Raskaus aivan mahdoton asia? (PCO)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mörrilaps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mörrilaps

Uusi jäsen
28.10.2010
24
0
1
Vantaa
Minulla on todettu kaksi vuotta sitten PCO, eli monirakkulaiset munasarjat.
Kuukautisia ei ole näkynyt sitten syksyn 2007.
Nyt on kyllä ollut raskauteen viittaavia oireita (mielitekoja, huimausta, pahoinvointia sekä alavatsan arkuutta).
Olen myös ylipainoinen.

Laitanko rahani raskaustestiin, vai annanko vain olla?
Lapsi olisi toivottu, mutta luettuani sairaudesta kaksi vuotta sitten, sain käsityksen, että raskaus on mahdottomuus.

Joku viisaampi neuvoo?
Tai oma kohtaisia kokemuksia?

Voihan sen testin tehdä, mutta ovulaatio ilman kiertoa on tosi epätodennäköinen juttu. Raskaus ei ole mahdottomuus, mutta tarvitsisi kyllä jonkinlaista hormonitoimintaa. Pcohon liittyvät hormonijutut voivat varmaan aiheuttaa noita samanlaisia oireita.

Kannattaa hakea keltarauhashormonikuuri, että saisit vuodon alkamaan (jos et ole jo hakenut). Oletko tutustunut itsehoitomahdollisuuksiin, esim. vhh-ruokavalioon ja d-vitamiiniin?

Olen viimeiset kolmevuotta ravannut lääkärissä.
On kokeiltu kahteen kertaan keltarauhashormoneja, on tutkittu sairauksia ja mitään ei ole todettu, paitsi tuo PCO.
Kaikki arvot normaalit, paitsi testosteroni taso koholla.
Naistentautien lääkäri sanoi, että ovulaatio minulla tapahtuu, mutta kuukautisvuotoa ei jostain syystä tule.

Ihana :) Mä kanssa mietin jossain kohtaa, että raaskinko laittaa rahani r-testiin. Nyt on menny niin paljon testejä, etten edes ajattele niitä rahana :D

Kannattaa se testi tehdä oman mielenterveyden vuoksi. Onpahan sitten varmistettu. Tai jos on nega, niin alkaa miettimään, että tekiskö myöhemmin uuden testin jne. ;)

Mutta tsemppiä ja onnea kävi kuinka kävi!

Ps. Tulehan kertomaan testin tulos meille uteliaillekkin? :)

Testi tehty, tosin ihmetyttää muutama asia.
Viime viikkoina aamu virtsa on ollut tummaa ja muutenkin sellaista "väkevämpää", nyt oli melko kirkasta, muistutti normaalia päivävirtsaa, vaikka yöllä tuli oltua 4,5h virtsaamatta.

Ja myös se, kun tein First Signal testin, johon laitetaan kolme tippaa virtsaa pipetillä liuskalle, niin liuskan imeytyessä tuli tämä varmistus viiva ja myös ns. haamuviiva, joka kuitenkin hävisi hetken päästä?

Ja kun vau.fi sivustolla katselin monennellako viikolla olisin, niin kyseessä olisi 8.viikko, voiko raskaus silloin vielä näkyä testeissä?

En nyt tiedä miten tulosta kannattaisi tulkita, varmaankin negatiivinen (?) joka on suuri pettymys.

Kyllä 8. viikolla pitäisi jo näkyä raskaustestissä.
First Signal- testi saattaa näyttää jotain haamuviivaa, vaikka et olisikaan raskaana. :(
Suosittelisin tekemään esim. Apteekin Oma-nimisen testin. Sellainen sininen paketti (muistaakseni), myydään apteekeissa ja maksaa noin 5-7€/kpl. Se ei anna mitään vääriä tuloksia. :)

Yhteistyössä