Raskaanako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Biina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Biina

Vieras
Jos on outo tunne siitä että on raskaana niin onko silloin yleensä raskaana? Minulla on outo tunne siitä että olisin raskaana vaikka yleensä meillä ei raskaudet ole alkaneet helposti vaan aikaa on kulunut kuukausia, jopa vuosia.
Nyt on ollut vasta 1 normaalikierto ( oli kierroissa häikkää aluksi jota hoidettiin lääkkeillä ) ja olisi TODELLA ihme jos olisin tullut raskaaksi.

Mutta jotenkin on vain sellainen tunne että olisi raskaana.
Mitään varsinaisia oireita ei ole. Hetkittäin sellainen olo kuin olisi kuumeessa vaikka ei kuumetta olekaan. Ja päivän aikana tulee niitäkin hetkiä kun väsyttää kovasti. Välillä tulee heikko olo, ei okseta mutta sellainen sisäinen heikko olo :D En osaa selittää sitä tunnetta. Viikonloppuna hajutkin etoi mutta se on jääny jo pois - ei enää tule sellaista oloa :/
Menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina ( ihan tarkkaa kiertoa minulla ei ole ikinä ollutkaan mutta viime kierto oli sen 32 päivää ).

Mutta siis mitään sellaista varsinaista raskausoiretta ei ole, mutta se outo tunne siitä, että nyt olisin raskaana jotenkin painaa mieltä. Varsinkin sen takia, että en oikeasti voisi uskoa, että niin pian voisin raskaaksi tulla ja pelkään, että petyn kamalasti jos annan vallan tuolle tunteelle, että olisin raskaana. :/ Silti se salakavalasti hiipii mieleen.

Voikohan käydä niin että tuollasella hormoneilla olisi vaikutusta siihen, että tulisikin helpommin raskaaksi? Söin siis muutaman kuukauden orgametril-nimistä lääkettä kun vuoto kesti pitkään ja oli epäsäännöllistä.

Nostan vielä jos ois joku linjoilla jolla ois kokemusta tuosta lääkityksestä tai sitten noista raskausoireista/oireettomuudesta :)

Mukava lukea kokemuksia tässä jännätessä ;) Testiä kun ei vielä voi tehdä :)

Voiko alkuraskaudessa olla alavatsakipuja? Nyt vähän juimii alavatsaa... menkkojen pitäis alkaa vasta sunnuntaina ja kipu on ollut erilaista ennen kuukautisia ja tullut vasta just ennen vuotoa. Mitään vuotoa ei vielä ole.

Vielä epätoivoisesti nostelen iltalukemisen toivossa :D
Oisko näin myöhään ketään liikenteessä jolla olisi orgametril-lääkityksestä kokemusta? Tai sitten raskausoireista ja niiden alkamisajankohdasta :)
Eli voiko oikeasti se oma vahva tunne vain olla oikeassa vaikka muita oireita ei olisikaan?

no toi.. mulla alko raskausoireet jo ennen kun tein testin. molemmissa raskauksissa. toisesta en edes tajunnu olevani raskaana vaikka oireet oli päivän selvät. mies sitten patisti mut testin tekeen, vaikka odotin positiivisen viivan ilmestymiseen asti että se on negatiivinen. toisesta taas tuli tunne viikkoa ennen kun tein testin, että nyt taidan olla raskaana. oli vaan semmonen olo, ja kahvi maistui jotenkin oudolle. mutta tosiaan.. mulla on näitä oireita ollu vaikka en oo raskaana ollutkaan. mieli tekee tepposia kun raskautta toivoo, ja kropassa on vaikka mitä kipua, juilintaa ja tuntemuksia. eli ei kannata hirveesti nostella toiveita ennen kun oot testin tehny, koska siinä pettyy äkkiä pahasti jos kamalasti kuvittelee olevansa raskaana.. tiedän ihan kokemuksesta.. siinä tippuu usein kovaa ja korkeelta.

[QUOTE="...";25978536]no toi.. mulla alko raskausoireet jo ennen kun tein testin. molemmissa raskauksissa. toisesta en edes tajunnu olevani raskaana vaikka oireet oli päivän selvät. mies sitten patisti mut testin tekeen, vaikka odotin positiivisen viivan ilmestymiseen asti että se on negatiivinen. toisesta taas tuli tunne viikkoa ennen kun tein testin, että nyt taidan olla raskaana. oli vaan semmonen olo, ja kahvi maistui jotenkin oudolle. mutta tosiaan.. mulla on näitä oireita ollu vaikka en oo raskaana ollutkaan. mieli tekee tepposia kun raskautta toivoo, ja kropassa on vaikka mitä kipua, juilintaa ja tuntemuksia. eli ei kannata hirveesti nostella toiveita ennen kun oot testin tehny, koska siinä pettyy äkkiä pahasti jos kamalasti kuvittelee olevansa raskaana.. tiedän ihan kokemuksesta.. siinä tippuu usein kovaa ja korkeelta.[/QUOTE]

Minulla lähinnä ainoa "oire" raskaudesta on nyt just tuo että tuntuu vaan siltä että olisi.
Ei niinkään mitään varsinaisia raskausoireita... Jos tarkkaan mietin niin voisi olla sellainen kuumeinen olo hetkittäin. Mut ei mitään fyysistä mistä voisin oikeasti päätellä olevani raskaana.
Tuota vatsakipua ilmesty tänään iltapäivällä mut sekin loppu jo. Eli voi olla että enteilee vaan niistä kuukautisista sitten.

Mutta lähinnä just siitä kaipasinkin kokemuksia että onko joku ollut raskaana ilman ainoatakaan fyysistä oiretta. Ainoa mistä raskauden on voinu kuvitella olisi tuo vahva tunne asiasta :)

Kiitos vastauksesta! :)

juu no toisessa raskaudessa ei tosiaan ollu muuta kun se tunne, ja sitten se että kahvi maistu oudolta, mut se ny saatto johtua vaikka mistä. (eli ei välttämättä edes mikään oikea oire) no mutta tsemppiä kuitenkin oli testin tulos mikä tahansa! :)

Ei mulla ainakaa oireet ole alkanu ku vasta sit ku menkat jääny jo pois. Eli sen puolesta voisit olla raskaana. Tietty voi olla et toivot vaan kovasti ja siks kuvittelet. No, toivottavasti olet raskaana :) Haeppa kuule huomenna testi ja tuu kertoon!

Orgametril on mun käsittääkseni kuukautistenestolääke. Ainakin siis, siinä merkityksessä tiedän sitä erään käyttäneen. En tiiä millä tavalla se kuukautiset estää tai mitään muutakaan siitä et enpä osaa auttaa. Ootko googletellu?

[QUOTE="moi";25978671]Ei mulla ainakaa oireet ole alkanu ku vasta sit ku menkat jääny jo pois. Eli sen puolesta voisit olla raskaana. Tietty voi olla et toivot vaan kovasti ja siks kuvittelet. No, toivottavasti olet raskaana :) Haeppa kuule huomenna testi ja tuu kertoon!

Orgametril on mun käsittääkseni kuukautistenestolääke. Ainakin siis, siinä merkityksessä tiedän sitä erään käyttäneen. En tiiä millä tavalla se kuukautiset estää tai mitään muutakaan siitä et enpä osaa auttaa. Ootko googletellu?[/QUOTE]

Minulla otettiin tuo orgametril käyttöön kun kuukautiset jatkuivat yli kuukauden putkeen. Niillä stopattiin vuoto ja nitä söin 3kk tasoittaakseni kierron. Eli vähän ennen ovulaation ajankohtaa otin käyttöön ( olikohan kp. 11 ) ja sitten lopetin pari päivää ennen kuin 'toivottiin' vuodon alkavan.
Näillä sain kiertoa säännöllistettyä, mutta näiden jälkeen seuraava kierto likin TOSI niukkaa vuotoa. Ei edes sidettä tarvinu tms. Ja ne kesti pari viikkoa.

Nyt on siis eka 'normaali' kierto eli viimeeksi vuoto alkoi kp. 32 ja oli normaalit menkat jotka loppui n. viikossa :) Ja ovulaation tosiaan tästä kierrosta bongasin :)

Tulis nyt äkkiä vaan se sunnuntai et uskaltais jo testata :)

Tänään sitten jo testasin aamupissasta. Ja negahan se oli :/ Olin malttamaton ja tuo oli joku s-marketin testi enkä siis edes tiedä miten herkkä se on - koetin ohjeesta etsiä tietoa mutta en löytänyt.
Nyt on lannistunut olo jotenkin vaikka tiedän että niin kauan kuin ei ole kuukautisia niin on toivoa.

Yhteistyössä