nainen
Paljonko syötte hiilareita päivässä? Pitääkö syödä raskaana vähän enemmän? Onko välillä lipusunut, kun on paljon tehnyt makeaa mieli? Olisin erittäin onnellinen, jos vastailisitte mulle!
Joo jokainen vastaus on ihana saada, kiitos! Mietin vaan tuota, et "pitääkö" niitä hiilareita saada minkäverran tarkalleen tai että mikä on liian vähän?Alkuperäinen kirjoittaja Milli Mehiläinen:Itse en ole raskaana, mutta kaverini karppasi koko raskausaikansa (no välillä lipsui myös makeanhimossaan) ja neuvolassa myös kannustivat tähän, koska kaverini oli ylipainoinen ja paino laski tasaisesti myös raskausaikana. Mutta kaikki ravintoarvot kohdillaan.
Öö, ei tästä tainnut olla mitään apua sun kysymyksiin, mutta kyllä niitä karppaajiakin varmasti on Itse jos oisin raskaana, söisin ehkä vähän enemmän hiilaraita, mutta kuitenkin pääasiassa vähähiilihydraattisesti.
ja perustelut?Alkuperäinen kirjoittaja minä:Vähähiilihydraattista dieettiä ei suositella raskaana oleville naisille
Mutta kyllähän raskaudiabeetikotkin syövät hyvin vähän hiilareita!Alkuperäinen kirjoittaja minä:Vähähiilihydraattista dieettiä ei suositella raskaana oleville naisille
Totta, mutta suosituruokjavaliossa on puuroa ja leipää. Eli jonkin verran kyllä pitäisi saada mukaan hiilareitakin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mutta kyllähän raskaudiabeetikotkin syövät hyvin vähän hiilareita!Alkuperäinen kirjoittaja minä:Vähähiilihydraattista dieettiä ei suositella raskaana oleville naisille
Mun kaveri on tuolla ruokavaliolla juuri, ja ei hän ole niinkään mistään tarkoista määristä puhunut... sokeri ja valkoiset jauhot pois, kasviksia ja lihaa/kalaa/kanaa tilalle.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Sitä kyselisin, että paljonko on se hiilarimäärä, jota raskausdiabeetikoille suositellaan? Siis niille, jotka pärjäävät ruokavaliohoidolla?
Aivan! Pitääpä ottaa asiasta itsekin selvää!Alkuperäinen kirjoittaja Tiukka karppaus ei sovi raskaana oleville!:Sen vuoksi että ketoaineiden olevan teratogeenisiä. Kannattaa kysyä asiaa lääkäriltä. Itse luin tuon Lääkärilehdestä v. 2008 tai v. 2009
Se riippuu varmaan diabeteshoitajastakin miten tarkasti hän käskee syödä yms..Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:Mun kaveri on tuolla ruokavaliolla juuri, ja ei hän ole niinkään mistään tarkoista määristä puhunut... sokeri ja valkoiset jauhot pois, kasviksia ja lihaa/kalaa/kanaa tilalle.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Sitä kyselisin, että paljonko on se hiilarimäärä, jota raskausdiabeetikoille suositellaan? Siis niille, jotka pärjäävät ruokavaliohoidolla?
Ahaa! Eli ne määrät saattaa olla liian suuret sitten niis neuvolan kautta saaduissa ohjeissa.. Tietäis vaan sen mikä olis se paras määrä!Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:Minä söin vähähiilarisesti raskausdiabeteksen takia. Jos olisi syönyt virallisen raskausdiabetes ruokavaliosuosituksen mukaisesti niin sokerit olisivat pomppineet ties missä ja olisin joutunut insuliinille paljon aikaisemmin. Hiilarit pidin alle 50g/vrk.
Painoa tuli 10kg, jotka tippuivat muutamassa viikossa synnytyksen jälkeen.