raskaaksitulo-ongelmat ja keliakia?

siis valaiskaahan nyt...terveyskeskuslääkäri päätti ottaa samantien keliakia-kokeen...kun kerran muutenkin hormonijuttuja ja kilpirauhasta ja muita tutkitaan...olipa hassua minusta,kun ei mulla ole mitään keliakiaoireita...Pitäisikiö vaihtaa lääkäriä? :eek:
 
ei kannata vaihtaa lääkäriä, sinulla on erittäin valistunut lääkäri. Itse tiedän tapauksen jossa lapsettomuudesta kärsittiin vuosia ja käytiin hoidoissa ja vasta sitten joku keksi että voisi ottaa keliakia kokeet ja sehän siihen oli syynä. Keliakia todella aiheuttaa lapsettomuuta eikä välttämättä oireile mitenkään muuten (keliakia oireita on eri ihmisillä paljon erilaisia) moni ei edes tiedä sairastavansa keliakiaa, mutta ruokavaliollahan se korjaantuu.
 
kieku
sama homma, mua ihmetytti kun lekuri sanoi että katsotaan vielä keliakia-arvot. En kuuna päivänä uskoisi että sitä on, mutta katsotaan nyt sitten.
hyvähän se on kaikki mahdolliset tutkia.
 
Hei!!

Yksi tuttavani kävi myös keliakia kokeissa ja verikoe näytti ettei keliakiaa ole. Sitä koepalaa vatsasta ei otettu, sehän kai antaa sen varmimman vastauksen asiasta.Hänelläkään ei ollut mitään vatsa tai iho-oireita jotka keliakiaan sopivat.

Tämä rouva jätti kuitenkin viljat pois ja siirtyi gluteenittomalle ruokavaliolle ja hoitojen ja yli 10 vuoden yrittämisen jälkeen olikin yhtäkkiä raskaana!!!

vaikea sanoa, johtuiko lapsettomuus keliakiasta kun ei verikoe sitä näyttänyt, mutta lopputulos oli ainakin onnellinen!!
 

Yhteistyössä