Raskaana vai hormonihäiriö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua viisaammilta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua viisaammilta?

Vieras
Olen syönyt muutaman kuukauden Teroluteja, ja kierto on ollut niiden kanssa aina 26-27 vrk. Nyt on menossa jo kp 34. Tein raskaustestin kp 28. Testi oli ensin negatiivinen, mutta n. tunnin kuluttua siihen oli ilmestynyt aika selkeä plussa. Oireet alkoivat reilu viikko ovulaatiosta, eli nännikipua (ei koskaan kuukautisiin liittyvä oire) ja kaikenlaisia alavatsatuntemuksia on ollut.

Onkohan mulla nyt joku hormonihäiriö vai voisinko olla raskaana? Eli menkat myöhässä, raskausoireet ja positiivinen raskaustesti (joskin testiajan jälkeen) kyllä mietityttävät ja herättävät toiveita...

Parasta ottaa tai otattaa uusi koe, sillä eivät pillerit ole täysin sataprosenttisen varmoja. Veikkaisin, että sinulla on siemen kasvamassa.... Lääkäri tuntee sisätutkimuksessaankin, onko kohtu suurentunut.

Muistaakseni raskaustestissä lukee, että tulos tulee lukea sen ohjeessa sanotun ajan jälkeen. Testin tulos saattaa muuttua jo vartinkin yliajan jälkeen, joten jos olet katsonut tuloksen tunnin päästä, se ei ole testin mukainen tulos.
Tee vielä uusi testi ohjeiden mukaan, ja lue tulos silloin, kun se ohjeen mukaan neuvotaan lukemaan.

Tiedän toki, ettei testi ole enää luotettava testiajan jälkeen. Mutta olen myös kuullut, että usein nuo "roskishaamut" ovat olleet myöhemmin oikeita plussia. Varsinkin jos plussa on tullut ruutuun pian testiajan jälkeen. En ole uskaltanut vielä testata uudestaan... Siis raskaus on toivottu ja ikääkin on jo reilusti yli 30, mutta jotenkin vaan niin jänskättää...

Mulla aikoinaan (muutama km ja parivuotias poika) näytti negaa kun menkat piti alkaa eli menkat kp26-28 ja testasin 29. kp 33 tuli haaleeta haaleempi haamu (herkimmällä kotitestillä). Suosittelen testausta. kaikilla se hormoni ei nouse niin nopeasti.

Kun odotin tyttöäni, viiva tuli samana päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Poikaa odottaessa meni yli viikko negaa näyttäen, ja monta testiä tein kun oireet oli sellaiset. Eri merkkejä ym. Sitten reilun viikon jälkeen tuli himmeääkin himmeämpi positiivinen.

Normaalisti kierto kestänyt 30-35 päivää.. nyt venynyt 45 päiväksi, menkkoja ei näy, testi negatiivinen, nännit arastaa. Kuukautiset muuten vain myöhässä, vai kannattaisko tehdä uus testi JA käydä ultrassa, josko sieltä löytyis "toukka" ;)

Yhteistyössä