Raskauden tunnistaminen yhdynnän jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja appp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

appp

Vieras
Vielä pitää muutama viikko odottaa, että voi luotettavan raskaustestin tehdä, eli yhdynnässä olin lauantaina ja sunnuntaina..
Voiko näin varhain tunnistaa raskauden?
Outoja tuntemuksia on ollut eilen ja tänään, mutta en tiedä kuvittelenko vain (esim menkkakipuja vaikka n. kolmen viikon päästä vasta menkat alkamassa)

odota ny vaan sinne testin tekemiseen.. mieli voi tehä temppuja.. täällä kysellään samasta asiasta iiiiiihan jatkuvasti. toiset tuntee toiset ei, sen tietää vasta kun on sen testin tehny..

Aivan samaa mietin, että mieli voi tehdä temppuja. Ja tosiaan - tuntisiko muka oikeasti näin aikaisin mitään? Jos on erityisen herkkä saamaan oireita, niin ehkä sitten, vai voiko sittenkään? Onkohan kellään kokemusta..

Vielä pitää muutama viikko odottaa, että voi luotettavan raskaustestin tehdä, eli yhdynnässä olin lauantaina ja sunnuntaina..
Voiko näin varhain tunnistaa raskauden?
Outoja tuntemuksia on ollut eilen ja tänään, mutta en tiedä kuvittelenko vain (esim menkkakipuja vaikka n. kolmen viikon päästä vasta menkat alkamassa)

no ei kyllä tossa vaiheessa luulis vielä missään nimessä tunnistavan.
Mulla molemmissa raskauksissa oli järkky tissikipu eka oire ja se tuli n 4vrk ennen oletettujen menkkojen alkua. Testit tein molemmista raskauksista 3vrk ennen menkkoja ja heti pamahti ikkunaan vahva+.

Mulla ilmeni 6 päivää ovulaatiosta oire mitä en mitenkään voinut kuvitella: rinnoista alkoi tippua maitoa. Noin viikkoa myöhemmin testasin plussan.

Joten kaiketi se on mahdollista, mutta kuten muutkin ovat sanoneet niin mielikin voi tehdä helposti tepposet...

Siis oletat ovuloineesi viime viikonloppuna? Ja kolmen viikon päästä pitäisi alkaa menkat? Jos luteaalivaihe on noin pitkä (yli 20vrk), ei ovulaatiota todennäköisesti tapahdu lainkaan. Normaalisti luteaalivaihe vaihtelee siinä 12-14vrk, sen ali ja yli menevät ajat kertovat kierron häiriöistä.

Hedelmöittymiseen voi mennä yhdynnästä noin vuorokausi, minkä jälkeen hedelmöittynyt solurypäs matkustaa kohtuun. Kiinnittymiseen kohdun limakalvoon voi mennä 3-6vrk, joskus jopa yli viikko. Vasta kun alkio on kiinnittynyt kohtuun, voi raskaus alkaa tuntumaan, sillä sitä ennen kropalla ei ole tietoa tapahtuneesta. Herkimmät raskaustestit (testiherkkyys 10mIU/ml) saattavat näyttää hentoa positiivista jo 9-10 päivää ovulaation jälkeen, mutta silloin saatu negatiivinen ei ole varma (toisin sanoen se voisi olla positiivinen parin päivän päästä).

Minkälainen kierto sulla oikein on?

Nyt on pakko myöntää, että en ole koskaan seuraillut kiertoani! Tuo "3 viikon päästä menkat tulossa" oli todellakin vain veikkaus. Arvelisin, että seuraavat menkat alkavat n. 14.5-20.5... Tiedän, että typerää kun en ole yhtään tietoinen kierrostani. Kuitenkin la-su oli havaittavissa ovislimaa. En jaksaisi odottaa että selviää, olenko raskaana vaiko en, mutta pakkohan se on jaksaa odottaa!

Nyt on pakko myöntää, että en ole koskaan seuraillut kiertoani! Tuo "3 viikon päästä menkat tulossa" oli todellakin vain veikkaus. Arvelisin, että seuraavat menkat alkavat n. 14.5-20.5... Tiedän, että typerää kun en ole yhtään tietoinen kierrostani. Kuitenkin la-su oli havaittavissa ovislimaa. En jaksaisi odottaa että selviää, olenko raskaana vaiko en, mutta pakkohan se on jaksaa odottaa!

Menkat tulee 2vko oviksen jälkeen... paitsi, jos on raskaana...

Minulla siis menkat loppui viime viikolla torstaina, la-su oli ovulaatiolimaa + yhdyntä... Eilen keskiviikkona alkoi oudot menkkamaiset kivut.

Hmm. Jos sun menkat loppui viime viikon torstaina, niin varmaankin alkoi jossain noin maanantain tietämillä? Viikonloppuna ei välttämättä ollut vielä ihan ovulaation aika, kyllähän sitä limaa alkaa vähitellen erittyä ennen ovulaatiotakin. Itse asiassa sulla saattaisi nyt olla juuri tärppipäivät ja oireet johtua siitä. Jos tilaisuus sallii niin kokeilepa hyödyntää tilaisuus :D ja testaa sitten parin viikon päästä.

Yleensä jos kierto on sen 28 päivää niin ovulaatio on siinä puolessavälissä kiertoa.

Ovulaatio on yleensä noin puolessa välin kiertoa, MUTTA myös voi tulla raskaaksi menkkojen aikana jos on oikein erikoinen kierto menossa. Ovulaatio voi toisilla naisilla kuitenkin olla aikalailla eriaikaan kuin "normaalisti" .

Kiitos neuvoistanne! Voi tosiaan olla että nyt on vain ovis-oireet menossa ja kiinnitän niihin tavallista enempi huomiota ja luulen tätä raskaudeksi! Mutta koskaan ennen ei ole kyllä viikko kuukautisten jälkeen ollut alaselkä kipeä eikä menkkaoireita!

ja piti laittaa että nimimerkillä varmuudella menkkojen aikaan raskaaksi tullut =D , sekin on siis oikeasti mahdollista, minulla ei ole koskaan ollut säännöllisen säännöllistä kiertoa joten näin pääsi käymään koska LUULIN että kun on menkat on varmaa ettei raskaaksi tule, mutta voi tulla. Ja sitten on vielä sekin seikka että siittiöt voivat elää kuitenkin 7 päivää

Nyt kannattaa varmaan laittaa muistiin kalenteriin sekä menkkojen ajankohta, näitä tuntemuksia ja oletuksia. Jos ei tässä kierrossa natsaa, niin pääset ainakin vähän kärryille kierron suhteen. =) Noi limat ovat vähän epävarma merkki ainoina seurattavina. Jos oikein totista raskausyritystä on, niin ovulaatiotesteillä oviksen pyydystäminen ainakin yhdessä kierrossa voi kannattaa.

Nyt kannattaa varmaan laittaa muistiin kalenteriin sekä menkkojen ajankohta, näitä tuntemuksia ja oletuksia. Jos ei tässä kierrossa natsaa, niin pääset ainakin vähän kärryille kierron suhteen. =) Noi limat ovat vähän epävarma merkki ainoina seurattavina. Jos oikein totista raskausyritystä on, niin ovulaatiotesteillä oviksen pyydystäminen ainakin yhdessä kierrossa voi kannattaa.

Aivan. Kiitos paljon... Ja onhan se kiva tietää, onko epäsäännöllinen vai säännöllinen kierto, tulevaisuuttakin ajatellen :)

ovulaatio on n. 14-16 päivää ennen kuukautisia. Joten ei kyllä kuulosta hirveän todennäköiseltä tuo sinun yhtäslösi. Aika harva raskautuu muutama päivä kuukautisten loppumisen jälkeen. Onnea yritykseen!

[QUOTE="vieras";26191392]Mä tiesin sen kerran, jolloin tulin raskaaksi. Heti sen seksin jälkeen tuli lämmin aalto mahaan (ei orgasmi varsinaisesti). Vaistosin vaan jotenkin sen.[/QUOTE]

ihanko meinaat että siinä sekunnin aikana siittiöt on saavuttanu munasolun ja munis kiinnittynyt? :D

Yhteistyössä