Raskaana, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sisse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sisse"

Vieras
Nyt tarvittaisiin hieman apua, olen raskaana mutta pelkään sen olevan kkm tai ku.

Taustana: olemme yrittäneet lasta hieman yli vuoden, lääkäri määräsi 2 kk sitten terolutit kiertoa lyhentämään.

Viime kierrossa tein raskaustestin kiertopäivänä 28, täys nega. Kiertopäivänä 29 alkoivat menkat, jotka olivat ehkä hiukan tavallista lyhyemmät. Aloitin uudessa kierrossa kiertopäivänä 10 tikuttamaan ovulaatioita, kun sain 4 peräkkäisenä päivänä vahvan plussan rupesi epäilyttämään ja tein raskaustestin. Siinä oli haalea plussa. Tein vielä lisäksi viikkonäyttötesti, joka näytti Raskaana 2-3 viikkoa (eli olisin tullut raskaaksi edellisen kierron kiertopäivinä 22-29).

Mitenköhän tätä nyt pitäisi tulkita? Itse olen ajatellut, että se olisi kohdunulkoinen, koska niissähän raskaushormoonia erittyy vähemmän. Tuskin olen siis "oikeasti" raskaana? Kellään mitään vastaavaa?

mulla oli kohdunulkoisessa just tollee. mut eihän sitä varmaks voi tietää ennenku ultrassa käyt, joten suosittelen soittamaan terveyskeskukseen että pääset ultraan

[QUOTE="vieras";28706635]mulla oli kohdunulkoisessa just tollee. mut eihän sitä varmaks voi tietää ennenku ultrassa käyt, joten suosittelen soittamaan terveyskeskukseen että pääset ultraan[/QUOTE]

Pitäs varmaan soittaakkin, mutta kun meidän tk:ssa on aina niin nihkeä palvelu.

No eihän ne terolitit sitä ovulaatiota tuo siirrä joten jos sun luontainen kierto ois vaikka 6 viikkoa niin ovulaatiohan ln hyvin voinu olla just ennen teroluteilla aikaansaadun keinotekoisen vuodon alkua. Teitkö edellisessä kierroksessa ovatestejä?

[QUOTE="Vieras";28706664]No eihän ne terolitit sitä ovulaatiota tuo siirrä joten jos sun luontainen kierto ois vaikka 6 viikkoa niin ovulaatiohan ln hyvin voinu olla just ennen teroluteilla aikaansaadun keinotekoisen vuodon alkua. Teitkö edellisessä kierroksessa ovatestejä?[/QUOTE]

Kierto on vaihdellut kaikkea 30-60 päivän välillä ennen teroja. Tein ovistestejä, liuskoja, vahvaa plussaa en saanut mutta kp 16 näytti kohtuu vahvaa, jonka tulkitsin ovulaatioksi.

En ole itse syönyt mitään avustavaa lääkitystä raskauden aikaansaamiseksi, mutta olen kyllä testannut plussan juuri noihin aikoihin menkkojen jälkeen. Täysin tavallista ja runsasta menkkavuotoa esiintyi siis odotusaikana. Minulla on useampi lapsi, ja vain yhdessä raskaudessa on näin käynyt, ja aivan terve lapsi syntyi. Minäkin siis testasin juuri ennen niitä menkkoja täysin negan, ja sitten alkoikin vuoto, mutta menkkojen jälkeen testi olikin positiivinen. Hyvin mahdollista, että sinulla on alkanut täysin normaali raskaus. :)

[QUOTE="Vieras";28706856]En ole itse syönyt mitään avustavaa lääkitystä raskauden aikaansaamiseksi, mutta olen kyllä testannut plussan juuri noihin aikoihin menkkojen jälkeen. Täysin tavallista ja runsasta menkkavuotoa esiintyi siis odotusaikana. Minulla on useampi lapsi, ja vain yhdessä raskaudessa on näin käynyt, ja aivan terve lapsi syntyi. Minäkin siis testasin juuri ennen niitä menkkoja täysin negan, ja sitten alkoikin vuoto, mutta menkkojen jälkeen testi olikin positiivinen. Hyvin mahdollista, että sinulla on alkanut täysin normaali raskaus. :)[/QUOTE]

Peesi. Ihan sama tilanne. Paitsi oli Terot ostettuna seuraavaa kiertoa varten. Niinkuin joku jo sanoikin, ei Terolut muuta sinun omaa ovulaatiopäivää vaan käynnistää vuodot aiemmin. Tarkoituksena on rytmittää ovariot normaalimpaan rytmiin niille normikierrosta vinkkaamalla, siksi se kuuri kestääkin aina useamman kuukauden.

Peesi. Ihan sama tilanne. Paitsi oli Terot ostettuna seuraavaa kiertoa varten. Niinkuin joku jo sanoikin, ei Terolut muuta sinun omaa ovulaatiopäivää vaan käynnistää vuodot aiemmin. Tarkoituksena on rytmittää ovariot normaalimpaan rytmiin niille normikierrosta vinkkaamalla, siksi se kuuri kestääkin aina useamman kuukauden.

Kiitos, tuli vähän parempi mieli, vaikka en vielä osaakkaan mitään toivoa. Taidan soittaa neuvolaan ja kertoa tilanteen ja kysyä heidän mielipidettään.

Ja jatkoa seuraa, soitin terkkariin ja sieltä sanottiin että voisi tulla näytille. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi etten ole raskaana, kohdunulkoisessakin kuulemma voi tuntea muutokset. Sanoi, että nykyaikaiset testit ovat niin herkkiä, että antavat vääriä plussia. Käski käydä parin viikon päästä verikokeissa, jos kuukautiset eivät ala. Joten oli vähän turha reissu.

Yhteistyössä