Raskaudessa kertyneet kilot ja vauvan syntymäpaino?

Minulla ei kyllä ole olleet kilot suhteessa vauvan painoon. Ekasta tuli 12-13 kg ja poika painoi syntyessään 3630 g (rv 38+2). Toisesta noin 10 kg ja pojan paino 4385 g (rv 41). Toisella kerralla ei ehtinyt yhtään ylimääräistä painoa kertymään kun sai juosta esikoisen perässä kaiken sen ajan mitä ei ollut töissä (ikäeroa pojilla 2 v 1 kk).
 
Mulla painoa tuli n. 10kg, poika painoi syntyessään rv 37+3 2745g, nyt enää ylimäärästä 3kg :D Tosin en itekään oo ikinä ollu mikään iso, eikä oo taipumusta lihomiseen, niin mulle on ollu helppoo päästä kiloista..
Paino on siis lähteny ihan itestään, imetys tietty vaikutti asiaan.. Harmittaa kun en heti synnärillä tai kotiin pääsyn jälkeen käyny vaa'alla, ois ollu kiva tietää et kuinka paljon jäi sairaalaan.. :|
 
Kahdessa ekassa raskaudessa painoa tuli kummallakin kerralla n.16kg, kumpikin vauva painoi n.3600g syntyessään. Poika ja tyttö.

Nyt on kolmas raskaus, viikkoja 36+0 ja painoa tullut jo 17kg, loput jää nähtäväksi!
 
Raskausaikana tuli 16kg, josta turvotusta lopussa paljon. Vauva painoi 3030g sekä oli 47cm pitkä. Omaan painoon pääsin (kiloa vaille) varmaan parissa viikossa, eli nestettä siis oli paljon tuossa 16kg:ssa!

Toisessa tullut tähän mennessä 9,5kg (rv33+2), ja turvotus alkanut tulemaan suunnilleen samoihin aikoihin kuin esikoisesta. Poikkeuksena että nyt tulee syksyvauva, esikoinen syntyi toukokuussa jolloin ilmat olivat lämpimämmät. Eli toiveissa siis että ei tulisi painoa noin paljoa kuin viimeksi :whistle:
 
Heh hauska ketju ja ei näytä äidin painonnousu liittyvän lapsen painoon.
1. +20kg, vauva 3150g (rv 40+1)
2. +10kg, vauva 3210 (rv 42+0)
Ekasta jäi 10 kg, jotka oon nyt saanu tiputeltu pois, muta pitikin jäädä vielä kolmosta odottamaan, nyt täytyy pitää makeanhimo ompulla poissa.
 
no ei näytä painonnousu kauheasti vaikuttavan... ihanaa ja huojentavaa lukea näin toisen synnytyksen lähentyessä. Tosin eräs alaan erikoistunut lääkäri totesi naisten synnyttävän melkoisen samanpainoisia lapsia ja tämä keskustelu näyttää tukevan sitä =)
asiaan... ekasta painoa tuli +25, vauva 3470g (41+3) nyt toisesta on tullut vähempi painoa, mut epäilen tulevan vauvan painon olevan vähintään samoissa... mene ja tiedä, kohta selviää toivottavasti =)
 
mulla bmi ollut aina 23 eli ei kauheesti nyt kuitenkaan.
painoa tullut ekassa 10kg,vauva painoi 3200 rv 38
toisesta painoa 8kg ja vauva 3080g rv 38
kolmas painoa 7kg ja vauva 2740g rv 36
neljäs painoa 12kg ja vauva 3210g rv 38
ite oon huomannu lähipiirissäni myös et isoja vauvoja syntynyt niille jotka itse keränneet paljon painoa.
 
Mulle tuli painoa lisää 26 kiloa, huh huh..Tosin osa varmaan johtui turvotuksesta kun kesä kuiteski oli. Poju painoi syntyessään 3800. Nyt on lähtenyt kilot mukavasti tippumaan lenkkeilyn ja imettämisen myötä :)
 
painonlisäys 0kg ja tytöllä oli painoa 3800g. Sanottiin äippäpolilla, et monasti vauvan paino verrannainen äidin painoon, mut en tiiä miten se on pitäny muilla paikkaansa, ite oon ollu 3750g syntyessä. Toinenhan sit usein on isompi, jos ekakin on iso. =)
 

Yhteistyössä