatin 2 viisuria ylä ja ala kun olin raskaana ,aika lailla samoilla viikoilla.
puudutusaine on vissiin eriä kuin normisti mutta ajaa saman asian.
särkylääkkeet mietoja ja niistä ei ollut mulle apua...yleensä olen popsinut kolmiolääkettä kipuun mutta nyt en saanut.

eipä siitä mitään haittaa ole vauvalle
 
Olin hammashoitajalla ja sanoi että vois olla parempi että multa poistettaisiin vasta raskauden jälkeen.Mutta kun sulla noi vaivaa noin paljon niin pakkohan ne on pois hoitaa heti.Ainaki luulis.
 
Mielellään tehdään vasta raskauden jälkeen, mutta 2/3.lla muutoin paras aika suorittaa toimenpiteet. Nyt ihan alkuraskaudessa vain pakon edessä, esim ne säryt tms. Pitäisi olla puudutteiden jne riskittömiä ja vaarattomia, mutta mieluummin silti varotaan.
 
Mä oon kyllä aivan kauhusta kankea, kun mietinkään koko hammaslääkäriä. Sittenhän mun pitäis käydä röntgenissäkin? Toivottavasti hampaan juuret on niin vaikeat, että joudutaan leikkaamaan, se repiminen on kamalaa. Yksi hammas multa jo aiemmin revitty...
 

Yhteistyössä