Raskaana oleminen on kamalaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko teillä muilla? Raskausviikkoja vasta 6+3 ja olen nyt jo ihan romuna. Väsyttää ja on paha olo 24 h, mielialat heittelee surusta raivoon. Vieläkö tätä pitäis 33 viikkoa jaksaa?!

Eikös tälläsistä mammoista ollut jokin aika sitten keskustelu. Rv 5 on niiiiin kauhee olo ja mahakin on jo hirveen suuri, rv 6 mamma tekee jo kuolemaa eikä suuren mahan takia voi edes sitoa kenkiä

No se alku on pahin.
Tai joillain koko raskauskin.

Mulla kummassakin raskaudessa vaikea pahoinvointi, mikä kesti n. rv 25 mutta sen jälkeen ihan normaaliolo, ei väsymystä, ei mitään. Ja jälkeenpäin ajateltuna, se aika menee tosi nopee :D

[QUOTE="Heh";29088173]Eikös tälläsistä mammoista ollut jokin aika sitten keskustelu. Rv 5 on niiiiin kauhee olo ja mahakin on jo hirveen suuri, rv 6 mamma tekee jo kuolemaa eikä suuren mahan takia voi edes sitoa kenkiä[/QUOTE]

Masu mulla on ihan pieni, hoikka kun olen, mutta olo on ihan järkyttävä. Kolmas raskaus, aiemmat ovat olleet ihan normaaleja.

Luulitko pelkkää riemua olevan, muut naiset varmaan valittelivat pelkkää kermaperseyttään? Eka lapsi vielä, niin saat iltaisin viikonloppuisin vain levätä. Ota harjoituksena tulevaa varten.

[QUOTE="Heh";29088173]Eikös tälläsistä mammoista ollut jokin aika sitten keskustelu. Rv 5 on niiiiin kauhee olo ja mahakin on jo hirveen suuri, rv 6 mamma tekee jo kuolemaa eikä suuren mahan takia voi edes sitoa kenkiä[/QUOTE]

Mun mielestä se alku on tosiaan pahin.
Silloin mä aina eniten valitan :xmas:

Mutta suomalaisilla on muutenkin sellanen tapa puhua, että aina pitää jotain valittaa.

Ei pidä jaksaa tuota 33 viikkoa. Tuo kun on pääsääntöisesti siihen ALKUraskauteen kuuluvaa. Kunhan viikkoja tulee muutama lisää, alat virkistymään (väsymys kaikkoaa suurimmilta osin), paha olokin yleensä loppuu ja mielialakin tasoittuu.

Keskiraskaushan on monesta aika mukavaa aikaa. Loppuraskaus puolestaan sitten taas vaikeampaa monelle.

Tiedän, etten lohduta lainkaan juuri tällä sekunnilla, mutta kunhan se 33 viikkoa on takanapäin, et enää edes muista miten kurjaa se raskaana olo oli, kun vaan onnesta soikeena nuuskit vauvaa :)

• Tykkää
Reactions: musta kahvi
Hei jes, en oo ainoa joka ajattelee noin. Porukka vaan hokee et nauti nyt raskaudestas ja mä lasken viimeisiä viikkoja loppuun. Joo palkinto on aivan loistava minkä toivon mukaan saa ku tämän kestää mut ei tää raskaana oleminen mitään kivaa ole.

Hei jes, en oo ainoa joka ajattelee noin. Porukka vaan hokee et nauti nyt raskaudestas ja mä lasken viimeisiä viikkoja loppuun. Joo palkinto on aivan loistava minkä toivon mukaan saa ku tämän kestää mut ei tää raskaana oleminen mitään kivaa ole.
Ja miks pitäis muka hehkuttaa jotain raskauden iloa, jos sitä ei ole? On se kumma; raskaus ja synnytys jotain äitiyden mittoja, kuka saa sen kirkkaimman kruunun ja plaa plaa..

:D No näin se vähän on, mutta mulla kyllä alku oli ihan kamalaa verrattuna loppuraskauteen, vaikka lopussa oli kamalat kivut eikä voinut edes sängyssä kylkeä kääntää. Kotona lähinnä olin, koska kävelykin oli tuskaa, kun vauva oli niin alhaalla. Silti loppuraskaus paljon helpompaa kun se alkuraskauden pöntön halaaminen ja hirveät hedarit joihin ei saanut edes buranaa ottaa. Vieläkin muistelen sitä viime talven aikaa, kun olin raskaana. Tulee edelleen puistatustunteet kun muistaa sen huonon olon. Ei tosiaan kauheasti voinut edes kauppaan lähteä, kun olisin voinut oksentaa kaupan lattialle. Muovipussi aina laukussa mukana bussimatkoille tai ihan vaan lähikauppaan.

Loppuraskauden kestäisin uudestaan, vaikka sitäkin monesti kirosin, etten ikinä halua enään raskaaksi, mutta alun takia harkitsen oikeasti vakavasti. Kärsin raskaana pahasta päänsärystä alkuajan ja panadol ei itselläni auta.

Mäkin inhoan raskaana oloa. Toinen raskaus menossa samoilla viikoilla kun sulla ap, ja jatkuava etova olo ärsyttää. Väsyttää, itkettää kaikki turha, krapulainen olo.. samalla pitäisi jaksaa opiskella ja hoitaa esikoinen. Huoh. Onneksi kohta helpottaa ja pystyy jo vähäsen nauttimaankin raskaudesta. Mutta siihen asti: arggrattattag stna!!!

[QUOTE="huoh";29088234]Ja miks pitäis muka hehkuttaa jotain raskauden iloa, jos sitä ei ole? On se kumma; raskaus ja synnytys jotain äitiyden mittoja, kuka saa sen kirkkaimman kruunun ja plaa plaa..[/QUOTE]

Niinpä! :oD Mua lähinnä vaan risoo ku en taivu edes laittamaan sukkia jalkaan, saatika että pitäs taapertaa edes lähikauppaan kipeän selän kans.

tulee täältäkin. Neljäs raskaus ja tää on taas vaihteeksi ollut ihan järkkyä. Jatkuva oksettava olo ja laatta lentää, kellon ympäri voisin vaan nukkua. No ei ihan voi kun on täs näitä muitakin huollettavana.

Onneks ihan joka raskaus ei ole ollut tällainen, vaikka ainahan se odottaminen tuo oman lisänsä tähän elämiseen.

Onneks palkinto näistä kärsimyksistä on mitä ihanin.

mä kai sit oon siitä toisesta ääripäästä :D mä tykkäsin olla raskaana ja se synnytyskään ei loppujen lopuksi ollu nii kauheeta. nuorin nyt 10 kk ja jo alkas pientä kuumetta nostaa. mut ny taukoo koska taapero on 2,5v. mulla ei kädet enää riitä noitten kans :laugh:
moon ollu noitten molempien pienten aikaan viimeseen asti heppahommissa (en ratsastanu) mut kai siksi onki ollu niin helppo odotus ja synnytys. (siis 5 raskautta ja synnytystä takana)

Täysin samaa mieltä. Kaksi raskautta kokenut ja molemmat olivat yhtä kamalia alusta loppuun asti. Ympärivuorokautinen pahoinvointi ja oksentelu loppui vasta synnytykseen. En halua enää ikinä olla puoli vuotta putkeen sairaana.

laitettu näkäjään kiertämään mun tekis mieli tehä sellainen lehti jossa kerrottais vaan tosiasioita raskaudesta kaikki pahimmat skenaariot, synnytyksistä repeämiset, kuolemat, läheltä piti tilanteet, vammautumiset ja lapsiperheenä olemisesta väsymyksestä, parisuhteen nurin menemisestä jne.. olisko menekkiä?

[QUOTE="vieras";29088708]ei kai niit oo pakko tehä jos raskaus on niin kauheeta. ei siitä tartte tykätä, muttei oo kiva valittaa sit jos on niin onnellisessa asemassa että on raskaana.[/QUOTE]

Huah...

Yhteistyössä