Raskaanako?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Camilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Camilla

Vieras
Raskaanakos?

Kuinka pian hedelmöittymisen jälkeen teillä on raskaustesti näyttäänyt plussaa?

Menkkojen pitäisi alkaa lauantaina, mutta olemme meillä on sellainen tilanne nyt että pitäisi todellakin äkisteen tietää odotanko.

Juimii ja nipistelee alavatsaa ja kuvottaa. Voinhan olla tulossa kipeäksikin tai sitten voisi olla pissitulehdusta.

Eli jos te, jotka olette olleet malttamattomia viitsisitte laittaa tähän kokemuksia noista kotitesteistä olisin ihan äärimmäisen kiitollinen
 
Mulla on näyttäny suunnilleen niihin aikoihin ku olis ollu aika alkaa menkat. On kuiteskin aika epäsäännöllinen kierto ollut joten ei voi tarkasti sanoa.

Kuitenkaan raskausoireita ei ole ollut ennenkuin olen plussannut eli jotain raskausviikolla 6 vasta aikasintaan on tullu pahoinvointia, rintojen aristusta yms

Voithan koittaa testata jo, vaan on hyvin todennäköistä et ei voi luottaa mahdolliseen negatiiviseen tulokseen jos plussaa tulee niin se kyllä pitää paikkansa. Negatiivinen voi johtua liian aikasesta testaamisestakin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Camilla:
että jos näyttää plussaa, niin se on varmempaa kuin että jos näyttää negaa, niin voi myöhemmin näyttää positiivista? vai oonko ihan ulalla?

Kyllä ainakin itse enemmän näin luottaisin. Eli jos testisi näyttää negaa, odottele muutama päivä kuukautisia kun niiden pitäisi alkaa. Jos ei kuuluu, testaa uudelleen.
 
mulla antoi vastauksen jo tosi aikaisin yksi kasettti testi, joita saa apteekista, on tosi herkkä. siinä näkyi selvä viiva kun taas muissa testeissä ei vielä näkynyt oikein mitään. hitsi kun en muista sen nimeä. mutta apteekissa tietävät kun kysyy kasettitestiä sitä todella herkkää. apteekin omatesti ei ole niin herkkä eikä clearblue. onnea teille :flower:
 
Clearbluen digitaalinen testi näyttää raskauden 3 päivää ennen odotettujen kuukautisten alkamista, mutta vain n. 50% naisista. Sitä aikaisemmin on aika turhaa, jos on täysin varma kierrostaan! :) itse testasin vasta 35/28 ekan kerran, ja räikeä kontrolliviivaa tummempi plussahan sieltä tuli. Et sikäli ei ole henk. koht. kokemusta.

DD ja pallokala 9+0 :heart:
 
Olit siis sinäkin sangria malttamaton? kauheasti vauvelia toivotaan ja jouduttu lykkäämään, että saan koulun päätökseen.

Muistatko yhtään kuinka aikasin näytti? ja oliko se niitä kalliimpia testejä? Pistettiinkös se suoraan virtsasuihkuun, vai käytettiinkö sitä pipettiä? oliko viivat vai pallot?

Sorry kuulustelu, mutta noilla tiedoilla luulisin, että vois löytyä se oikea testi ...

ootte muuten tosi ihania täällä, kun jaksatte jeesailla kaveria :)
 
En kyllä usko että vielä näkyy... Eli jos on nega niin et tavallaan tule hullua hurskaammaksi koska se voi johtua siitä ettei hcg:tä ole vielä tarpeeksi erittynyt. Jos taas on positiivinen niin siitä se ei sitten enää muuksi muutu eli ei siitä testaamisesta haittaakaan ole. Apteekin omalla testillä testasin ite 2 päivää ennen kuin kuukautisten olis pitäny alkaa ja haalea plussa tuli. Kaveri testasi Clearbluen testillä kanssa kaksi päivää ennen ja haalea plussa hälläkin.

Mutta sinänsä musta ei ole järkeä vielä testata, melkein viikko ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa...
 
juu olin malttamaton :D muistaakseni siinä käytettiin pipettiä, ja siihen tuli viivat. ja on muistaakseni halpakin. olisko ollut acon 10 se testi. nyt mulla on vauva jo 8kk että on jo vähän aikaa siitä, kun tein testin =) näytti mulla selvän viivan jo ennen menkkoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
juu olin malttamaton :D muistaakseni siinä käytettiin pipettiä, ja siihen tuli viivat. ja on muistaakseni halpakin. olisko ollut acon 10 se testi. nyt mulla on vauva jo 8kk että on jo vähän aikaa siitä, kun tein testin =) näytti mulla selvän viivan jo ennen menkkoja.

Ennen menkkoja on aika laaja käsite... Pari päivää tai päivän ennen varmaan näyttääkin muttei viikkoa ennen näytä kyllä mikään testi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
mikä ihmeen kiire?? kyllä sen huomaa pari viikkoa kun odottelee, eipähän tuu vääriä luuloja ja haamuja!

En mäkään tajua tota hoppua. Tietysti jos on tilanne, et menkat pitäs alkaa tyyliin huomenna, ja sillon huomenna on jotkut häät tai juhannus tms. "iloliemibileet" ni sillon vois varmuuden vuoksi testailla, jos haluis muutaman ottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
se tosiaan siinä on että kun se näyttää niin aikaisin + niin voi olla suuri pettymys, jos menkat alkaakin ajallaan.

Raskaustesti ei näytä plussaa jos et ole raskaana. Testit tunnistavat virtsasta hcg hormonin jota ei erity ellet ole raskaana. Eli nega voi muuttua myöhemmin plussaksi jos testaa liian aikasin mutta plussa ei voi muuttua negaksi.

Pitääkö oikeesti vääntää rautalangasta??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
se tosiaan siinä on että kun se näyttää niin aikaisin + niin voi olla suuri pettymys, jos menkat alkaakin ajallaan.

Raskaustesti ei näytä plussaa jos et ole raskaana. Testit tunnistavat virtsasta hcg hormonin jota ei erity ellet ole raskaana. Eli nega voi muuttua myöhemmin plussaksi jos testaa liian aikasin mutta plussa ei voi muuttua negaksi.

Pitääkö oikeesti vääntää rautalangasta??

Nimenomaan näin.
Eri asia on sitte nää roskishaamut kun jotkut ymmärtämättömät tuijottaa niitä testejä vielä kaks tuntia testiajan umpeutumisen jälkeenkin ja ohhoh, kyllä siin äviiva on jos ultraviolettilampun alla tuijottaa oikein tarkasti. Oonko mä nyt raskaana???

Niissä testeissä on käyttöohjeet... Jos osaa lukea voi tehdä raskaustestin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
kylläpäs! se on silloin tosi varhainen keskenmeno, joita tapahtuu tosi paljon. ota asioista selvää, ennen kuin tuut mulle vääntää.

Ei jumalauta! Mutta ymmärrätkö sä että silloin on ollut raskaana kun se plussa on tullu, keskenmeno on pikkasen eri asia kun negatiivinen raskaustesti!

Joku täällä miettii testin tekemistä ja sä alat jo jauhamaan keskenmenoista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
kylläpäs! se on silloin tosi varhainen keskenmeno, joita tapahtuu tosi paljon. ota asioista selvää, ennen kuin tuut mulle vääntää.

Mitä kyllpäs?? Eipäs! Raskaustesti ei näytä plussaa jos et ole raskaana. Valitettavaa on jos tulee aikanen keskenmeno mutta raskaana sitä silti ollaan jos testi näyttää plussaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HuOh!:
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
kylläpäs! se on silloin tosi varhainen keskenmeno, joita tapahtuu tosi paljon. ota asioista selvää, ennen kuin tuut mulle vääntää.

Mitä kyllpäs?? Eipäs! Raskaustesti ei näytä plussaa jos et ole raskaana. Valitettavaa on jos tulee aikanen keskenmeno mutta raskaana sitä silti ollaan jos testi näyttää plussaa.

Näinhän se menee.... tässä on se syy miksi ite en oo halunnu kiirehtiä testin kanssa... varhaisraskauden keskenmenot kun on kuitenkin valitettavan yleisiä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja HuOh!:
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
kylläpäs! se on silloin tosi varhainen keskenmeno, joita tapahtuu tosi paljon. ota asioista selvää, ennen kuin tuut mulle vääntää.

Mitä kyllpäs?? Eipäs! Raskaustesti ei näytä plussaa jos et ole raskaana. Valitettavaa on jos tulee aikanen keskenmeno mutta raskaana sitä silti ollaan jos testi näyttää plussaa.

Kyllä silloin puhutaan kemiallisesta raskaudesta, jos menkat alkaa kuitenkin ajallaan.
 

Yhteistyössä