Raskaudenkeskeytys

  • Viestiketjun aloittaja normaaliako
  • Ensimmäinen viesti
normaaliako
Moikka.

Kävin keskiviikkona poliklinikalla otammassa ensimmäisen raskauden keskeytys pillerin suun kautta, tarkoitus olis sitten tänään (perjantaina) laittaa 4x muuta pilleriä emättimeen.

Mulla alkoi kuitenkin jo torstaina, ton ensimmäisen pillerin jälkeen, mahakivut + verinen vuoto jotka jatkui säännöllisenä aaltoiluna jostain ilta 18 - yölle 03 asti, yöllä alko sit tota raskausmateriaaliakin tulemaan ulos ihan kiitettävän paljon.

Soitin sit perjantai aamulla kättärille että pitääkö mun silti ottaa noi loput pillerit, vaikka olen 110% varma että yön aikana kaikki oli tullut jo pois ja veren vuoto jatkui normaalia menkka vuotoa runsaampana. Kättärillä sanottiin että ois hyvä ottaa ne pillerit kuitenkin varmuuden vuoksi, joten laitoin kaikki 4x pilleriä sitten heti aamulla paikoilleen ja jäin odottelemaan.

En tosin hirveen kauaa ehtinyt odottelemaan kun pelkkien särkylääkkeiden jälkeen alkoi järkyttävä heikotus ja huimaus, niin että oikeesti sängyssä maatessakin päässä pyöri ja oonkin sit nukahtanut. Heräsin 4 tuntia myöhemmin enkä oo huomannu että ois ollu mitään sen kivuliaampia kipuja (supistuksia jne.) ??

Eikö noiden pillereiden pitäs kuitenkin aiheuttaa kohdussa rajuakin supistelua, vaikka sieltä kaikki raskausmateriaali oiskin tullut jo pois? En tiedä pitäskö nyt olla helpottunut vai ei ... "vähällä" päästiin (jos niin voi sanoa) mutta vähän jännittää et onkohan kaikki mennyt niinkun pitikin kun ei noista pillereistä tosiaan mitään oireilua sitten tullut koskaan?

Pientä mahakipua on ollut kokoajan, mutta ei mitään sen suurempaa ja verta tulee edelleen reippaasti. Raskauviikkoja oli 6+2.
 
Kokemuksesta tiedän että olin aivan hervottoman kipeä...otitko myös ne massiiviset kipulääkkeet? Meillä päin tehtiin niin että sain sairaalassa ultran jälkeen sen ekan pillerin mikälie se onkaan ja kotiin annettiin ne emätinsupot. Sen jälkeen oli jokin aika..ehkä 6 vko tai jotakin, tarkistusultra,voi olla että aika oli pidempi. En oikein musta kun se oli niin raskasta aikaa, muistan siitä kaikesta vain sen että tarkistuksessa lääkäri sanoinkin: onneksi olkoon olette raskaana ja sikiö on elossa. Mua itkettää vieläkin kun muistan sitä ihmeellistä reissua...
Mutta voimia sulle:heart: ja soittele sinne jos epäilyttää, kontrolliaika sulla ainakin pitäisi olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30185333:
Joo. Edellinen oli kuollut, jonka takia niitä nappeja söin. Idiootti.
Olen pahoillani, sekavasta tekstistäsi sain kuvan että olit tehnyt abortin josta sikiö oli kuin ihmeen kaupalla selvinnyt, ja jälkitarkastuksessa lääkäri onnittelisi pieleen menneen toimenpiteen johdosta tulevaa äitiä joka ei lasta halunnut.
 
"kätilö"
Kuulostaa ihan normaalilta. Kipu yleensä helpottaa aika lailla heti, kun kohtu on tyhjentynyt eli Cytotecit ei saa aikaan samanlaisia supistuksia jos raskausmateriaali on jo poistunut. Tsemppiä sinne!
 
3 aborttia ehty
Alkuperäinen kirjoittaja påpååå;30184994:
En kritisoi yhtään päätöstäsi mutta yritä ymmärtää, ettei mitään "tulevia lapsia" välttämättä koskaan tule olemaankaan. Tiedän mistä kirjoitan.
Kaikille ei tosiaankaan käy noin. Itselleni tehty 3 aborttia silti olen saanut 2 tervettä lasta joten turha pelotella ap.tä.
 
Dead parrot
Alkuperäinen kirjoittaja mitä sekoilet;30186974:
Näköjään niin.
Totuuksien tietämiseen ei paljoa tarvi, ja sunkaltasia on onneks harvassa jotka joutuu sen kiistämään, yleensä niiden omien traumatisoivien tekojen takia.
Onko monikin suru verrattavissa lapsen mukavuustappamiseen abortilla? Useimmat surut kun ei taida olla ihan itse valittuja..
Mulla on ystävä, jolle on tehty kuusi aborttia. Jokainen niistä kerroista on ollut valtava trauma ja menetys. Uskon että hän olisi ihan itse valinnut jonkin muun surun jos se olisi ollut mahdollista. Kaksi lasta hän on joutunut synnyttämään kuolleena tietäen lähtevänsä sairaalasta ilman sitä kaivattua ja hartaasti odotettua vauvaa.

Mutta hei, jatka sinä vaan huutelua puskista luullen että "tappaminen on jotenkin mukavaa". "Munkaltaiset onneksi harvassa olevat" yrittää edes jollain tavalla tukea niitä, jotka myötätuntoa tarvitsevat.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt ja kepsis
Mulla on ystävä, jolle on tehty kuusi aborttia. Jokainen niistä kerroista on ollut valtava trauma ja menetys. Uskon että hän olisi ihan itse valinnut jonkin muun surun jos se olisi ollut mahdollista. Kaksi lasta hän on joutunut synnyttämään kuolleena tietäen lähtevänsä sairaalasta ilman sitä kaivattua ja hartaasti odotettua vauvaa.

Mutta hei, jatka sinä vaan huutelua puskista luullen että "tappaminen on jotenkin mukavaa". "Munkaltaiset onneksi harvassa olevat" yrittää edes jollain tavalla tukea niitä, jotka myötätuntoa tarvitsevat.
Noilla huutelijoilla on ollut yleensä vähän turhan mukava elämä, ei käy mielessäkään että joku jolle alkaa naamaansa aukoa, on voinut ystäväsi kaltaisen kohtalon kokemaan. Keskenkasvuisia ja elämäänsä katkeroituneita, surullisia ihmisiä. Sääliksi käy, sinänsä, voisivat vaan itsekin jossain vaiheessa kypsyä ymmärtämään, että turpa kannattaa pitää tiukasti rullalla niin kauan kuin ei tasan satavarmaksi tiedä. Senkin jälkeen voi vielä miettiä seuraako mitään hyvää sen suun (tai näppiksen) avaamisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
että näin :D
Umpipuolueellinen ylläpito kävi taas rynkkäämässä poistoon liian kipeitä tosisaioita :DDDD ja murhia ihannoivat paskat tietenkin jätettiin lojuun,.... säälittävää toouhua... HÄVETKÄÄ!!!
Runkutelkaa tääkin vaan poistoon, murhat ei siitä yhtikäs paremmaks muutu :)
 
HYSHYSS vaan!!
Mahtaa olla nyt voittajafiilis.

"yritä ymmärtää, ettei mitään "tulevia lapsia" välttämättä koskaan tule olemaankaan."

Juuri näin. Ja toivottavasti ei olekaan.

"Mä en lähtis abortin tekijää tuomitsemaan ilman tarkempaa tietoa asiasta.. "

Kootut seliselitykset itsekkäille mukavuuksille on nähty ennenkin (viesti poistettu, mistä mitään terveyssyitäkään ei ilmenny)

"Kaikille ei tosiaankaan käy noin. Itselleni tehty 3 aborttia silti olen saanut 2 tervettä lasta joten turha pelotella ap.tä."

Kun kukaan ei vaan voi tietää miten kellekin käy.
Sääliks käy lapsia, jotka (vielä) selvinneet hengissä tappajien kynsissä..

"jatka sinä vaan huutelua puskista luullen että "tappaminen on jotenkin mukavaa". "

No mukavammaks sitä ainakin kuvitellaan kun synnytystä, jos ei mitään vakavia terveyssyitäkään oo?
 
Kuvittele vaan
No mukavammaks sitä ainakin kuvitellaan kun synnytystä, jos ei mitään vakavia terveyssyitäkään oo?
Minulle on tehty alaikäisenä abortti. En halunnut lasta, terveyssyitä ei ollut. Lapsi oli saanut alkunsa väkisinmakaamisesta, tekijää ei saatu koskaan vastaamaan asiasta, oli perhetuttu...

Aikuisena olen synnyttänyt kolme lasta. Jokainen noista kerroista oli mukavampi kuin se yksi abortti.
 

Yhteistyössä