Raskauden aikainen hammashoito

Onko teillä kokemuksia hammashoidosta raskauden aikana?
Täällä on ainakin että tarkastuksessa kuuluu käydä raskauden alkuvaiheessa jos ei ole lähiaikoina käynyt.

Mutta siis luin jostain että raskauden aikana ei voi tehdä toimenpiteitä, ainakaan viimeisen kolmanneksen aikana...
Minulle on tehty juurihoito vajaa vuosi sitten joka nyt(yllätys yllätys) rupesi oireilemaan, täytynee vissiin odotella parisen kuukautta tämän oireilun kanssa että sille tehdään jotain... :/

Raskaana oon 32+4.

Myös mulla on hoidettu hampaita koko raskauden ajan, ja viimeksi leikattiin jopa visuri, vaikka raskausviikkoja oli yli 30. Oli niin pahasti tulehtunut, että oli pakko ottaa pois. Muuten ois ollut laaja infektio uhkana.

Elikkä mun pitäisi varmasti soittaa hammashoitoon että mitäs tehdään... Pelkään vaan että jos siellä on joku tulehdus siellä juuressa niin se saattaa pahentua.
Ei kyllä innostais yhtään mikään juurihoito uudestaan ja varsinkaan nyt!

Joten soitin ja varasin ajan, huomenna ois aika. Hammashoitaja sanoi ettei raskaus haittaa sitä että katsotaan onko siellä juuressa jotain kun se on kuitenkin kuollut hammas. Joten sitä ei tartte kuulemma edes puuduttaa...
Toivottavasti sieltä ei löydy mitään älytöntä tulehdusta tai mitään... :/

Viimeksi muokattu:
Tänään otettiin juurihoidettu hammas auki jonne laitettiin jotain lääkeainetta koska oli tulehtunut. Lääkäri olis halunnut ottaa röntgen-kuvan, mutta ei sitten ottanut kun oon raskaana. Lääkäri antoi antibioottikuurinkin. Lääkkkettä pystyy käyttämään raskausaikanakin, tarkistin lääkäriltä ja vielä lääkeselosteestakin. :)
Jospa se nyt paranisi se hampaan juuri.

Yhteistyössä