raskas työ + raskaus

Moi! Minkälaisissa työpaikoissa täällä odottajat työskentelee? Onko esimerkiksi monen ihmisen saunottaminen ja imurointi ym. sallittua?! ( viikot nyt 12+6 )

Onko muilla esim. just tässä hoitotyössä, ni tullu kipuja rankemmasta työstä? Onko se normaalia?

Eli saako siis raskauden aikana normaalisti ahkeroida työn parissa ja tehdä rankkojaki töitä vai aiheuttaako ne keskenmenoja?
Tänään saunottaessa tuli selkä tosi kipeeks ja on ollu kipee nyt koko päivän tän saunotuksen jälkeen.. Toivottavasti se on vaan jotain ku en oo pitkää aikaa tehny mitään mikä olis fyysisesti rankkaa..et se selkä sen takii reagoi näin "voimakkaasti.."
 
mä oon kanssa hoitoalalla, hoidan vaikeasti kehitysvammaisia, tai oikeammin ohjaan,mutta hoitotyö osa sitä, mä oon plussannut vasta tällä viikolla ja todella pohdin, et mitä se kroppa kestää, aikuisten ihmisten nostelu (vaikka tekniikka olisikin hallussa) stten ne kun joku asukas voi kaatua ja pitää ottaa vauhissa kiinni niin sellaiset nopeat liikkeet ei varmaan hyvästä ole...
mutta tarttee ottaa varoen ja katsella miten töissä pystyy sitten olemaan, itselle kaikki ihan alussa, mutta kyllä sitä nyt jo miettii...
 
Minut siirrettiin ns. kevyempiin töihin juuri hoitotyöhön, kun olin n. rv 10. Työssä oli juurikin mainitsemiasi saunotusta ja imurointia ja muuta siivousta hoitotyön ohessa. Ei se aina herkkua ollut, mutta ihan hyvin se pari kuukautta meni, minkä työsopimus kesti. Muistaa vain välillä levähtää. Nyt olen kesälomalla. Vakituisessa työssäni on sitten muita vaaratekijöitä kuin työn vain fyysinen raskaus.
 

Yhteistyössä