Raskaana ulkomaille?

LEP
En nyt löytänyt tälläistä aihetta äkkiä hakemalla, niin laitetaan uusi ihan. :)
Eli ollaan lähdössä kesäkuussa Kyprokselle lomamatkalle ja silloin olen raskaana 15 viikolla. Olisi mukavaa saada hieman tietoa, että mitä kannattaa muistaa ottaa huomioon tuonne etelän lämpöön mennessä, kun on raskaana? :) Ensimmäinen raskauskin kun vielä on, niin sitä on kaikessa vielä hieman sekaisin. :D

Mutta te jotka olette ulkomailla lomailleet raskaana, niin kertokaas huomion arvoisia asioita tänne! Kiitos! B)

FPI
Moikka!

Oltiin helmikuussa Venezuelassa lomalla, silloin oli rv 9-10. Itse lomaillessa ei tullut oikeen mitään ihmeellistä esille verrattuna ei raskaana-lomaan, ehkä vähän varovaisempi oli ruokien suhteen, ettei maha ois menny sekasin, mutta meni se kumminkin parina päivänä, mut ei mitään vakavaa. Ennen reissua söin maitohappobakteereita ja sit kun maha meni sekaisin otin muutaman hiilitabletin ja join paljon vettä. Lennoilla mulla oli lentosukat ja ne oli hyvät, mutta aina koneessa turpoo jalat. Ja join oikein kovasti koneessa ja koitin liikkua ja liikuttaa jalkoja mahdollisimman paljon. Nyt olen lähdössä Englantiin parin viikon päästä rv 19, sen jälkeen ei olekaan enää lentoja tiedossa =)

Mä olin viime keväänä Kyproksella. Silloin olin rv 13 vai 14 muistaakseni. Mä lomailin ainakin ihan normaalisti raskaudesta huolimatta... kannattaa muistaa juoda tarpeeksi (vettä siis ;) ) että ei pahoinvointi iske nestehukan takia.. Mun mielestä Kypros oli tosi turvallinen lomakohde :)

Moi!
Vinkkeinä sanoisin,että
- kannattaa pitää huolta nestetasapainosta ja juoda koko ajan(varsinkin jos makoilee rannalla)
-kannattaa välttää tiettyjä ruokia(esim.maitotuotteet,majoneesit jne).Toisaalta kyllä itse söin jäätelöä päivittäin!!Kattoo vähän,että missä syö.Siisteissä ravintoloissa hygieniatasokin on yleensä hyvä.
-muistaa rasvata hyvin masua auringossa ettei se pala

Tervettä järkeä käyttämällä reissu onnistuu varmasti! B)

Itse oottelen esikoista ja makoilin pari viikkoa Thaimaassa rv 23-24.

Vähän asian vierestä tämä tähän aiheeseen liittyen, mutta te maailmalla matkanneet ehkä osaatte vastata tähän =)

Olen lähdössä Pohjois-Italiaan vaellusreissulle heinäkuun ekalla viikolla, ja rv silloin 17. Matka oli varattu jo viime syksynä jolloin vauvasta ei ollut tietoakaan. Muutoin en matkaa mietiskelisi, mutta nyt tuossa uudessa raskausajan liikunta (en muista tarkkaa nimeä kirjalle) -kirjassa kerrotaan välttämään liikkumista yli 2000m merenpinnasta raskausaikana! Meillä on majoituskin jo muistaakseni 1000m merenpinnasta ja korkeimmat vaellusreitit on tuota 2000m luokkaa. Onkohan ihan turvallista, vai pitääkö vaan kuunnella paikanpäällä tuntemuksiaan... En löytäny kirjasta ainakaan mitään perustelua tuolle.

Kellään kokemusta tällaisesta ulkomaanmatkasta raskaana ollessaan?

Alkuperäinen kirjoittaja bella-74:
Moi!
Vinkkeinä sanoisin,että
- kannattaa pitää huolta nestetasapainosta ja juoda koko ajan(varsinkin jos makoilee rannalla)
-kannattaa välttää tiettyjä ruokia(esim.maitotuotteet,majoneesit jne).Toisaalta kyllä itse söin jäätelöä päivittäin!!Kattoo vähän,että missä syö.Siisteissä ravintoloissa hygieniatasokin on yleensä hyvä.
-muistaa rasvata hyvin masua auringossa ettei se pala

Tervettä järkeä käyttämällä reissu onnistuu varmasti! B)

Itse oottelen esikoista ja makoilin pari viikkoa Thaimaassa rv 23-24.
Peesaan bellaa. Mä palauduin Thaimaasta pari viikkoa sitten, silloin oli rv 15-17. ja ihan normaalisti olin lomalla. juurikin yllä olevia asioita noudatin ja käsidesillä pesin kädet varsinkin ennen ruokailuja, mutta myös muutenkin. Ihan huoletta lomille lompsis vaan! :)

Mulle lääkäri sanoi, että erityisesti kissoista pitää pysyä erossa. Ei saa syödä jäätelöä (siis jos ei ole paketissa). Käsihygieniasta pitää huolehtia. Piti ostaa käsidesi, joka oli laukussa aina mukana. Kannattaa varoa salaatteja ravintoloissa sekä juustoja tietysti kun ei voi tietää onko ne pastöroitu vaiko eikö.
Olin itse Turkissa lomalla rv 9-11 ja hyvin meni lääkäriä noudattaen vaikka välillä kyllä pelotti ruuan jälkeen, että tuleeko listeriaa yms. Turhaan hermoilin! Nyt on 11 päivää vanha tuhisija tuossa vieressä. :D
Söin muistaakseni Gefilus-tabuja koko matkan ajan.
Minulla pelko johtui enimmäkseen keskenmenosta, jonka koin muutama kuukausi ennen tämän raskauden alkua.

Yhteistyössä