Raskaana - Koska tunsit itse kohdun kasvaneen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masu

Vieras
Olen pitkän "yrittämisen" jälkeen nyt luomusti raskaana, odotan esikoistamme, tällä hetkellä rv 13+. Raskaus on ollut täysin oireeton, ultrassa kaksi viikkoa sitten käyty ja kaikki tuolloin hyvin. Odotan malttamattomana sitä hetkeä, jolloin voisin itse tuntea kohdun kasvaneen, etenkin kun muita merkkejä tästä raskaudesta ei vielä ole ollut. Nyt kai kohtu vielä lantion suojissa piilossa, ja koska kasvua ei näy eikä tunnu, niin on jatkuvasti pieni epäillys koko raskauden olemassa oloa kohtaan (naurettavaa ehkä?)

Kysynkin teiltä muilta kokemuksia siitä, milloin itse huomasitte/tunsitte kohdun kasvaneen?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kuopusta odottaessa jo jossain rv 7 paikkeilla, hän olikin jo neljäs raskaus (ja toinen lapsi).

No ei kai se nyt vielä noilla viikoilla voi tuntua? Siis "raskauskohtu". Kyllä mullakin tuntuu normaalistikin, siis ei-raskaana ollessa, häpyluun yläpuolella kohtu tai jotain muuta selvää kohoumaa. Alkaa sitten vasta myöhemmin kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kuopusta odottaessa jo jossain rv 7 paikkeilla, hän olikin jo neljäs raskaus (ja toinen lapsi).

No ei kai se nyt vielä noilla viikoilla voi tuntua? Siis "raskauskohtu". Kyllä mullakin tuntuu normaalistikin, siis ei-raskaana ollessa, häpyluun yläpuolella kohtu tai jotain muuta selvää kohoumaa. Alkaa sitten vasta myöhemmin kasvaa.

Kyllä se ihan selkeästi tuntui. Mulla oli ollut km vain kuukautta ennen tuon raskauden alkamista, ei ehkä ihan ollut edes palautunut vielä siitä. Ei se samalta tunnu kuin jos nyt kokeilisin.

Uusimmat

Yhteistyössä