Ekat menkat synnytyksen jälkeen--apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jessika.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jessika.

Vieras
7 viikkoa synnytyksestä ja jälkivuoto kesti n. 3 viikkoa ja loppui siis n. kuukausi sitten kokonaan. Oli niukkaa koko ajan tuo jälkivuoto muutenkin.
Muutamana päivänä viimeisen viikon aikana mulla on tullut alapäästä sellaista kellertävää venyvää limaa vähän ja eilen alkoi rusehtava vuoto niukkana. Tänään sitten tullut jo kunnolla verta ja sellaista hyytymääkin ehkä vähän vessanpönttöön pissalla käydessä. Onko nämä nyt ekat menkat raskauden ja synnytyksen jälkeen? Osaatteko sanoa? Eihän jälkivuoto voi kuukauden päästä sen loppumisesta yhtäkkiä palata ja alkaa menkkamaisena kirkkaana vuotona? Onko runsaskin vuoto ekoissa raskaudenjälkeisissä menkoissa ok? Eka raskaus ja synnytys siis takana niin ihan pihalla itse olen :)

Mulla ainakin ekat menkat oli ihan samanlaiset kuin aina ennenkin - kipuineen ja hyytymineen. Ja alkoi n. kuukausi jälkivuodon loppumisesta (vajaa kaksi kuukautta synnytyksestä) vaikka täysimetin. Varmaankin sulla on ekat menkat, mutta jos vuotoon tulee pahaa hajua, vatsa on kipeä tai tärähtelyarka tai sulle nousee kuumetta, kannattaa käydä lääkärillä mahdollisen tulehduksen takia.

Yhteistyössä