Raskaana vai muuta vikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kamalatoireet!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kamalatoireet!

Vieras
Moikka!
Ollaan mieheni kanssa oltu n.puoli vuotta ilman ehkäisyä asenteella, että "lapsi tulee jos on tullakseen".
Kuukautiseni ovat aina olleet säännölliset, mutta nyt kuukautiseni ovat jo yli viikon myöhässä ja minulla on erikoisia, outoja oireita, joita ei normaalisti ole.. Elikkäs mahani on ihan kummallinen, kamalaa ummetusta, turvotusta ja ihan järkyttävät ilmavaivat! Maha, erityisesti alamaha, on koko ajan kipeä ja vihloo, ihan kuin menkkakipujenkin aikana. Päätä särkee päivittäin, väsyttää valtavasti, nännit on ajoittain arat ja nännipihojen nyppylät on jotenkin turvonnut, paleltaa koko ajan... hmm.. olikohan vielä jotain muuta..
No, oon kuitenkin huomannut, että kaikki noi taitaa olla aika perinteisiä raskausoireita..

No, tein kuitenkin tänään raskaustestin, mutta se oli negatiivinen.. Eli kun menkat ovat yli viikon myöhässä, niin eikö raskaustestin pitäisi jo positiivista näyttää jos raskaana olen? Pitääkö vaan odottaa pari päivää ja tehdä uus testi vai mitä? Koska nää oireet on niin tuskallisia, niin haluaisin sitten jotain helpotusta näihin, jos johtuukin jostain muusta kun raskaudesta.

Kiitos!

Kyllähän noi oireet vois raskauteen viitata. En halua mitenkään masentaa, mutta nykyään raskaustestit on aika herkkiä, kyllä jo viikon myöhästyneet kuukautiset näkyis plussana testissä jos olisit raskaana. Näkyis ainakin jotain haamuviivaa.. Eri juttu jos olis tosi epäsäännölliset menkat yleensäkin, niin vois olla isompiakin heittoja. Me yritettiin mieheni kanssa esikoista yli kaksi vuotta, ja siihen aikaan ehti monta kertaa sattua vähän myöhästyneet kuukautiset, joita sitten toiveikkaana testattiin. Sitten jo tarkkaili itseään ja oireita niin tarkkaan että normaalit kuukautisia edeltävät turvotukset ja nipistelytkin tuntui raskausoireilta. Mutta kannattaa varmaan odottaa ja testailla muutaman päivän päästä, jos ei menkkoja kuulu. Toivottavasti vauvahaaveet toteutuu teilläkin! Meillä on nyt kaksi tyttöä vaikka esikoisesta haaveillessa meinasi usko loppua kun kuukaudet vaan kului.

Niin, totta.. se voi olla, että jos tosiaan oikein kovasti lasta odottaa, niin varmasti herkästi jokaisesta oireesta kuvittelee sen olevan nyt raskautta.. Mutta kun me tosiaan ollaan liikenteessä asenteella, että tulee kun on tullakseen.. ei mitenkään väkisin yritetä tai muuta.
Ja kun kuukautiset ollu muutamanpäivän heitolla säännölliset aina, niin tuntuu oudolta.. No, aika näyttää.. olis vaan kiva tosiaan päästä oireista eroon, jos ei ookkaan raskautta.. inhottaa, kun maha koko ajan turvoksissa ja kiertää kauheesti ja sattuu alavatsaan :/ Maha tuntuu ilmapallolta, mihin tekis mieli puhkasta neulalla reikä, että se tyhjenis :D

Mulla on kans nyt ollut useamman päivän omituisia oireita...närästää, alaselkää vihloo, alavatsassa menkkamaisia vihlaisuja, vessassa saa ravata vähän väliä, vatsa turvottaa, pyörryttää välillä, etoo, väsyttää ihan simona ja päätä on särkenyt jo monta päivää.

Menkat vasta 3 pvää myöhässä ja testi oli nyt päivällä negatiivinen.

Yhteistyössä