Raskaana ja mies lähti karkuun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikissa

Vieras
Olemme n. 30 vuotiaita, sain tietää kaksi kuukautta sitten, että olen raskaana. Tämä oli yllätys molemmille, sillä käytin e-pillereitä. Kumminkin päätimme, että pidämme lapsen, sillä olemmehan aikuisia ja vastuu on kannettava. Elämämme on kumminkin ns. ei valmis, opiskelen uutta alaa ja mieheni on tällä hetkellä työttömänä.
Silti jotenkin kun puhuimme ja mietimme päädyimme ratkaisuun ja mies jopa alkoi olemaan innoissaan, silitteli minun masua ja katsoi vauvan vaatteita ja vastaantulevia vauvoja hymy huulillaan.
Kävimme yhdessä neuvolassa ja sielläkin saimme hyvää tietoa..kaikki oli hyvin, kunnes..
Mies hävisi! Hän on sulkenut puhelimensa ja en saa häneen yhteyttä mitenkään, vielä lauantaiaamuna hän soitti ja sanoi rakastavansa.. nyt on maantaina ja hänestä ei ole kuulunut yhtään mitään.
Mitä on tapahtunut? Jättikö hän tosiaan minut näin vain? Mitä teen?

Jospa joku kaverinsa tietää hänestä tai kotiväki. Onhan voinut sattua jotakin yllättävää ja asialle on luonnollinen selitys tai puhelin esimerkiksi jäänyt johonkin ja suljettu siksi.

Olemme n. 30 vuotiaita, sain tietää kaksi kuukautta sitten, että olen raskaana. Tämä oli yllätys molemmille, sillä käytin e-pillereitä. Kumminkin päätimme, että pidämme lapsen, sillä olemmehan aikuisia ja vastuu on kannettava. Elämämme on kumminkin ns. ei valmis, opiskelen uutta alaa ja mieheni on tällä hetkellä työttömänä.
Silti jotenkin kun puhuimme ja mietimme päädyimme ratkaisuun ja mies jopa alkoi olemaan innoissaan, silitteli minun masua ja katsoi vauvan vaatteita ja vastaantulevia vauvoja hymy huulillaan.
Kävimme yhdessä neuvolassa ja sielläkin saimme hyvää tietoa..kaikki oli hyvin, kunnes..
Mies hävisi! Hän on sulkenut puhelimensa ja en saa häneen yhteyttä mitenkään, vielä lauantaiaamuna hän soitti ja sanoi rakastavansa.. nyt on maantaina ja hänestä ei ole kuulunut yhtään mitään.

Sinuna olisin enemmänkin huolissani siitä, ettei hänelle olisi vaan sattunut mitään. Asutte varmasti yhdessä. Mikäli hän ei ole ennen tehnyt tällaisia katoamistemppuja niin sinuna soittaisin kyllä poliisille ja tekisin katoamisilmoituksen.

Viimeksi muokattu:
Niin säästät ainakin ruokakuluissa...

Viimeksi muokattu:
Tappelussa oli ollut. Oli lähtenyt lauantaina "salaa" baarikierrokselle. Sen päätteeksi sitten oli haastanut riitaa kahden moottoripyöräjengiläisen kanssa. Mies joutui sairaalaan. Ei muistanut mitään mutta poliisi ja kaveri olivat tähän verran saaneet selville. Naama on kuin naurava nakki, pari kylkiluuta poikki, hampaita puuttuu jne jne...
Oikeudenkäynti odottaa mutta mies inttää ettei aio mennä kun ei halua enää lisää ikävyyksiä ja kun ei kuitenkaan muista mitään. Siinä on meillä sitten todella vastuullinen isä ja roolimalli. Sanoin että kunhan tulee vähän parempaan kuntoon saa etsiä oman asunnon ja pakata kamat. Miettikööt loppuvuoden mitä oikeasti haluaa tehdä ja miten käyttäytyy.

Tappelussa oli ollut. Oli lähtenyt lauantaina "salaa" baarikierrokselle. Sen päätteeksi sitten oli haastanut riitaa kahden moottoripyöräjengiläisen kanssa. Mies joutui sairaalaan. Ei muistanut mitään mutta poliisi ja kaveri olivat tähän verran saaneet selville. Naama on kuin naurava nakki, pari kylkiluuta poikki, hampaita puuttuu jne jne...
Oikeudenkäynti odottaa mutta mies inttää ettei aio mennä kun ei halua enää lisää ikävyyksiä ja kun ei kuitenkaan muista mitään. Siinä on meillä sitten todella vastuullinen isä ja roolimalli. Sanoin että kunhan tulee vähän parempaan kuntoon saa etsiä oman asunnon ja pakata kamat. Miettikööt loppuvuoden mitä oikeasti haluaa tehdä ja miten käyttäytyy.
Yhteiselämää tuskin kannattaa enää jatkaa. Voin suunnilleen kuvitella mitä on tapahtunut, vaikka en ihan sanoiksi osaa pukea. Mikä tämän avoliiton täsmällinen eron syy nyt oikein olisi, jos sen selvin sanoin sanoisi? Sitä jäin tosissani kyllä miettimään.

Viimeksi muokattu:

kylläpä pistit karua tekstiä,raskaana olevalla on muutenkin jo vaikeaa ni ei tollasta.onko kuulunut miehestä mitään? jos ei niin sillon se on jättänyt selkeästi selittelemättä,kun huomas että hänestä ei olekaan isäksi eikä muutenkaanvastuun kantajaksi lapsi perheessä.toivottavasti saat vastauksia karanneelta mieheltä

Viimeksi muokattu:
Hieno homma, en siis olekaan ainoa.
Itse olen koittanut soittaa raskaustiedon jälkeen "kioskille" lähteneelle miehelle 2.5kk.
Ei mitään vastausta.

Alku oli kamalaa epätietoisuutta. Pikkulinnut lauloivat hänen kuitenkin elävän ja elelevän huoletonta poikamieselämäänsä.
Nyt toivon, että hän ei koskaan enää tulisi elämääni ja merkkien mukaan siitä ei ole pelkoa.

Tsemppiä AP:lle, älä syytä itseäsi!

Joku kehoitti antamaan miehelle aikaa... kauanko on suomalaisen miehen tarvitsema aika? Kauanko on odotettava?

Nyt toivon, että hän ei koskaan enää tulisi elämääni ja merkkien mukaan siitä ei ole pelkoa.

Lauseen rivienvälistä voi lukea: "jos mies ottaa yhteyttä ja sillä on hyvä selitys, niin saa kaiken anteeksi ja jatkan patjana oloa".

Eihän tässä toivolla ole mitään tekoa, vaan omalla tahdolla! Miten te naiset voittekin olla tuollaisia vätyksiä!

Viimeksi muokattu:
Melkein kuka tahansa pystyy siittämään lapsen, mutta kaikki eivät pysty kasvattamaan lasta. Munattomia miehiä riittää, jotka juoksevat karkuun. Anteeksiantamatonta touhua, itse kannan aina vastuuni tekemisistäni.

kyllä se on niin että jos mies on saattanut naisen raskaaksi, sillon siinä ei ole mietintä aikaa ollenkaan,muussa tapauksessa sanokoon suoraan että ei ole kypsä isäksi,mun mielestä RAUKKAMAISTA lähteä selittelemättä,eikä pitäs heilutella sitä heppiään holtittomasti.

Viimeksi muokattu:
Melkein kuka tahansa pystyy siittämään lapsen, mutta kaikki eivät pysty kasvattamaan lasta. Munattomia miehiä riittää, jotka juoksevat karkuun. Anteeksiantamatonta touhua, itse kannan aina vastuuni tekemisistäni.
Munattomana voi ajatellakin olevan, mutta en ole huomannut miehen juosseen karkuun. Miten hän sen karkaamisen teki ja minne juoksi?
Minusta mies on ottanut kannettavakseen tarvittavan vastuun lapsesta. Onko minulta jäänyt jotain sellaista lukematta, minkä vuoksi mies ei pystyisi lasta kasvattaamaan?

Viimeksi muokattu:
Joutui tappeluun ja sairaalaan. Eihän se karkuun juoksemista ole. Kävi vaan tavallista huonompi tuuri. Minä olisin kyllä huolissani miehen terveydestä. Ei kai nyt yksi tappelu tee kelvottomaksi isäksi. Mutta minä olenkin sellainen emo, joka aina huolehtii. Kuka tahansa voi joutua väkivallan uhriksi Suomessakin. Tässä onneksi kaveri säästyi hengissä.

Kielellisesti huippulahjakas aloitus, ap kertakaikkiaan loistava sanankäyttäjä!

Ensin nimimerkki on: Raskaana ja "paniikissa".
AP on huolissaan ainakin itsestään: "Jättikö hän tosiaan minut näin vain? lähti karkuun.. "
Todellisuudessa mies ei jättänyt eikä karannut, mutta ap:n istuttama mielikuva jäi elämään omaa elämäänsä.
Minä olisin kyllä huolissani miehen terveydestä.
Niin minäkin ap:n kuvauksen perusteella: "…pari kylkiluuta poikki, hampaita puuttuu jne jne..."
Lista on luultavasti pitkä, eikä tässä ollut kuin vähän pintaa. Todennäköisesti ollut hengenvaarassa. (…ja sen jälkeen…)
Mies saa kuulla kunniansa ja ap antaa hänelle tunteisiin vetoavan arvonimen: NAURAVA NAKKI.
(kai positiivisin miehestä löydettävissä oleva ilmaus)

'Perheoikeuden puheenjohtajan' langettama tuomio: Kotoaan karkoitus ensitilassa (väh. 6kk).
(josko ap:lla olisi edes oikeutta, puhumattakaan vallasta tehdä sellaista)

Ei kai nyt yksi tappelu tee kelvottomaksi isäksi.
Jos ei lapselle isäksi niin ehkei kelpaa enää mieheksi kun: "Naama on kuin…" (väärä roolimalli).
Kolmen ihmisen tilanteen lopputulos: Karkasiko joku tai kuka jätti ja kenet?
Eniten olen todella huolissani lapsesta!!! Pitäisi varmaan yrittää unohtaa koko juttu, ettei miettisi loppuvuotta miten ap käyttäytyy ja mitä ap oikeasti haluaa tehdä.

Kaikki tämä onnistui parilla lyhyellä viestillä ja yleisöäkin yltyi lynkkaukseen. Erittäin älykäs esitys, joskin tunneäly näyttäisi puuttuvan kokonaan.

Viimeksi muokattu:
Joutui tappeluun ja sairaalaan. Eihän se karkuun juoksemista ole. Kävi vaan tavallista huonompi tuuri. Minä olisin kyllä huolissani miehen terveydestä. Ei kai nyt yksi tappelu tee kelvottomaksi isäksi. Mutta minä olenkin sellainen emo, joka aina huolehtii. Kuka tahansa voi joutua väkivallan uhriksi Suomessakin. Tässä onneksi kaveri säästyi hengissä.

Ei se tuuria ole jos soittaa kännissä suutaan ja tappelee.
Hyvä, että selvisi jo alkuvaiheessa millaisesta miehestä on kyse.

Viimeksi muokattu:
Ei se tuuria ole jos soittaa kännissä suutaan ja tappelee.
Hyvä, että selvisi jo alkuvaiheessa millaisesta miehestä on kyse.
Mistäs sait selville sen että mies ihan itse tappeli? Aloittiko hän sen ns. tappelunkin ihan itse?
Minkä alkuvaiheessa selvisi ja mitä? Jos ei aivan suhteen alussa, niin viimeistään JO raskauden alkuvaiheessako?
Jos ap sai tietää raskaudesta 2kk aikaisemmin, niin koska mies siitä sai tietää?
Jos ap käytti e-pillereitä, niin koska hän niiden käytön lopetti?
Onko se tuuria että ehkäisypilleri pettää ja missä ajassa?
Mistähän ne tiedot saisi selville?

Viimeksi muokattu:

Alkuperäinen kirjoittajahan sanoi, että mies oli karannut ryyppyreissulle, haastanut riitaa ja tullut hakatuksi sairaalakuntoon eikä edes halua selvittää asiaa oikeudessa. Niin, ne asiathan on helpointa lakaista maton alle sen sijaan, että ottaisi vastuun tekemisistään...

Tuon perusteella mies ei kyllä mikään ihannevävy ole. Jos ei aborttia halua, niin AP:n lienee parasta keskittyä suunnittelemaan elämäänsä yksinhuoltajana. Todennäköisesti helpommalla pääsee, kun hoitaa lapsen itse eikä laske miehen varaan yhtään mitään. Eihän tuollaiselle miehelle uskaltaisi edes jättää lasta hoitoon!!!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä