Raskaana olen ja hiuksia lähtee tukoittain =( Kohta olen kalju =( Mistä johtuu?

Eli olen nyt viikolla 10 raskaana ja hiuksia lähtee järkyttävästi =( Puolet on jo tippunut päästä. Aamuisin kun harjaan hiukset niin lavuaarin tippuu 85-100 hiusta vähintään. Niitä tippuu myös pitkin päivää ja niitä löytyy jokapaikasta. Mikä ihme minua vaivaa :'(

Päänahka on myös hilseilevä ja jokaisen ironneen hiuksen päässä on sellainen kova kide. Se ei oikein vaikuta normi hilseeltäkään.

Iho myös kukkii ja olen kuin teini iässä?

Muilla vastaavaa? Hiusten ja ihonhan pitäsi voida tosi hyvin raskaus aikana.

Tämä alkoi jo ennen raskautta mutta raskauden myötä vain pahentunut

Tuo hiustenlähtö voi johtua hormooneista. Osalla hiukset harvenee raskauden aikana, osalla imetyksen aikana ja osalla imetyksen päätyttyä. Olen kuullu, et joillain lähtee ihan tupottain hiuksia, kun harjaa hiuksia. Mutta kannattaa kysyä myös neuvolasta.
Osalla taas hiukset rasvottuu todella paljon, vaikka aamulla pesee, nii iltapäivällä jo rasvaiset tai sitten on taas todella kuivat.

Ja tuo huono iho kuuluu myös raskauteen, hormoonit! Joskus olen kuullut sanottavan, että, jos iho huonossa kunnossa raskausaikana, niin tulee tyttö, koska tyttö vie äidin kauneuden. Mulla ei pitäny paikkansa, tyttö tuli ja koko raskausajan iho oli todella hyvässä kunnossa.

Eli nuo molemmat johtuu hormooneista. Mutta kysele ihmeessä vielä neuvolasta, jos niille löytyy muukin syy! Ihania nämä hormoonit!!

Oletko selvittänyt voisiko sinulla olla ruusufinni? Itselläni se puhkesi nyt raskauden alussa uudelleen. Kasvot punoittaa ja päänahka on arka ja näppyläinen. Sen vuoksi myös hiuksia lähtee päästä. Moni sairastaa sitä tietämättään...

Yhteistyössä