Raskaana Kapkaupunkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkalle

Vieras
Ollaan lähdössä ensi vuoden tammikuussa lomamatkalle Etelä-Afrikkaan, Kapkaupunkiin. Onko kokemuksia sinne matkustamisesta raskaana?
Meillä tarkoitus aloittaa raskauden yrittäminen nyt kesällä ja toivottavasti matkan aikana siis jo raskaana. Pitäisikö vauvahaavetta lykätä vuodella, vai uskaltaako matkustaa raskaana?

En kaipaa nyt mitään, "hullu, ei tietenkään raskaana matkaan" juttuja. Minulla tulee raskauden suhteen kohta jo ikäkin vastaan, joten emme haluaisi pitkittää yrittämistä. Toisaalta, yhteinen lomareissu Kapkaupunkiin on ollut haavena jo pitkään...

Mä sanoisin ennemminkin, että "hullu, tottakai raskaana matkaan, mitä edes mietit". Kapkaupunki on ihan siisti ja sivistynyt, hyvin länsimainen paikka. En näe mitään syytä mikset sinne voisi matkustaa (ellei sitten ole jotain raskauskomplikaatioita, jotka estävät lentämisen, sitä nyt ei voi ikinä tietää etukäteen ja onhan se lentomatka melko pitkä).

On aika hygieninen paikka, kuin jossain Euroopassa olisi. Toki kannattaa syödä pääasiassa vain kypsennettyä ruokaa.

Ehdottomasti kannattaa mennä nyt ennen lasta, ei ole ihan paras paikka matkailla pienen lapsen kanssa, koska turvallisuusasiat pitää ottaa tosissaan.

Matkahan sinne on hurjan pitkä, joten itse en välttämättä uskaltaisi varata ja maksaa lentoja niin, että niitä ei saisi vaihdettua. Fiksuinta olisi varata matka vasta vähän aikaisemmin, niin tietää miten raskaus etenee.

Aivan ihana paikkahan se on!

Kiitos positiivisista kommenteista :) Ainahan tuo pitkä matka jännittää ja koskaan ei raskauden kulusta voi tietää. Meillä on majoitus ja lennot jo varattuna, joten nyt on vain mietittävä, että annetaanko vauvan tulla, vai odotellaanko... tuskin odotellaan ;) Sitten jos jotain sattuisikin, eikä päästäisi lähtemään, niin olisihan se harmillista. Mutta toisaalta, kukapa huomisesta tietää?

Mielelläni kuulen kokemuksia, jos joku on ollut raskaana, vaikka jo pidemmillä viikoillakin tuolla lomalla.

En ole ollut raskaana siellä. Euroopassa useastikin ja kerran Thaimaassa. Lennothan siinä se vaikein osuus yleensä on ja riippuu niin omasta voinnista. Sen verran vinkkaisin, että jos ei heti tärppää, niin lopettaisin yrittämisen 3-4 kuukautta ennen matkaa ja uudestaan sitten vasta matkan aikana. Ainakin itsellä lentäminen raskauspahoinvoinnin aikana oli kurjaa, vaikken varsinaisesti oksennellut ollenkaan, mutta etoi kunnolla. USEIMMILLA se raskauspahoinvointi helpottaa noin viikkoon 15-16 mennessä.

Juu, samaa mieltä kun muutkin. En lykkäisi lapsen "hankintaa" matkan vuoksi. Tietenkin sillä oletukslla, että mahdollinen raskaus sujuu normaalisti. Uskoisin kyllä, että matkavakuutus korvaa, mikäli lääkäri määrää lentokiellon.

Tämä ei ehkä paljon auta sinua, mutta minä olen ollut Kapkaupungissa raskaana - tein vasta siellä raskaustestin eli ihan alussa oli. Kapkaupunki on melko turvallinen paikka, siis raskautta ajatellen. Me matkustimme pitkin Etelä-Afrikkaa ja menimme vielä safarillemalaria-alueelle, mitä en tosiaankaan suosittele.

^Mä kompaan tuota kyllä. Varsinkin kun teillä kyseessä todella odotettu ja pitkään suunniteltu matka, niin ikävä jos se menee pilalle pahoinvoinnin ja väsymyksen takia.

Muojs. Tämä siis tuohon, että yritys jäihin muutama kierto ennen matkaa, ettei osuisi alkuraskaus siihen just.

Viimeksi muokattu: