Raskauden aikainen painonnousu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itselläni nyt rv 17 + 0, ja painoa on raskauden alusta LÄHTENYT 100g. Kaikki on silti aivan kunnossa ja baby kasvaa normaaliin tahtiin. Painoindeksini on noin 25, eli "lievä ylipaino". Minun tapauksessani painon junnaaminen paikallaan ei huoleta, mutta hoikilla ihmisillä painonnousu on terveellistä. No panic :)

Mä oon rv 39+4 painoa tullut vajaa 8kg ja lähtöpaino normaali. Ensin stressasin hirveästi herkuttelusta ym mutta sitten en enää jaksanut. Oon syönyt jätskiä ja karkkia paljon, en varmaan lapsenakaan niin paljon. Sitä tulee jos on tullakseen, mut oon myös kyllä liikkunut joten liikunta kannattaa ihan peruskunnon takia:)

Taas mennään mustavalkolinjalla...argh. Paino saa ja pitääkin nousta jollei lähtöpaino ole jo ylipainon puolella reippaasti. Ei se silti tarkoita että tartteen kaksin käsin suklaata vetää, mut en mä diettejäkään tajua jos lähtöpaino on normaali tai jopa suht alhainen.

Terveys on tärkein, joo. Siis ei ahmisista ja raskausajan diabeettestä. Mut ei lasta tartte siellä mahassa "nälässäkään". Terveellä järjellä syöminen ja joskus herkuttelu (painotan nyt näille mustavalkoisille että JOSKUS) on ihan suotavaa. Olis olennaisen tärkeää että äiti nauttii raskaudesta, se vaikuttaa positiiviseti monessa muodossa lapseen.

Koittakaa nyt peeveli nauttia siitä raskaudenaikaisesta kropastannekin, älkääkä seiskö peilineessä mittanauha kädesssä. Eikä sitä suklaata tartte kilo tolkulla syödä hyvän mielen aikaansaamiseksi. Palkitsee itsensä vaikka parilla palalla /per päivä. Varsinkin tummansuklaan ystävät, senhän on tieteellisestikin jo todettu vähentävän verenpainetta.

Järki käteen; sen timmin vartalon kyllä saa takas jos haluaa. Mutta muutuuhan se tietenkin hieman; muuttuhan immeinen muutenkin äitiyden myötä.

Itsellä rv 27+5 ja painoa kertyny 15 kg. Herkuttelen aika tavalla, mutta tuntuu että kaikki paino on enimmäkseen rinnoissa ja mahassa (jalat kyl vähän turvonneet) Isäntä valittaa että kun syön niin monta kertaa päivässä, mutta itselle se ei ole ongelma, kun on nälkä niin silloin syön. En tietenkään mitään isoja annoksia. Pääasia on että nyytillä on kaikki hyvin, kyl ne kilot saa pois sitten ajan myötä :)