Raskauden aikainen pahoinvointi-Onko joka lapselta sama yleensä?Kokemuksia..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jasmin12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jasmin12

Jäsen
09.06.2012
192
8
18

Itellä oli esikoiselta aika järkyttävä pahoinvointi. Pahin aika kesti ekat 3,5 kuukautta jonka aikana olin mm.tiputuksessa kun oksentaminen ei loppunut enää ollenkaan vaan joka 2 minuutti olin vessassa. Paino tippui useita kiloja alkuvaiheessa ennen kuin alkoi pikku hiljaa nousemaan.
Vielä pahimman ajan jälkeenkin aika loppuun asti oli tarkkaa mitä pysty syömään.
Loput 2 kuukautta pysty syömään oikeaa ruokaa jotenkuten.

Nyt oon miettiny että kun esikoinen alkaa olla 5kuukautta ja hirveesti harmittaa kun vauva-aika menee niin nopeasti,uskaltaako sitä enää harkita toista?

En millään jaksais käydä sitä samaa rumbaa läpi. Sekä henkisesti-että fyysisesti olin ihan loppu!

Mutta silti oma lapsi on kaikista rakkain ja ihanin!

Onko teillä kokemusia tosi kovasta pahoinvoinnista? Entä miten sitten seuraavan raskauden aikana, oliko yhtä paha?

Eka syntyi 2005, pahoinvointi ja oksentaminen kesti rv 6-41+0.
Toka syntyi 2011, pahoinvointi ja oksentaminen kesti rv 6-38+1.

Tässä välissä km rv 5-6, pahoinvointi alkoi jo ennen plussaa n. rv 3+. Kesti loppuun saakka. Pahoinvointi oli kamalampaa kuin näiden kahden syntyneen aikana yhteensä.

Pikkasen tekis mieli yrittää kolmatta, mutta täytyy sanoa että en jaksaisi lähes vuotta oksentaa ja voida pahoin 24h ja hoitaa samalla pikkuista taaperoa. Esikoinenkin kärsi kun olin tavallaan ihan pelistä pois vaikka lapsi oli isompi.

Uusimmat

Yhteistyössä