Olenkohan kauemmin raskaana...

Olin koko viimekuun lopun ja tämän kuun alun varma että olin raskaana. Tein raskaustestejä hieman ennen kuukautisten alkua mutta negaa näytti. Sitten tuli maaliskuun alussa kuukautiset hieman etuajassa ja aika niukat, mutta veristä vuotoa ihan selvästi kumminkin pari/kolme päivää. Tein vielä viikko pari kuukautisista raskaustestin ja myös se otettiin verikokeena, koska oli vain huono olo. No kaikki näytti negaa. Ja sitten odottelin taas kuukautisia, ja päätin tehdä jo ekana päivänä kun ei kuulunut kotitestin. Ja plussa tuli. Viikko sitten verikoe näytti vielä negaa. Olenkohan sitten hyvällä onnella raskautunut tässä kierrossa juuri vähän ennen verikoetta? Nyt ei kyllä edes ole mitään raskauoireita, vaikka viime kuussa "luulin" niitä olevan koko ajan. Vai voisikoolla mahdollista että olen ollut raskaana koko tuon ajan?
 
Tiedän tapauksen, jossa henkilöltä otettiin raskaustestiä varten useampi verikoe ennenkuin saatiin 'plussatulos'. Henkilö itse oli aivan vakuuttunut, että odotti toista lasta, mutta kaikki testit vain näyttivät negatiivista. Ja tämä oma arvio raskauden alkamisesta osoittautuikin sitten myöhemmin oikeammaksi. Lääkäreiden selitys oli se, että kyseisen henkilön elimistö tuotti testeissä näkyvää 'raskaushormonia' (vai mikä se nyt on?) normaalia vähemmän. Yksityiskohtia en enää tarinasta muista, koska siitä on jo kymmenisen vuotta.
 

Yhteistyössä