Raskauden aikainen ähky vaivaa, syömisongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hemppa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hemppa"

Vieras
Mennään vasta viikolla 23 mutta nyt on alkanut vaivaamaan aivan järjetön ähky. En ole ollut aikaisemminkaan mitenkään isoruokainen, mutta nyt on joutunut jatkuvasti rajoittamaan jopa ihan tavallisen ruuan määrää mitä kerralla voi syödä. Aamupalasta tulee jo semmoinen ähky että 2-3 tuntia menee ihan vain miettiessä miten päin olisi että ruoka ei tulisi takaisin ylös, ja ähkyn mentyä ohi menee vielä helposti toiset 2-3 tuntia ennen kuin kokee uudestaan nälkää. Tämähän siis tekee helposti 6 tunnin välit että voi ylipäätään edes syödä mitään. Ruokamäärät päivässä jää vähiksi, ruokapäiväkirjaa oon nyt viikon pitäny ja energiamäärät jää aina alle 1200kcal/päivä. Yllättäen paino ei ole raskauden aikana noussut ollenkaan, olen siis varmaan jonku kilon jo laihtunut.

Mitä ihmettä tälle voi tehdä? Olen hiukan huolissani loppuraskausajan jaksamisesta jos en saa kunnolla missään välissä syötyä...

Monesti siinä käy vielä niin että kun syön aavistuksenkaan liian täyteen, täytyy seuraavaksi ravata vessassa kun kaikki ruoka tulee sulamattomana läpi. Muutenki pitää käydä pari kertaa päivässä isommalla asialla joten ei, ei ole varmastikaan ummetusongelmaa.

No mulla sama ongelma ja vkoja kasassa vasta 10+2. Ruoka määrät tipahtaneet alle puoleen. Kerralla ei jaksa kuin ihan vähän vain. Vatsan yritän saada toimimaan joka pvä

Yhteistyössä