Raskaana ja korvakipu, mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pregnant
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pregnant

Vieras
Olen raskaana vk 10+6 ja eilen alkoi yhtäkkiä korvakipu. Olen ottanut parasetamolia 2 x 500mg tabletteja muutaman kerran päivässä ja meinasin viime yönä kun särky kävi järkyttäväksi niin että soitan nyt aamulla tk:hon mutta aamullapa ei sattunutkaan niin paljon niin ajattelin että seuraan vielä. Nyt kuitenkin särky yltynyt taas miltei sietämättömäksi ja koko päätä särkee. Panadol ei auta yhtään. Mitä tässä voi tehdä helpottaakseen oloaan? En usko että kannattaa enää soittaa lääkäriin kun tämän päivän ajat menneet jo aamulla ja aikuisen vaikkakin raskaana olevan korvakipu ei vissiin ole päivystysasia.. Sattuu niin hitosti että melkein oksettaa..

Mulla oli kans raskaana ollessa vähän sama tilanne ja mies sit soitti lääkäriin, sieltä neuvottiin vaan ottamaan parasetamolia ohjeen mukaan. Mulla se kyllä helpotti jo seuraavana päivänä et ei tarvinnut sen pidempään ihmetellä tai mitään muita toimenpiteitä tehdä.

Eli otat sitä särkylääkettä nyt ohjeen mukaan ja jos jatkuu vielä useamman päivän niin lääkäriin. Kai ne siihen sit jotkut antibiootit määrää, jos on korvatulehdus. Voit sä sinne lääkärille soittaa vaikka nyt jo, ainahan sen ajan voi sit vaikka perua jos se särky loppuu itsestään.

Uusimmat

Yhteistyössä