Raskaana ehkä muulle kuin omalle aviomiehelle,onko muita kohtalotovereita?

  • Viestiketjun aloittaja Surullinen ongelmapesäke
  • Ensimmäinen viesti
myrkkysumakki
Alkuperäinen kirjoittaja heh.heh:
ap kyllä naureskelee ihan sananmukaisesti partaansa, mutta kyllä kai tuo on mahdollistakin ja ihan oikea aihe keskustella.
Oikeastaan sillä ei ole hitonkaan väliä, onko jonkun kommentin takana oleva ihminen tosissaan vai ei. Ja siinä näiden keskustelujen suuri viehätys onkin.

Voi ei, pilasinko ilosi?
 
epätietoinen mummo
Totta vai tarua? Itse tiedän erään tositapauksen, jossa lapsen isyys oli epäselvä. Siitä on aikaa viisi vuotta, tietääkseni asiaa ei ole selvitetty vieläkään. Nainen on avioliitossa, mutta harrastaa vieraissa käyntiä edelleen.
 
surullinen ap
Alkuperäinen kirjoittaja muttahan:
asiahan on kuitenkin todellinen ja siksi ihan keskustelun arvoinen.

[viestiä moderoitu]
Kiitos tuosta! :( Tätähän juuri tarvitsen. Tiedän että olen toiminut väärin kaikkia kohtaan, mutta tässä olen kuitenkin. Katsokaa vain ettette ikinä itse tee mitään virhettä täydellisessä elämässänne.

Ehkä teetän sen abortin, en kestä elää valheessa.
 
sfaasdf
Alkuperäinen kirjoittaja heh.heh:
ap kyllä naureskelee ihan sananmukaisesti partaansa, mutta kyllä kai tuo on mahdollistakin ja ihan oikea aihe keskustella.
Elääkö joku siinä uskossa että maailma on vaaleanpunainen ja rehellinen paratiisi? Kyllä noita vieraan miehen tekemiä penskoja on ja paljon! Kuten joku sanoikin, voisi tulla monelle mammalle paniikki jos tulisi yhtäkkiä laki että jokainen lapsi dna-testattaisiin esim. perinnöllisten tautien johdosta.
 
aikuinen???
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen ap:
Alkuperäinen kirjoittaja muttahan:
asiahan on kuitenkin todellinen ja siksi ihan keskustelun arvoinen.

[viestiä moderoitu]
Kiitos tuosta! :( Tätähän juuri tarvitsen. Tiedän että olen toiminut väärin kaikkia kohtaan, mutta tässä olen kuitenkin. Katsokaa vain ettette ikinä itse tee mitään virhettä täydellisessä elämässänne.

Ehkä teetän sen abortin, en kestä elää valheessa.
teoistasi. Elli-palsta ei saa vaikuttaa mielipiteeseesi. Jos näin on, niin minäkin tekisin abortin, koska et kykene lapsesta huolehtimaan jos oma pääsikin on vielä ns. lapsen tasolla. Kun olet aikuinen niin teet ratkaisut elämässä itse ... ja kannat teoistasi vastuun.
 
Maailman ihmeitä
Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen???:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen ap:
Alkuperäinen kirjoittaja muttahan:
asiahan on kuitenkin todellinen ja siksi ihan keskustelun arvoinen.

[viestiä moderoitu]
Kiitos tuosta! :( Tätähän juuri tarvitsen. Tiedän että olen toiminut väärin kaikkia kohtaan, mutta tässä olen kuitenkin. Katsokaa vain ettette ikinä itse tee mitään virhettä täydellisessä elämässänne.

Ehkä teetän sen abortin, en kestä elää valheessa.
teoistasi. Elli-palsta ei saa vaikuttaa mielipiteeseesi. Jos näin on, niin minäkin tekisin abortin, koska et kykene lapsesta huolehtimaan jos oma pääsikin on vielä ns. lapsen tasolla. Kun olet aikuinen niin teet ratkaisut elämässä itse ... ja kannat teoistasi vastuun.
Miten se määritellään? Monia jotka ovat ne lapset synnyttäneetkin, kun katselee, niin miehiä kuin naisiakin, voisin hiljaa sivullisena toivoa että olisi kannattanut jättää se lapsen teko muille? Mielipiteitä?

 
aikuinen???
kykenee itse laskemaan omat voimavaransa ja kantokykynsä niin ihmisenä kuin taloudellisestikin (eikä tarvitse siihen ketään toista ihmistä) ja tekemään päätökset sen mukaan: abortti/synnyttää lapsi.

Jos ei tätä kykene tekemään niin kannattaa olla tekemättä lapsia, koska on silloin aina toisten varassa ja kannettavana itsekin. Nyt siis on ap:n itsetutkiskelun paikka elämässä eli hän joutuu punnitsemaan oman kantokykynsä ilman ketään miestä - paitsi ehkä elatusmaksussa.
 
Aikuinen nainen*
Mitä se ratkaisee, jos teet abortin? Kerrotko miehellesi, että joudut tässä nyt tappamaan tämän odotetun lapsen kun se ei ehkä ole sinun?
Lopputulos: tapettu lapsi ja päättynyt avioliitto.

Sinuna pitäisin lapsen ja turpani kiinni. Jos dna tulee joskus tunnisteeksi, niin kuka niistä osaa tulkita kuka on kenenkin lapsi, ei me tavikset ainakaan.

Olet vaih toiminut biologian vaatimalla tavalla ja antanut hedelmöittää itsesi paremmilla geeneillä kuin mitä miehelläsi on.
Vanha totuus jo raamatun ajoilta on se, että nainen tietää ja mies uskoo.

Tyhmän rehellisyys ei ole aikuisuutta, vaan oikeiden ja tilanteisiin sopivien toimenpiteiden valinta.
 
"yhden illan pano"
"Olet vaih toiminut biologian vaatimalla tavalla ja antanut hedelmöittää itsesi paremmilla geeneillä kuin mitä miehelläsi on.
Vanha totuus jo raamatun ajoilta on se, että nainen tietää ja mies uskoo."




... ei ole geenien valintaa
 
todellisuutta
Alkuperäinen kirjoittaja Aikuinen nainen*:
Mitä se ratkaisee, jos teet abortin? Kerrotko miehellesi, että joudut tässä nyt tappamaan tämän odotetun lapsen kun se ei ehkä ole sinun?
Lopputulos: tapettu lapsi ja päättynyt avioliitto.

Sinuna pitäisin lapsen ja turpani kiinni. Jos dna tulee joskus tunnisteeksi, niin kuka niistä osaa tulkita kuka on kenenkin lapsi, ei me tavikset ainakaan.

Olet vaih toiminut biologian vaatimalla tavalla ja antanut hedelmöittää itsesi paremmilla geeneillä kuin mitä miehelläsi on.
Vanha totuus jo raamatun ajoilta on se, että nainen tietää ja mies uskoo.

Tyhmän rehellisyys ei ole aikuisuutta, vaan oikeiden ja tilanteisiin sopivien toimenpiteiden valinta.

... voi paljastaa isyyden. Esim. kahdella O-veriryhmä vanhemmalla ei voi olla muuta biologista lasta yhdessä kuin O-veriryhmästä olevia lapsia.
 
AP:n tilannetta miettivä
Tiedän, että jos olisin samassa tilanteessa kuin AP, niin en voisi lakata miettimästä asiaa. Vaikka aika kuluisi eteenpäin, niin tilanne helpottuisi vasta sitten, jos saisi selvyyden, että lapsi on "oikean" miehen lapsi, eikä naapurin Reiskan. Jos kuitenkin kävisi niin, että lapsi osoittautuisikin (DNA-testien tai ulkonäön perusteella) Reiskan jälkeläiseksi, niin olen varma, että totuus tulisi ennemmin tai myöhemmin ilmi, joten sen vuoksi olisin varpaillani ihan koko ajan.

Sitä paitsi mistä sitä tietää, että jos esimerkiksi hirveästi riidellessä (esim. paljastuu myöhemmin, että miehellä on toinen nainen) käykin niin, että vuosikausia salattu asia tulee paljastetuksi, kun haluaa kostaa omaa pahaa oloa miehelleen. Tällaisella tiedolla saa "parhaassa" tapauksessa tuhottua oman avioliiton, tuhottua miehen mielenterveyden ja vielä kaiken päälle ehkä tuhoaa oman äiti-lapsi -suhteen.

AP: Sinun tilanteesi on todella hankala. Mieti tarkkaan. Ota selvää, mihin mennessä abortti pitää tehdä. Itse äitinä suosittelen, että jos aborttiin päädyt, niin teetätä se ennen kuin vauvan potkut alkavat tuntumaan, sillä sen jälkeen aborttiin päätyminen on vielä vaikeampaa.
 
jos haluaa pitää lapsen
jos haluaa pitää lapsen ON REHELLISYYS ja oman kantokyvyn määrittely sitä ennen.

Jos päädyt aborttiin niin varaudu siihen, että kannat tuskan tästä rinnan alla lopun elämää. Et tiedä, kenen isän lapsen tapoit, jos lapsi on kuitenkin jo nyt ilolla odotettu.
 
Tuomion kätilö
Alkuperäinen kirjoittaja potkut:
voiko abortin tehdä vähän ennen lapsen syntymää? Sittenhän on aikaa miettiä ja keskustella myös naapurin kanssa.
Suomen laissa pitäisi hyväksyä taannehtiva abortti aina 18. ikävuoteen asti. Kasvatuskeinona myöhäisabortilla uhkaaminen olisi mitä mainioin. Kummasti vähenesivät kännyköihinsä ässää suhautelvat pissikset ja kaikenlaiset rullalauta-hiphoppaajat.
 
hehhehhee
Alkuperäinen kirjoittaja potkut:
voiko abortin tehdä vähän ennen lapsen syntymää? Sittenhän on aikaa miettiä ja keskustella myös naapurin kanssa.
peruskoulussa riittää antamaan vastauksen kysymykseen. Tottakai voi esim. ajamalla autolla rekan kanssa yhteen.
 
aikuinen nainen*
Alkuperäinen kirjoittaja AP:n tilannetta miettivä:
Tiedän, että jos olisin samassa tilanteessa kuin AP, niin en voisi lakata miettimästä asiaa. Vaikka aika kuluisi eteenpäin, niin tilanne helpottuisi vasta sitten, jos saisi selvyyden, että lapsi on "oikean" miehen lapsi, eikä naapurin Reiskan. Jos kuitenkin kävisi niin, että lapsi osoittautuisikin (DNA-testien tai ulkonäön perusteella) Reiskan jälkeläiseksi, niin olen varma, että totuus tulisi ennemmin tai myöhemmin ilmi, joten sen vuoksi olisin varpaillani ihan koko ajan.

Sitä paitsi mistä sitä tietää, että jos esimerkiksi hirveästi riidellessä (esim. paljastuu myöhemmin, että miehellä on toinen nainen) käykin niin, että vuosikausia salattu asia tulee paljastetuksi, kun haluaa kostaa omaa pahaa oloa miehelleen. Tällaisella tiedolla saa "parhaassa" tapauksessa tuhottua oman avioliiton, tuhottua miehen mielenterveyden ja vielä kaiken päälle ehkä tuhoaa oman äiti-lapsi -suhteen.

AP: Sinun tilanteesi on todella hankala. Mieti tarkkaan. Ota selvää, mihin mennessä abortti pitää tehdä. Itse äitinä suosittelen, että jos aborttiin päädyt, niin teetätä se ennen kuin vauvan potkut alkavat tuntumaan, sillä sen jälkeen aborttiin päätyminen on vielä vaikeampaa.
Jos mies pettää ja nainen kertoo totuuden, eivätkö he ole silloin ihan tasoissa?
Kumpikin on pettänyt. Äiti on lapselle aina äiti jos niin tahtoo eikä sitä mikään vie pois. Äitiys on yleensä aika varmaa.

Tiedän muutaman ihmisen, jotka ovat nuorina tai aikuisina saaneet tietää, että mies jota ovat luulleet isäksi, ei sitä olekaan. Syitä on ollut erilaisia.
Alkushokista selvittyään he ovat viisaina ihmisinä hyväksyneet asiat sellaisena kuin ne ovat ja jatkaneet elämäänsä normaalisti. Ei tuo biologinen isyys ole kuitenkaan niin hirveän merkittävä asia lapselle, kuin luulette.
 
jonkun tytär
Alkuperäinen kirjoittaja AP:n tilannetta miettivä:
Tiedän, että jos olisin samassa tilanteessa kuin AP, niin en voisi lakata miettimästä asiaa. Vaikka aika kuluisi eteenpäin, niin tilanne helpottuisi vasta sitten, jos saisi selvyyden, että lapsi on "oikean" miehen lapsi, eikä naapurin Reiskan. Jos kuitenkin kävisi niin, että lapsi osoittautuisikin (DNA-testien tai ulkonäön perusteella) Reiskan jälkeläiseksi, niin olen varma, että totuus tulisi ennemmin tai myöhemmin ilmi, joten sen vuoksi olisin varpaillani ihan koko ajan.

Sitä paitsi mistä sitä tietää, että jos esimerkiksi hirveästi riidellessä (esim. paljastuu myöhemmin, että miehellä on toinen nainen) käykin niin, että vuosikausia salattu asia tulee paljastetuksi, kun haluaa kostaa omaa pahaa oloa miehelleen. Tällaisella tiedolla saa "parhaassa" tapauksessa tuhottua oman avioliiton, tuhottua miehen mielenterveyden ja vielä kaiken päälle ehkä tuhoaa oman äiti-lapsi -suhteen.

AP: Sinun tilanteesi on todella hankala. Mieti tarkkaan. Ota selvää, mihin mennessä abortti pitää tehdä. Itse äitinä suosittelen, että jos aborttiin päädyt, niin teetätä se ennen kuin vauvan potkut alkavat tuntumaan, sillä sen jälkeen aborttiin päätyminen on vielä vaikeampaa.
Niin, olet ensimmäinen joka on ottanut puheeksi sen lapsenkin asian ja mielipiteet ja tunteet.Täällä on puhuttu vain itsekkäästi äidin mielipiteistä ja "oikeudesta naisena synnyttää lapsi". On varmaan lapsen aika järkkyä kuulla mahdollisesti joskus 16-vutiaana vasta että isä ei olekaan isä, vaan joku naapurin remonttimies!
 
bbbbbb-bbb
Alkuperäinen kirjoittaja jos haluaa pitää lapsen:
jos haluaa pitää lapsen ON REHELLISYYS ja oman kantokyvyn määrittely sitä ennen.

Jos päädyt aborttiin niin varaudu siihen, että kannat tuskan tästä rinnan alla lopun elämää. Et tiedä, kenen isän lapsen tapoit, jos lapsi on kuitenkin jo nyt ilolla odotettu.
Ei joku pieni sikiö ole vielä mikään lapsi, eikä abortti ole siis suomeksi mikään lapsentappo.
 
Näin täällä taas
No hieman tuosta eri mieltä. Kyllä ihminen kuitenkin on yllättävän varhaisessa raskausvaiheessa jo persoona, joka esim. kuuntelee ympäristön ääniä ja tuntee niistä tutut, näkee, kuulee, tajuaa jne - yllätyin itsekin, kun hiljan tuossa tuli opiskelun takia luettua, mitä minkäkin ikäinen sikiö tekee ja kokee. Tutkimusmenetelmäthän ovat moisesta parantuneet hurjasti. Itse en viimeistään niiden tietojen jälkeen aborttiin pystyisi missään tilanteessa, mutta on tilanteita, joissa sekin lienee ainoa vaihtoehto. Mutta ikinä en kyllä haluaisi itse tulla abortoiduksi vain sen takia, että joku ehkä joskus sättii äpäräksi vai miten se tuolla aiemmin oli. Aika pikku murhe elämän kulussa kuitenkin... Tai minkään sosiaalisten suhteiden sotkujen takia ympäristössäni. Mutta ap on varmaan ratkaisunsa tässä vaiheessa jo puoleen toiseen tehnyt (?) ja rauha sille ratkaisulle. Itse kyllä toivon, että lapsi sentään sai elää, mutta enpä ole tuota vaikeaa ratkaisua tekemään joutuva taho. Kertominenkin tosi vaikea mietittävä - itse kai kertoisin, kun olen elämässä oppinut jo kammoamaan "asia onkin ollut koko ajan toisin" -tilanteita niitä koettuani, mutta eipä ole yksiselitteinen juttu.
 

Yhteistyössä