Heippa!
Mulla ollut vuosia 2-4,5 välillä sahaavat tsh -arvot ja ei lääkitystä. Syksyllä lasta yritettäessä hommasin itselleni labran lokakuun lopulle tsh 3,8, joulukuussa olivat ensin 4,5 ja kahden viikon päästä 5,4 ja silloin olin siis jo raskaana. Sain endokrinologilta lääkityksen 50 mikrogrammaa päivässä ja paperin mukaan neuvolaan. Paperissa suositeltiin kontrolleja 1,5 kk välein. NOH...ekaan kontrolliin pääsin, ja arvo oli 1,7 (t4v mulla on ollut 10-14 välillä ja nyt oli 14). Tämän jälkeen neuvola ei suostunut enää kontrolleihin laittamaan lähetettä. Kuulemma jos arvo on hyvä, ei kontrolloida. Mulla on rakenneultra puolentoista viikon päästä ja aion siellä polilla ottaa puheeksi asian, silloin ed. kontrollista kulunut 7 vko. Olo ei ole enää yhtä hyvä kun oli jokin aika lääkityksen alettua. Tuntui silloin, että olen elämäni kunnossa. Musta on naurettavaa, että sairaanhoitopiirin OMA erikoislääkäri suosittaa kontrolleja ja sitten terkka ei suostu laittamaan lähetettä eteenpäin. Ja voin kertoa, että ihan tosissani yritin. Miten voi tietää, että lääkitys on kohdallaan, kun se on vasta aloitettu ja tässä raskauden aikana (ensimmäinen) on tosi vaikea omia oloja tarkastella...
HUOH!