raskauden jälkeen jalat ihmeelliset...

Raskauden jälkeen mulla on ollut jalat jotenkin tönköt. Öisin kun herään nilkat on jäykkänä ja muutenkin astuminen jotenkin vaivalloista. Ei mikään paha vaiva, mutta onko jollakulla vastaavaa? Ennen raskautta mulla ei ollut mitään tämmöstä....
 
Minulla joka raskauden jälkeen ollut nilkat ja polvet n. kolme kuukautta hirmu kipeät. Aamulla kun piti heti herätttyä kävellä rappuset alas niin meinas itku päästä. Se liitty ainakin minulla siihen nesteeseen jota vielä raskauden jäljiltä oli kehossa. Tuntui että kaikki nivelkohdat oli tosi arat. Vähitellen vaiva vain hävisi.
 
Joo, mulla oli jo loppuraskaudesta. Turvotusta joka ei kunnolla näy, mutta tekee jaloista turrat ja pökkelöt, erityisesti aamusta käveleminen tuskallista.

Auttoi kun join paljon (mieluiten vettä) enkä lopetin hiilihappopitoisten lightlimujen juomisen. Ja pidin jalkoja koholla aina kun mahdollista.

Käveleminenkin auttaa - saa nesteet liikkeelle. Kyllä se siitä, jossei niin kannattaa esim. neuvolassa (jälkitarkastuksessa) ottaa asia puheeksi.
 
Mulla ei ollut mitään turvotuksia mutta samaa vaivaa tytön ollessa n.3-5 kk ikäinen.Kävely aamuisin oli mahotonta ja pelotti tulla tyttö sylissä portaat alas.
En tiiä mihin liittyi,mutta meni ohi.Kuten kaamee hiustenlähtökin!!

Selkä oli täysin jumissa ja kankee samaten polvet sekä nilkat.Omituinen juttu,tulikin mieleen kun luin ap viestin...

Muakin kiinnostais mistä johtui?
 

Yhteistyössä