Raskaanako?

• Viestiketjun aloittaja Komplo
  • Ensimmäinen viesti
Komplo
Heips!

Jos sais teiltäkin vähän mielipiteitä:D

Eli siis olen 16v ja Viikonloppuna harrastin seksiä useasti ilman ehkäisyä ja otin jälkiehkäisyn 66h sen jälkeen. Ja viimeksi otin jälkiehkäisyn 2vkoa sitten, eli saman kierron aikana. Molemmilla kerroilla raskaaksi tulemisen mahd. 58%. Menkat tuli 1vkon aikasemmin ja kesti liian kauan jopa 11pvä!!! Olen ottanut jälkiehkäisyn 4x vuoden sisällä. Aluksi toivoin kovasti, etten olisi raskaana, mut nytten ihmetteln, että jopa haluan sitä:)
Jos voisitte oman mielipiteenne kertoa sillä olen saanut hyvin erilaisia ennusteita. Kiitos

komplo
No sen saa ottaa vaan 3x/vuodessa ja muistaakseni vähentää tehoa..ainakin niin pakkauksessa luki. Mutta terveyskeskuksissa ei tunnuta tietävän mitään. Olisiko mahdollista?

juu
jos sulla on mennyt menkat/kierto vähän sekaisin ja et menkat kestää kauemmin ku yleensä ym luulen et se johtuu siitä et oot ottanu jälkiehkäisy nii usein.
Vaikka siinä paketissa lukee et se teho vain vähenee nii ei sellainen hormoonimäärä ole hyväksi kropalle ja voi just aiheuttaa vähän "sekavuutta".

kyrsiintynyt
Eli käytät sitä ehkäisynä.
Eikö olisi aika hankkia vaikka pillerit.

Toivon todella ettet ole raskaana.Ainakaan tuosta tekstistä päätellen et kovin kypsä ole.Tosi vastuuttomasti olet tehnyt jo ainakin vuoden.
Kasvaisit vielä vähän,ja miettisit sitten uudestaan tuota raskautta.

typerää
eikä kummallakaan kertaa tullut mieleen käyttää vaikka kondomia?mitäs sitä yhtään pelkäämään että tuleeko raskaaksi koska ilman ehkäisyä se saattaa olla aika todennäköistä!!jälkiehkäsypillerit ei ole tarkoitettu toistuvaan ehkäisyyn

komplo
no koska en seurustele, mulla ei vielä ole pillereitä, mutta aika jo varattu. oon vaan vajaan vuoden tapaillut erästä tyyppiä ja sovittiin, että haen jälkiehkäisyn viikonlopun jälkeen, haluttiin ilman kondomia. Tiedän, että aika vastuutonta toimintaa, mutta pian ehkäisyasiat kunnossa. Ei vaan jaksaisi joka suunnalta kuunnella moitteita, koska olen tilanteen tajunnut

vihastunut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2006 klo 21:17 komplo kirjoitti:
no koska en seurustele, mulla ei vielä ole pillereitä, mutta aika jo varattu. oon vaan vajaan vuoden tapaillut erästä tyyppiä ja sovittiin, että haen jälkiehkäisyn viikonlopun jälkeen, haluttiin ilman kondomia. Tiedän, että aika vastuutonta toimintaa, mutta pian ehkäisyasiat kunnossa. Ei vaan jaksaisi joka suunnalta kuunnella moitteita, koska olen tilanteen tajunnut
tuollaiselle melkein toivois että tulis joku kuppa tai tippuri!!
on tosi sairasta tuolleen leikkiä. entäpä jos nyt oot paksuna niin sitten tehdään taas yksi turha abortti!! en ole mikään abortin vastustaja, mutta on tosi väärin leikkiä tuollen jälkiehkäsy pillereiden kanssa!
juuri sinunlaistesi takia meidät kaikki nuoret äidit lempataan "huonoiksi" ihmisiksi \|O

mama89
Nyt menet kipinkapin paikkakuntasi perhesuunnitteluneuvolaan raskaus- ja sukupuolitautuitesteihin! Luotatko oikeasti johonkin satunnaiseen petikumppaniisi niin paljon, ettet käytä kondomia?

Esim. klamydia voi olla oireeton hyvinkin pitkään, kumppanisi ei välttämättä itsekään tiedä jos kantaa sitä tai jotakin muuta sukupuolitautia!

Jälkiehkäisypilleriin turvaudutaan kun esim. kondomi on mennyt rikki. Se ei ole ehkäisymenetelmä vaan viimeinen oljenkorsi! Minulle on kaksi lääkäriä kertonut, miten yli kaksi kertaa vuodessa käytettynä jälkiehkäisypillerit vaikuttavat maksaan kuin kolmen viikon ryyppyputki!

Välitä itsestäsi edes sen verran että mietit näitä asioita.

komplo
Olen tuntenut kyseisen ihmisen jo vuoden ajan. Luotan häneen täysin. Kerran oli yksi ulkopuolinen petikaverina ilman kondomia ja kyllä menin heti testeihin, eikä näkynyt mitään.Raskaustestiin voin treveyskeskuksen mukaan mennä vasta 4viikon kuluttua.

musta tuo kuulostaa aika vastuutomalta ja tyhmältä. et ole mielestäni todellakaan valmis äidilsi jos teet tuollaisia typeryyksiä. 16.v kyllä jo tietää mikä on ehkäisy ja sen pitäisi sitä myöskin käyttää jos ei halua tulla raskaaksi ja olet mielestäni käyttäytynyt todella vastuutomasti että en kyllä viellä suosittele että hankisit lasta tähän mailmaan!! \|O
pillerit ja kondoomit ovat ehkäisy keinoja!!! ajattelin vain muistuttaa jos on päässyt unohtumaan!!

KOmplo
Me emme seurustele. Kiitos kaikille asiallisille palautteille:) Nyt vaan odotan, että päätän testeihin,enkä siis enää kaipaa moitteita ja herjauksia.
Kiitos silti kaikille!:D

elä käytä jkatumus pillereitä ehkäisynä hanki e-pillerit ettei tuu mitään yllätyksii jos et oo valmis äidiks ja kantamaan vastuuta vielä ja sun kandee elää nuoruus eka loppuun..e-pillerit kun hankit niin se ois tosi hyvä..en moiti sua sanon vaan mieli piteeni asiasta

komplo
Ensinnäkin kiitos ehkä ensimmäisestä fiksusta palutteesta:D
Tänään kävin lääkärissä ja pillerit myönnetään mikäli testi on negatiivininen-jon´ka siis teen ensi viikolla:)

höhö
NO HUH HUH pillerit tyypille joka ei edes seurustele vakituisesti vaan hyppii sängystä sänkyyn :headwall: voi tauti oot varmaan aikamoinen kuppakasa! :LOL: eikö järki päätä paina sen vertaa et jos ei oo vakituista kumppania nii pillerit on pikkasen väärä ehkäsykeino...no joo raskaudenehkäsynä hyvä,mut SUKUPUOLITAUTIEHKÄSYNÄ 100% mahollisuus saada tauti taudinkantajalta!! :headwall: miten niin typeriä ihmisiä voi olla ettei älyä huolehtia terveydestään!!!!!ihme vaikka taudit leviää nykyää nii kovaa ku halutaan paljasta ja hypitään kaikkien kans...HYI!!!

en ymmärrä miksi noi kauhistelee asiaa iän perusteella?en tiedä mutta nuorena ei opi ennen ku tapahtuu..ja ei sua pidä tuomita koska on paljon pahempiakin asioita ja tietty sä tarviit apua ja sit nuo tyhmät tuolla vaan syyllistää tai jotain..mun e mail peto_85@suomi24.fi jos haluut vaik alkaa mailailee..

SÄ elä kuule hauku kuppakasax sä höhö oot ite vamppi koska on toi sun numi merkki sellainen mee hoitoon se ei tarkoita et jos pyytää apuu asias et sä tuut vamittaamtänne sivuille ja haukkumaan.. ottaa päähän tuollainen

Pakko kertoa....Ei ne aina ole nuoret, jotka törttöilee....

Ystäväni (ikää 25v)erosi jokin aika sitten pitkäaikasesta miesystävästään. Nyt hän sitten aloitti kunnon sinkkuelämän. Joka viikonloppu perjantaina ja lauantaina baarissa ja aina uusi mies kainalossa. Hän itse myönti, että etsii seuraa ja kattelee miehia seuraks. Lähes aina tää mun ystävä herää eri hotellista tai vieraan miehen vierestä. Eikä aina ole todellakaan muistanut käyttää ehkäisyä. Myös hän on joutunut tässä kierrossa hakemaan kahdesti jälkiehkäisyä.

En ymmärrä tämän ketjun aloittajan enkä myöskään ystäväni suhtautumista seksiin ja ehkäisyyn. Olen tämän myös ystävälleni ilmaisut suoraan, mutta olen myös hänen tukenaan ja pyrkinyt neuvomaan häntä. Nuoren iän ja myös vähän vanhemmankin iän toilailuilla voi helposti pilata koko tulevaisuutensa. Nykyään sukupuolitaudit ovat niin yleisiä, että ajatellaan niiden hoituvan antibiooteilla. niinhän ne hoituvat mutta, mitkä ovat jälkiseuraukset jopa vuosien päästä, lapsettomuus jne....Mitäs sitten jos tuleekin raskaaksi, ehkä ei halua lasta ja päätyy aborttiin. Tätä kantaa koko loppuelämänsä mielessään ja lähes vannon, että jossain vaiheessa elämää tulee miettineeksi, entä jos olisinkin pitänyt lapsen... Kenenkään nuoren/teinin ei pitäisi joutua miettimään ei toivottua raskautta/aborttia. Jos on kyllin vanha harrastamaan seksiä, pitää olla kyllin kypsä huolehtimaan myös ehkäisystä, eikä pelkästään raskauden ehkäisystä vaan myös niiden tautien.
Jos ystäväni tulisi raskaaksi yhdenillanjutusta, olisi se silkkaa välinpitämättömyyttä ja tyhmyyttä. Kyllähän tuohon ikään mennessä on opittu lisääntymiset ja ehkäisyt.

Pitäkää rakkaat ihmiset huolta itsestänne, terveydestänne ja kehostanne, sitä nopeasti saa maineen, että "tuoltahan aina saa", eikä sitä ole helppo karistaa.

Olen tämän sanonut myös ystävälleni, joten tämä ei ole hyökkäys nuoria/teinejä/ketjun aloittajaa kohtaan. Mutta toivon, että moni heräisi ajattelemaan.

Komplo
Sen haluasin kaille tarketaan-koska näyttää siltä, että minut on leiamt täällä yleiseksi jakorasiaksi, vaikka en olekaan mainostanut kenenkä kanssa olen seksiä harrastanut!! Tunnen tämän tyypin jo vuoden takaa ja me olemme säännölisesti vuoden ajan harrastaneet seksiä ja viettäneet aikaa muutenkin, mutta emme seurustele. Kummatkin käyneet testeissä eikä siten tauti riskiä Ainoastaan KERRAN olen tämän vuoden aikana harrastanut seksiä ulkopuolisen kanssa ja siitä kerrasta ei harmia koitunut.

tuleva mamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2006 klo 15:31 Komplo kirjoitti:
Sen haluasin kaille tarketaan-koska näyttää siltä, että minut on leiamt täällä yleiseksi jakorasiaksi, vaikka en olekaan mainostanut kenenkä kanssa olen seksiä harrastanut!! Tunnen tämän tyypin jo vuoden takaa ja me olemme säännölisesti vuoden ajan harrastaneet seksiä ja viettäneet aikaa muutenkin, mutta emme seurustele. Kummatkin käyneet testeissä eikä siten tauti riskiä Ainoastaan KERRAN olen tämän vuoden aikana harrastanut seksiä ulkopuolisen kanssa ja siitä kerrasta ei harmia koitunut.

no mutta niin olet antanut ymmärtää ja kyse on nyt sun vastuutomasta käytöksestäehkäsyn sun muun suhteen!!

Komplo
Olen pahoillani jos olen teille antanut väärin ymmärtää. En jaksa asiasta sen enempää riidellä, joten tehkää omat johtopäätöksenne jolloin samalla osoitatte jotakin itsestänne.

Yhteistyössä