Raskaana heti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uudestaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uudestaan?

Vieras
Esikoiseni on nyt neljä kuukautta ja epäilen olevani raskaana jälleen...
Pikkuinen on kyllä toivottu, mutta haluaisin kuulla, miten muilla on mennyt tällaisessa tilanteessa. Aborttia en edes harkitse. Miten suoka, imettäminen, oma jaksaminen, raskauden eteneminen, sujuuko kaikki hyvin lyhyestä välistä huolimatta? Kuukautiset ovat esikoisen syntymän jälkeen olleet säännölliset siitä asti, kun synnytyksestä oli kolme viikkoa, vaikka täysimetän edelleen ja poika syö paljon!

Minä aloin odottamaan uudestaan kun lapseni oli 6 kk vanha.
Jatkoin imettämistä,raskaus meni siinä sivussa. Päiväunet otin kun lapsikin nukkui.
Onhan se omalla tavalla raskasta,mutta nyt kun lapset on yli 2 ja 1 vuotiaita on heistä toisilleen paljon seuraa.
Aika hyvin pienempi oppii isommalta kaikkea.
Silloin kun nuorempi oli syntynyt - noin 8 kk vanha,olin itse välillä väsynyt koska imettäminen vei voimia.Onneksi tämä nuorimmainen alkoi nukkumaan yöt läpensä joten itsekin sai nukkua,ja jaksoin paremmin.
Kyllä sitä pärjää : )
Onnea jos olet raskaana :)

Imettäminen voi aiheuttaa supistuksia. Minulle ainakin näin kerrottiin, kun aloin odottaa kolmatta. Edellinen vauva oli ehtinyt vajaa 3kk vanhaksi. Lopetin imettämisen. Raskaus sujui hyvin. Vauva-aika oli raskas. Mutta päivääkään en vaihtaisi pois:)
Onnea !

Itse tulin raskaaksi uudestaan , kun esikoiseni oli kolmen/neljän kuukauden ikäinen...raskaus meni hyvin, mitä nyt pientä selkäkipua loppuvaiheessa...synnytys oli nopea ja ""kivuton""..jos nyt niin voi sanoa;)... ja mielestäni kahden vauvan hoito meni siinä kuin yhdenkin oli mennyt...jaksaminenhan on tietysti yksilöllistä...minä olin aikalailla yksin lasten kanssa..isällä oli jo silloin omat kuviot, silti olin sitä mieltä, että ihanaa oli ja nautin täysin siemauksin...sitä paitsi esikoinen ei ""osannut"" olla lainkan mustasukkainen... onnea odotuksellesi :)

Yhteistyössä