Raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meliane-pilleri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meliane-pilleri

Vieras
Kauanko teillä, jotka käytitte ehkäisynä Meliane-pillereitä, on mennyt raskautumiseen? Itse söin niitä 6 vuotta ja nyt menossa n. 10 ""yrityskk"" eikä tärppiä ole näkynyt. Tasoittuiko kierto nopeasti pillereitten lopettamisen jälkeen?
Minulla tulee vieläkin menksut vähän miten sattuu. Ehkä pitäisi jossain välissä piipahtaa gynekologilla, mikä on vaikeaa tämmöselle lääkärikammoiselle...

Romaani alkaa:)
söin siis Meliane pillereitä 9vuotta lopetin viime vuonna heinäkuussa ja sitten alkoi yritys,varauduin pitkäänkin yritykseen,koska pillereiden syömistä takana niin monta vuotta...uskoin,että kestää siks tuo tärppi kauemmin!!!Lokakuun alussa tärppäs sitten heti,että n 3:ssa kierrossa tulin raskaaksi. Pillereiden syönnillä ei kauheasti ole vaikutusta moni tuttava tullut 1-3 kirron aikana raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen ja äitini alkoi odottaa veljeäni heti ekasta kerrasta pillereiden lopettamisen jälkeen!!!
Kierrot olivat minulla heti 28,31 ja 29 sitten ajattelinkin ,että tämä kierto nyt vain venyy pidemmäksi,kunnes alkoi epämääräiset oireet ja testasin iloksemme plussan:)))ihana tunne,kun ne 2 viivaa ponnahti esiin testistä!!!!
Toivottavasti jotain apua kysymyksiin tässä tuli...
Ei muuta,kun kantsii käydä gynel jos jokin askarruttaa,rohkeasti vain niin selkiää jos,vaik sit löytyy joku muu syy miks ei tärppää tai jotai.
Turha stressi pois ja onnea yritykseen:)!!!!

Mulla meni Melianejen jälkeen kolme kuukautta... kierto tuli yllättävän tasasena heti neljän vuoden käytön jälkeen. Kantsii varmaan käydä gynellä, alan asiantuntijoina osaavat varmasti suositella apua tarpeen mukaan... tsemppiä yritykseen!

Uskon, että kyllä ne pillerit joillaki vaikuttaa. Seki on niin yksilökohtaista miten kroppa mihinki reagoi. Minä söin Melianeja n 5 vuotta ja lopetuksen jälkeen menkat tuli vuoden miten sattuu ja sitte loppu kokonaan noin vuodeksi. Sain lääkäriltä keltarauhashormonikuurin, joka ei auttanu, ku olin liian hoikkanen, mutta muutaman lisäkilon jälkeen ja syötyäni toisen kuurin menkat alko ja heti ensimmäisistä tulin raskaaksi! Gynekologilla käynti kannattaa tasasin väliajoin jo oman terveydentilan kannalta. Mutta itse kävin normaalilla terveyskeskuslääkärillä valittamassa kuukautisten loppumista ja se kirjotti reseptin vain haastateltuaan.

Kiva kuulla, että olette raskautuneet suht nopeasti, vaikka olette napsineet Melianeita ennen ehkäisynä. Jospa se meilläkin tärppäisi jonain päivänä. Luulen, että ajoitus on ollut välillä pielessä ja välillä ei taas ole jaksanut pupuilla kovin ahkerasti oikeaan aikaan...Jos sinne gynelle yrittäisi raahautua...vaikka kuukauden päästä...ehkä. ;)

Olen jostain lukenut, että pillerit eivät millään tavoin vähennä mahdollisuutta tulla raskaaksi, mutta voivat kyllä hidastaa. Eli yleensä sellaiset ihmiset jotka ovat käyttäneet kumia tai eivät ehkäisyä lainkaan saattavat tulla raskaaksi ""helpommin"" kuin sellaiset jotka ovat käyttäneet pilleri ehkäisyä. Itselläni meni kahdeksan kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen ennen kuin tulin raskaaksi.
Stressi kyllä asiaan vaikuttaa!! Jos saa muuta ajateltavaa kuin raskaaksi tulemisen niin yleensä tärppää helpommin. Useilla tutuilla on tästä kokemuksia.

Minä söin Meliane pillereitä monta vuotta ja vähän aikaa Yasmin vai Jasmin mitä onkaan pillereitä jonkin aikaa ja lopettamisen jälkeen meni kaks vuotta ennen ku tärppäs. Ilman hoitoja mentii, tosin hoitoihin oli aika varattuna.

Ennen tärppiä pari viimestä kiertoa oltiin aika vähällä seksillä ja jotenkin koko vauvaprojekti oli ""unohdettu"", eli meil tais tehä ainakin se ettei stressattu liikoja.

Koko tärppikierron ajan oli semmonen olo et menkat alkaa, maha oli just sillä tavalla kipeä jos ei enemmänkin ja muutenkin ihan normaali kierto, PAITSI ainut miks aloin testin tekemään jo vähän ennen ku menkkojen ois pitäny viimestää alkaa oli kummalliset hikoiluaallot, toisia paleli niin mä hikoilin naama punaisena ja hiki valu. Ja toisekseen ajattelin muka varalta varmistaa niinku monasti ennenkin ennen juomajuhlia et jos sattuiskin olee raskaana..

En uskonut ollenkaa et oisin raskaana kun aloin testiä tekemään (olin ihan varma et menkat alkaa milloin vaan), mut niin siihen vaan ilmestyi kaks viivaa, toinen oli haaleempi ja tuli vähän viiveellä. Tein viel kaks haamuplussaa ja sit neljännellä vasta uskoin kun tuli kunnon plussa. Ja minulla oli kierto noin 35 päivää ja viimeisin kierto ennen tärppikiertoa oli kuin oppikirjasta 28 päivää.

Onnea yritykseen!!! :)

MInusta tähän ap:n kysymykseen liittyy olennaisesti ikä. Kiinnostaisi tietää minkä ikäisiä vastaajat ovat. Hedelmällisyys kun laskee iän myötä, se on fakta. Yleensä kun puhutaan siitä miten kauan raskautumiseen meni pillereiden lopettamisesta, huomataan että ne pisimpään yrittäneet ovat vanhempia kuin heti ekasta kierrosta raskautuneet.

Ehken ole ihan oikea ihminen vastaamaan tähän viestiin kun en vielä ole raskautunut, mutta vastaan kuitenkin.

Ikä 26, pillereitä (Meliane) söin yhteensä 4 vuotta (yksi ½v tauko), ja lopetin viime jouluna. Kierto on ollut tasainen, noin 32 päivää mihin olen enemmän kuin vähän tyytyväinen. Ja kierto tasoittui siis välittömästi, ei ole ollut pitkää kiertoa tai lyhyttä.

Meillä yritys vasta alkanut, ekaa ""yrityskiertoa"" eletään kp 28/~32, joten jännät paikat alkaa olemaan. Mutta onnea teille yritykseen!

heipsan kaikille!
mä olen 22 vuotta ja mä söin melianea joku 6-7 vuotta.lopetin niiden käytön joulukuussa ja menkat tais tulla 2 tai 3 kertaa ennen kun tulin raskaaksi. ja kierto pysys ihan samana pillereiden jälkeenkin.
mukavaa kesän oottelua vaan kaikille! =)
p.s. kyllä se teilläkin syysmarja vielä tärppää,tsemppiä!!

Minä, aloittaja siis itse olen 25-vuotta. Taitaa olla tämä raskautumispuuhakin aika yksilöllistä tuon tärppäämisen suhteen. Huoh, toivottavasti jonain päivänä sais kaksi viivaa tikkuun. Toisaalta, oppiipas tässä kärsivällisyyttä, koska tähän asiaan ei kuitenkaan voi itse loppujen lopuksi kovin paljon vaikuttaa.

Yhteistyössä