Raskauden keskytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keskeyttänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keskeyttänyt

Vieras
Minulle tehtiin 4 vuotta sitten kakskymppisenä raskauden keskytys lääkkeellisesti eli kaavintaa ei tarvittu. Se oli silloin paras ja ainoa ratkaisu! Nyt olen löytänyt elämäni rakkauden ja valmis perheelle mutta haluaisinkin tietää onko teistä kukaan tehnyt aborttia ja miten se on vaikuttanut raskaaksia tulemiseen? Onko vaikeampaa ja miksi, keskenmenoja??

Thanks =) :flower:

Heips! Minulle tehtiin raskauden keskeytys v.2000 kaavinnalla.Nyt minulla on terve tyttö 07/03 raskaaksi tulin melko nopeasti pillerien lopettamisen jälkeen ja raskaus sujui todella hyvin.Ja nyt on rv 14+1! =)

Tehtiin kaavinta 16-vuotiaana, 3 vuoden päästä tulin raskaaksi eka yrittämällä. Sairaalasta aikanaan jo sanoivat ettei vaikuta millään tavalla tulevaan lasten saantiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2004 klo 10:30 anna kirjoitti:
niin ja ihana terve tyttö tuhisee tuossa olkapäällä nyt :heart:

No onko nyt hyvä mieli???Veit lapselta elämän ensin,toisen olit valmis ottamaan vastaan.Näin se ihminen täällä määrää kuka elää ja kuka ei. :'( Murheellista!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2004 klo 11:22 ei käsitä taas kirjoitti:
\

No onko nyt hyvä mieli???Veit lapselta elämän ensin,toisen olit valmis ottamaan vastaan.Näin se ihminen täällä määrää kuka elää ja kuka ei. :'( Murheellista!

Niin se minun raskaudenkeskeytys tehtiin todetun tuulimunaraskauden takia, kun ei itsekseen alkanut tulemaan ulos ja kivut oli kovat. Tiedät varmaan mikä tuulimunaraskaus on... :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2004 klo 11:22 ei käsitä taas kirjoitti:
\

Älä viitsi! Onko ihan pakko heti tarttua toisen vastoinkäymiseen ja alkaa syyllistämään? Murheellista on mun mielestä mustavalkoinen ajattelutapa ja toisten tuomitseminen!

[/quote]

Olipa epäkohtelias laukaisu!
Tässä tapauksessa asialle oli todella hyvä syy. Sitäpaitsi onko meillä oikeutta aina arvostella toistemme tekemisiä? Ei elämässä aina mene niinkuin suunnittelee, joskus pitää tehdä vaikeita asioita.

mä en ymmärrä miksi aina täytyy moralisoida abortin tekijää!!! päätös on ollut hänen omansa ja mun mielestä tosi asiatonta alkaa jauhamaan jostain murhasta!!!!
miksei vaan voida hyväksyä sitä tosi asiaa että kaikesta ei voi olla samaa mieltä.. toiset tekee abortin. toiset hyväksyy abortin . toiset ei koskaan tekis aborttia ja toiset vastustaa ... so what!!! :headwall:

Olen pahoillani, ymmärsin hieman väärin!!En tiennyt että kyse tuulimunasta,ymmärrän kyllä.Mutta miksi puhuit anna raskauden keskeytyksestä???Eihän se silloin ole keskeytys!Ja tuosta mielipiteestä....Tämän palstan tarkoitus on että jokainen SAA sanoa mielipiteensä!!!!Niinhän tekin sanotte.Tuo oli mun mielipide ja kysyin vain annalta sillä että onko koskaan kaduttanu jne...En syyllistä sen kummemmin.Ja luulin nimenomaan että kyseessä abortti!Abortti on kuitenkin murha, oli miten tahansa.Anteeks kaikille jos veditte taas herneitä nenukkaan!!! :D

Juu, ei mitään, olisi pitänyt heti ekaan viestiin ymmärtää minun laittaa että kyse oli tuulimunaraskaudesta. No, puhuin raskauden keskeytyksestä tässä omassa tuulimunaraskaus-tapauksessani sen vuoksi että toimenpide eli kaavinta on aivan sama kuin missä tahansa raskaudenkeskeytyksessä ja ymmärsin että ap oli kiinnostunut juuri siitä, kuinka tämä toimenpide vaikuttaa tuleviin raskauksiin. Lisäksi sekä neuvola että sairaala on kirjannut minulla olleen kaksi raskautta, yksi keskenmeno ja yksi synnytys. Tämä ensimmäinen raskaus vaan meni pieleen jo alkuunsa kun sikiö ei lähtenytkään kehittymään.

Raskauden keskeytys voidaan tehdä lääketieteellisestä, sosiaalisesta, rikosoikeudellisesta syistä, sekä iän ja synnyttäneisyyden, sikiövaurion ja lapsenhoitokyvyn rajoittuneisuuden takia (Eskola - Hytönen 2002: Naisen elämä ja hoitotyö. WSOY: Porvoo. Sivu 103). Mikä mielestäsi on abortti?

minulle on tehty yhteensä kolme aborttia ja nyt on kotona ihana terve lapsi ja toinen tulossa. nuo keskeytykset ovat olleet niitä teiniaikojen tekoja..mutta varmasti oikeita ratkaisuja silloiseen elämäntilanteeseen.
ketään ei saisi tuomita tekojensa takia, kukin saa itse päättää mitä aikoo tehdä!!
mutta minulle ei ainakaan ole nuo vaikuttaneet mitään lapsen hankintaan!!onnea matkaan!!

mulle tehtiin raskaudenkeskeytys viikolla 18, vauval todettiin niskaturvotus ultras turvotusta ja istukkatutkimukses selvis että tyttövauva ja turnerinsyndrooma, oltais pidetty vauva vaikka sanottiin että tosi harva syntyy, kävin vaan tarkkailus ja 18vk oli niin paljon nestettä jo sisäelimis että lääkärit sanoivat että ihme ku vielä on elossa ja ei elä paria viikkoa kauemmin, joten päätettiin raskaus keskeyttää, pahalta se tuntus mutta sairaalaan halusin mieluummin ku se että noin iso olis menny kesken kotona, sitä en olis kestäny, oksensin koko sen neljäkuukautta ku olin raskaana eli sekin jo varmaan kertoi että on hieman "vammanen" sikiö.. nyt on kaksi ihanaa ja tervettä lasta!!

Pakko kommentoida tähän väliin että pahoinvointi ei tarkoita sitä että sikiö olis vammainen.Itse oksensin 5 ensimmäistä kuukautta putkeen, sen jälkeen helpotti. 5:n kk:n jälkeen oksensin enää pari kolme kertaa päivässä.Ja nyt meillä on kohta vuoden vanha terve ja ihana tyttö.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2004 klo 18:39 mie vaan kirjoitti:
Niinpä, raskaus se on tuulimunaraskauskin! Ja sen keskeytys on raskaudenkeskeytys.

Nyt kyllä olet ihan väärässä!!! Tuulimunaraskaus ei ole raskaus, siinä ei ole lainkaan sikiötä, alkiota eikä mitään elämäksi tulkittavaa, ainoastaa nuppineulanpäänkokoinen sikiökalvon alku!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ei siis todellakaan ole kyseessä raskaus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mulla on ollu kolme keskenmenoa ja kesäkuussa sain ihanan pienen tytön! Eihän se ihan sama asia ole, mutta kumminkin. Jonkun verran olen syyllisyyttäkin kantanut, mutta elämän on jatkuttava.
Ole onnellinen perheestäsi ja aikasempi aborttisi ei luultavammin vaikuta tulevaan raskauteesi. Mulla kaksi keskenmenoa jouduttu hoitamaan kaavinnalla, ja terveen tytön sain, alateitse synnytin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2004 klo 01:54 tiinu83 kirjoitti:
Pakko kommentoida tähän väliin että pahoinvointi ei tarkoita sitä että sikiö olis vammainen.Itse oksensin 5 ensimmäistä kuukautta putkeen, sen jälkeen helpotti. 5:n kk:n jälkeen oksensin enää pari kolme kertaa päivässä.Ja nyt meillä on kohta vuoden vanha terve ja ihana tyttö.
en mä sitä tarkoittanu että se jokaisel tarkottas vammasta, mut mulla oli varmaan sen takia, mut on ollu kyl kaikis kolmes oksentelua mut on loppunu siinä viikol 15..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2004 klo 11:29 ei käsitä taas kirjoitti:
Olen pahoillani, ymmärsin hieman väärin!!En tiennyt että kyse tuulimunasta,ymmärrän kyllä.Mutta miksi puhuit anna raskauden keskeytyksestä???Eihän se silloin ole keskeytys!Ja tuosta mielipiteestä....Tämän palstan tarkoitus on että jokainen SAA sanoa mielipiteensä!!!!Niinhän tekin sanotte.Tuo oli mun mielipide ja kysyin vain annalta sillä että onko koskaan kaduttanu jne...En syyllistä sen kummemmin.Ja luulin nimenomaan että kyseessä abortti!Abortti on kuitenkin murha, oli miten tahansa.Anteeks kaikille jos veditte taas herneitä nenukkaan!!! :D

Kukahan se herneen sinne nenukkaan veti, meehän itees, jooko... :laugh: :laugh: :laugh:

Yhteistyössä