raskaaksi yrittämisestä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tintti

Vieras

Ollaan miehen kanssa 1.5 vuotta oltu sillai että ei olla käytetty ehkäisyä mut ei kuiteskaa olla yrittämällä yritetty lasta. Nyt sitten parin viimeisimmän kuukauden aikana on tähdätty ovulaation.. ja raskaana en olo vieläkään. Nyt on alkanu pelottaa ihan oikeesti että että meille ei lasta suoda.. Tutkimuksissa ei olla vielä käyty ja ei välttämättä ihan vielä halutakaan ( tai ei usakalleta :) ) kun ollaan nuoria..

Oisko täällä ketään joka vois kertoa iloisia onnistumis tarinoita pitkän yrittämisen jälkeen tulla raskaaksi ihan luomu menetelmällä että ei mitään lapsettomuushoitoja..

Jos sitä sit taas jaksais vielä yrittää, eikä masentuis ihan lopullisesti.

Asiallisille viesteille, etukäteen isot kiitokset :)

minulla ei taustalla noin pitkää aikaa lapsettomuutta,
mutta ensimmäisestä kierrosta tärppäsi kohdunulkoinen joka leikattiin ja
siitä vuoden kuluttua tärppäsi tyttömme.
Ovulaatiotestit auttavat huomattavasti..mulla oli kummallinen kierto,
jotenkin olin laskenut ovulaation pari päivää myöhemmäksi kuin mitä todellisuudessa oli oikeasti,
ja heti ekasta ovistesti kierrosta tärppäsi.

minusta ei varmaan ollut apua,
mutta toivon teille jaksamista yrittämiseenne :heart:

Meillä oltiin 2 vuotta just tuolla "tulee jos on tullakseen" ja melkein vuosi meni sitten ihan yrittäessä. Plussa tuli silloin, kun olin jo henkisesti valmistautunut, että tutkimuksiin täytyy mennä. Nyt tuossa vierellä tuhisee 3½viikkoinen poika :heart:

Paljon onnea yritykseen. Toivoa ei kannata menettää. :heart:
+++++++++++ :whistle:

Hei! Meillä oli ollut yritystä reilu vuosi (ovulaatiotikkuja ja muita kikkoja kokeiltu), ja mentiin lapsettomuustutkimuksiin. Mitään vikaa ei löytynyt kummastakaan. kun oltiin yritetty n. 1,5 v niin halusin jotain kokeilla jotain lääkkeellistä apua, ja lääkäri suostui kirjoittamaan clomifen-reseptin vaikkei minusta vikaa ollut löytynytkään. Tulin raskaaksi melkein heti.
Tämä onnistumistarina ei siis toteutunut ihan luomumenetelmällä, mutta ei nyt ollut kauhean kaukanakaan siitä...
Lääkäri sanoi, että n. puolet niistä pareista, jotka eivät ole tulleet vuoden yrittämisen jälkeen raskaaksi ,tulevat raskaaksi toisen vuoden yrittämisen jälkeen.

Omasta puolestani voisin sanoa, että kannattaa kuitenkin tutkituttaa, onko kaikki kunnossa. Esim. meillä "yritettiin" ilman ehkäisyä pari vuotta, kunnes mentiin tutkimuksiin ja siellä todettiin, että miehelläni ei muodostu siittiöitä lainkaan, joten emme olisi ajankaan kanssa tulleet raskaaksi luomusti. Se vapautti joka kuukausi tulevasta pettymyksestä jos ei muuta. Nyt olemme adoptoimassa, joten toivottavasti vanhemmuuden saamme kokea joka tapauksessa.

Mutta tsemppiä teille kuitenkin mitä tahansa päätätte!

Kiitoksia viesteistä! Jos vielä tämän tulevan kevään ja kesän yrittäis ja sit alkais sysksyllä ottamaan yhteyttä lääkäriin. Ja nämä viestit auttaa mua siinä ettei pää leviä ja ku lukee toisten onnistumisia nii saan niistä itsellekin voimaa ja että meilläkin on toivoa!

Suosittelen ravintohoitoa, siitä ei ainakaan haittaakaan ole. D3-vitamiinilisä reilu (suositukset on liian pieniä ja yli 90%:lla suomalaisista on vajausta), E- ja C-vitamiinit myös tärkeitä (ynnä monet muut), sokeri ynnä muut roskat pois, ravinteikasta ruokaa ja mahdollisimman puhdasta (lisäaineetonta), jos alkoholia tulee paljo käytettyä ni vähentää reilusti tai kokonaan pois ellei tunnu liian hankalalta, ei ylenpalttisesti kahvia... Sit liikuntaa ulkoilmassa, puolen tunnin - tunnin lenkki päivässä esim. Ja sit vaan koittaa olla stressaamatta.

Meillä oli yritystä 1v 10kk ja olin kyllä jo luopunut aika lailla toivosta. Kävin gynellä tutkimuksissa elokuussa (ovulaatio, kilpirauhanen ja jokin muu) eli ne kokeet, mitä siellä voidaan helposti naisesta tehdä (verikokeista). Niistä ei löytynyt mitään vikaa (maksoivat yksityisellä n. 100e yhteensä).
Sitten myös laihdutin vuodessa n. 10 kg (71 kg:sta 61 kiloon) eli en ollut mitenkään oikeastaan ylipainoinen, mutta...
Joka tapauksessa lokakuussa pamahti sitten yllätysplussa! Nyt meille sitten odotetaan heinäkuussa vauvaa:)
Mitään ravintolisiä en ole syönyt enkä greippimehuja juonut, mutta toki jossakin vaiheessa koetin noita ovistestejä (toimivat kai). Meillä toki se etu puolellamme, että meillä on jo yksi yhteinen lapsi (v. 02).

Jätin ehkäisyrenkaan pois 2009 keväällä ja lasta aloimme toivomaan huhtikuussa 2010. Puolentoista vuoden yrityksen jälkeen lähdin hakemaan apua ensin gynen ja sitten lapsettomuusklinikan kautta. Kuukautiskiertoni on ollut aina epäsäännöllinen ja ovulaation etsiminen ovistesteilläkin oli mahdottoman tuntuista. En saanut kertaakaan ovistestiä positiiviseksi. Minulla on melkein kaikki endometrioosin oireet mutta sitä ei ole todettu koskaan... Joka tapauksessa, syksyllä 2011 uskaltauduimme lähetteen avulla lapsettomuusklinikalle mieheni kanssa ja klinikalla etenimme siihen pisteeseen että lääkäri kirjoitti minulle clomifeeni reseptin. Oli muuten erittäin rauhoittavaa ja selventävää mennä sellaiselle lääkärille jolla on alan tuntemus ja joka osaa vastata kysymyksiin (niihin tyhmiinkin) oikealla tavalla. Olimme nimittäin melkoisen tietämättömiä vaihtoehdoista ennen klinikalle menemistä, koska olis tahallisesti vältellyt internetin ihmeellistä maailmaa sekavien vastausten/neuvojen vuoksi. Sovimme lääkärin kanssa että alkaisin syömään clomifeenia kun tunnemme itse mieheni kanssa olevamme valmiita siihen. Noh, en kuitenkaan hakenut reseptiä ja noin neljä kuukautta tästä kuukautiseni jäivät pois. Eilen tein testin ja 4-5 raskausviikko on menossa ja olemme niiiiiin onnellisia vaikka tiedämmekin keskenmenon riskin olevan kohtalainen!!!! Muuta neuvoa en osaa antaa kuin että nauttikaa seksistä toistenne kanssa niin ainakin se aika minkä odotatte on nautinnollista :) Stressi on ainakin minun kohdallani luultavasti se pahin vihollinen! :) Hirmuisesti onnea matkaan!