Raskaana, kenelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miumiu94
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ammattikoulusta valmustuneet on 19-20wee

Ja taas ihmettelen sitä miks tuon ikänen lukis "paljon" kaksplussaa..? Miten ihmiset edes päätyy tänne?? Ite kuulin koko kaksplussasta vasta neuvolan mainoslehdistä. On pakko tämänkin olla aika tidella yksinäinen tyttönen kun ilman lasta lukee kaksplussaa. Pikku kännykällä sielä omassa pikku yksiössä luetaa pikku ruudulta äitien kirjotuksia. Poikaystäväkin on samaa aikaa banemassa jotai muuta muijaa eikä ole koko viikonloppuna vastannu viesteihin. Älä huoli, kyllä se huomenna krapuloissaan soittaa kun tarvii lohduttajaa.
Nii eikä tarvii ajatella että sun viesti täällä ketää huolestuttais. Kyllä me pärjätää meidän miesten ja perheiden kanssa. Ja vaikka tekisitkin meille joskus tytärpuolen nii saatetaan kyllä vaikka antaa meidän vanhat vaunut sulle kiertoon jos joskus vauvan saat.

Hei mut odottele ihmeessä sinne rakenneultraan. Ja me toivotaan et joku lohduttaa ja pitää sun hiuksia jos tulee pahoinvointia. Mahdetaankohan teiniäiteihin etsiä uusia kasvoja??

Et sinä varsinaiselta ruudinkeksijältä vaikuta :D
Miten minusta tuntuu, että tekstistäsi paistaa välinpitämättömyys muita ihmisiä kohtaan, ylemmyydentunne palstamammoja kohtaan ja olet tietyllä tapaa ylpeä, että olet ollut toimarin panopuuna ja korostat sitä, kuinka ei ole sun syy että toimari pettää. Toimari toki pääsyyllinen on, mutta kyllä siihen panemiseen ihan kaksi tarvitaan, toivottavasti heillä ei lapsia ole, luulisi sinulla lasten koti kuitenkin kiinnostavan ja oletko osallisena rikkomassa sitä vai et.

No, moraalittomia elämään eksyneitä ressukoita riittää, mutta ehkä sinä kuitenkin olet provo :)

Onnea ja menestystä elämääsi, olet varmasti onnellinen omassa parisuhteessasi (joka on "melkein" avoin) ;)
Ja jos olisit halunnut tietää vain raskaustestien tarkkuudesta, olisit varmaan jättänyt tämän "hei toimari pani mua pikkujouluissa" -stoorin kertomatta.

Nii muuten ja sit kun joskus (kai) olet raskaana, niin tosi paljon vaan tervetuloa joukkoon! Hyvin sä esittelit ittes ja susta oikein huokuu ilo ja ylpeys päästä itsekin mukaan tähän porukkaan joita kutsutaan äideiksi!

Aijjoo mut anna mää arvaan "olet aina viihtyny paremmin miesten seurassa" ? Uskotaan ;)

"kun mä itse kuulin/kun mä itse valmistuin amiksesta"

Tervetuloa maailmaan, jossa kaikki ei ole ihan yhtä kädettömiä kuin itse. Mä oon harrastanut huvikseni yhtä kohtuu vaativaa asiaa lapsesta saakka, ja sain sen alan ekat duunit alle 15v ja tein isän nimellä ne. Luin kahessa vuodessa kandin paperit töiden ohella jotta palkka nousee sinne minne pitäis. Enempää ei kiinnosta paperia hankkia kun kokemus tuo sen saman palkan ku 2v maisteria ja osaan jo enemmän ku moni vanhempi osaaja.

Oon niin tottunut tähän ku vanhat ja "viisaat" neuvoo, käytännössä kertoo etten pysty johonkin. Ihan vaan mun hyväksi yritttää neuvoa, sitten ollaan kateellisia ja katkeria kun onnistuu, eikä esim. onnellisia, mitä luulis.

Mene sinne ultraan vaan, eihan se yksityisella maksa kun jonku satasen? Sillahan se sitte selviaa, ei tartte arvailla.

Mutta siis, pikkujouluissa? Siitahan on nyt siis vakisinkin yli kaks kuukautta? Ja oot ehka raskaana? Luultavasti se sun poikakaveri on se isa, jos nyt vasta oot raskautta alkanut epailla.

Poikakaveri itselläkin vahvin veikkaus, mutta haluan tosiaan olla täysin varma. Pientä vuotoa ollut marraskuusta lähtien viikko tauko - viikko vuotoa, ja nytkin, vaikka testin mukaan raskaana. Oireita ei ole ollut, muuta kuin jatkuva tukkoinen nenä ja outo väsymys.

Huvittaa kyllä nää jokaisen ketjun "provo" -huutelijat. Provosoijan tarkoitus on provosoida, ja siinä vaiheessa jos tulee kertomaan kuinka joku on sitä tai tätä ja ihan provo, niin provosoija on voittanut ja hölmö on se huutelija. Mä en ainakaan jaksais ruokkia trollia, mutta kai täällä on niin yksinkertaisia ihmisiä.

"kun mä itse kuulin/kun mä itse valmistuin amiksesta"

Tervetuloa maailmaan, jossa kaikki ei ole ihan yhtä kädettömiä kuin itse. Mä oon harrastanut huvikseni yhtä kohtuu vaativaa asiaa lapsesta saakka, ja sain sen alan ekat duunit alle 15v ja tein isän nimellä ne. Luin kahessa vuodessa kandin paperit töiden ohella jotta palkka nousee sinne minne pitäis. Enempää ei kiinnosta paperia hankkia kun kokemus tuo sen saman palkan ku 2v maisteria ja osaan jo enemmän ku moni vanhempi osaaja.

Oon niin tottunut tähän ku vanhat ja "viisaat" neuvoo, käytännössä kertoo etten pysty johonkin. Ihan vaan mun hyväksi yritttää neuvoa, sitten ollaan kateellisia ja katkeria kun onnistuu, eikä esim. onnellisia, mitä luulis.
Kerro ihmeessä se akateeminen ala, jolla voi harrastuspohjalta työllistyä jo alle viisitoistavuotiaana, mutta jonka palkkaus valmistuneelle on noinkin paska. :) Kirjoitit lukiostakin varmaan pikavauhtia töiden ohella? :)

Edelliselle: Ymmärrän kyllä täällä trollaajat, kun ns. vastapuoli ei tosiaan ole vielä missään vaiheessa onnistunut olemaan muuta kuin uskomattoman typerä. Parasta tässä on, että itse en trollaa, mutta kaikki ei pysty hyväksymään sitä, että jotkut ihmiset osaa tehdä nuorena itsenäisiä ja onnistuneita päätöksiä.

"Siis", palkkaus valmistuneelle paska? Mulla on just ulos saatu kandi, joka nosti palkan 3450e/kk. Kandi. Kolmessa vuodessa se nousee yli 5 tuhanteen. Mä en tiedä missä kuplassa elät jos sun mielestä toi on kandille huono palkka. Esimerkiksi tässä listassa on maistereita (ehkä et vaan tiedä mitään yliopistotutkinnoista, tai oot muuten höhlä, mutta googlaa vaikka kandin ja maisterin erot, jos tarvii) joilla on huonompi palkka kun mulla: http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2010/06/18/1000-ammatin-palkat-katso-parjaatko-vertailussa/20108646/12

Ja millä alalla? Liikaa en kerro, mutta jos oot joskus kuullut tietokoneista niin varmasti osaat käyttää mielikuvitustasi.

Mut arvaas mitä? Ei nouse ihan hetkeen palkat jos oot raskaana ;)
Hei mut oikeesti, mikä sun pointti koko tälle jutulle oli?
Sanoit et yleensä ihmiseyåt on vaan kateellisia ja katkeria sulle..mut luuletko et oiskohan se vähän itse aiheutettua?
Kun yleensä kyllä täällä onnitellaan plussista, mut sää et saanut tälläkään kertaa yhtää onnitteluja.

Pari huomautusta... 1994-syntynyt on 20v ja kirjoitit ettei mammat ois uskaltaneet siinä iässä muuttaa pois kotoa.
Aluksi kirjoitit näennäisen teinimäisesti, myöhemmin se unohtui.
Muitakin virheitä teit mutta tässä ne ilmeisimmät. Harjoittelethan paremmin ensi kertaa varten, huonot provot aiheuttavat vain myötähäpeää täysin väärällä tavalla.

Sulla meni muutama juttu pieleen ihan perus matematiikan kanssa. Yliopistoon ei pääse peruskoulupohjalla, vaan pitää olla joko ylioppilastutkinto tai ammattikoulututkinto. 94 syntyneet pääsi ylioppilaaksi 2013 keväällä, tai valmistuivat ammattikoulusta. Missä välissä oot ehtinyt sen kandin tutkinnon suorittaa, kun olet voinut päästä yliopistoon aikaisintaan syksyllä 2013? Olisit siis ehtinyt opiskella kandin tutkintoa vasta 6 kuukautta.

mene yktyiselle alkuraskauden ultraan, siellä saat tietää viikot jossa selviää sitten koska vauva on saanut aluksa. ei se niin kovin kallista ole.
toinen vaihtoehto on tehdä isyystesti kun se on syntynyt.. sitten joudut kertomaan miehellesi.
jos käy ilmi että isä onkin se toinen niin keskeytätkö?