raskaana; ootteko syönyt maksalaatikkoa?

maksa nam
nää on nyt näitä juttuja että raskaana olevan ei varmaan muuta kantsis syödä ku pelkkiä kliinisiä valmisruokia... maksasta sais rautaa, folaattia ym erittäin hyödyllistä aineita niin sikiölle ku äidille, ei siis ihme että maksaruoat voivat himottaa raskaana ollessa... kroppa yrittää kehoittaa äitiä syömään ravitsevia ruokia. Pari kertaa kuussa maksaa maltillinen määrä ei voi olla pahasta, sitäpaitsi maksan A-vitamiinipitoisuus on merkittävästi laskenut viimeisten 15 vuoden aikana. Maalaisjärki käteen!
 
vieras
Mä olen miettinyt tätä kun söin maksalaatikkoa ennen kuin tiesin olevani raskaana, jolloin en edes tiennyt ettei sitä saisi raskaana syödä. Ja siis tämä ennen hedelmöitymistä jopa, mutta silti mietityttää. Mun pitäs varmaan vähän rentoutua... :)
 
reipas
Odotan ensimmäistä ja kaikki on uutta. Menossa vasta rv 5 ja "vahingossa" söin tänään ruuaksi jauhemaksapihvejä. Muistin nyt vasta illalla, että maksa oli pannassa. Ääh. Kaiken sitä pitääkin huolettaa! :(
 
vierailija
"Syöpää aiheuttavan formaldehydin käyttö rehun lisäaineena päättyy helmikuun lopussa uuden EU-asetuksen tullessa voimaan.

Ainetta on käytetty Suomessa salmonellan tuhoamiseksi saastuneista rehuaineista ennen niiden toimittamista rehutehtaille ja tiloille.

Käsittely on tehty noin 3-8 prosentille Suomeen rehun valkuaisaineeksi tuodusta soijasta ja rapsista. Elintarviketurvallisuusvirasto Evira on myöntänyt käsittelyluvat tapauskohtaisesti.

Suomi vastusti EU:n äänestyksessä formaldehydin kieltoa, mutta jäsenvaltioiden enemmistö päätti toisin."

Soijan maahantuonti täytyisi kieltää kun siinä ON salmonellaa.
 

Yhteistyössä