Raskaaksi tulemisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huhhuh

Vieras
Eikö tosiaan enää nykyään terveet, lisääntymisiässä olevat naiset kykene tulemaan raskaaksi harrastamalla ilman ehkäisyä seksiä silloin kun siltä tuntuu? Onko siitäkin hommasta pakko tehdä hirveää stressiä ja suorittamista ovulaatiotikkuineen, kalenterista laskemisineen ja "tänään on PAKKO harrastaa seksiä"- päivineen?? Olen kuullut paljon näistä tapauksista, ja nyt jopa miespuolinen ystäväni avautui minulle yllättäen.

Yrittävät vaimonsa kanssa lasta. Mies sanoi että jos olisi tiennyt mitään tulevasta, ei olisi koskaan alkanut lasta yrittää. Hän ajatteli että jätetään ehkäisy pois ja katsotaan koska tärppää, mutta vaimon lisääntymisvietti on jo suorastaan pakonomainen. Jatkuvaa räpeltämistä ovulaatiotikkujen kanssa, kalenteri toisessa kädessä ja kuumemittari toisessa, jos nyt vaikka yhtäkkiä tulisi ovulaatio ja ruumiinlämpö nousisi sen merkiksi. Seksistä on mennyt maku jo aikoja sitten kun vaimo määrää tietyt päivät jolloin on PAKKO harrastaa seksiä. Yritä siinä sitten ajatuksen voimalla saada alakertaa toimimaan.

Ymmärrän sen, että kovasti lasta tahdotaan, mutta eihän sitä pysty ihminen itse päättämään koska tärppää, eikä se väkisin onnistu vaikka kuinka lasketaan. Tuolla menolla eivät onnistu koskaan.

Kun on jo hyvän aikaa harrastanut seksiä silloin kun siltä tuntuu, mutta raskaus ei ala, niin varmaan itse kukin pikkuhiljaa huolestuu, ostaa ovistestejä, jne.

Näin luulisin. En tiedä, kun itse kuulun niihin onnekkaisiin joiden ei ole tarvinnut raskauden alkamista odottaa, mutta varmaankin siitä alkaa vähitellen spontaanius ja huolettomuus kadota jos viettää suht aktiivista seksielämää ilman ehkäisyä, eikä raskaus vaan ala.

Jos ovulaatio on vaikka vain pari kertaa vuodessa, niin silloin pitää tottakai harrastaa seksiä oikeaan aikaan, tai ei ainakaan tule raskaaksi...

sellastahan se on, mutta ne on vaan ne tietyt päivät kuussa, millon nainen voi tulla raskaaksi. Eli sillon, kun on ovulaatio, ja jos nainen hirveesti haluu tulla raskaaks, niin tohon se voi mennä...

Minua ihmeteyttää ne, jotka alkavat hysteerisenä heti ovistikkujen kanssa räpeltämään. Niiltä,jotka ovat todella yrittäneet kauan ymmärtää häsäämisen. Sitten kuulee näitä " Mitä mä voin tehdä nyt, kun ollaan yritetty jo kolme kuukautta, tosi kauan!"

Alkuperäinen kirjoittaja Huhhuh:
Eikö tosiaan enää nykyään terveet, lisääntymisiässä olevat naiset kykene tulemaan raskaaksi harrastamalla ilman ehkäisyä seksiä silloin kun siltä tuntuu? Onko siitäkin hommasta pakko tehdä hirveää stressiä ja suorittamista ovulaatiotikkuineen, kalenterista laskemisineen ja "tänään on PAKKO harrastaa seksiä"- päivineen?? Olen kuullut paljon näistä tapauksista, ja nyt jopa miespuolinen ystäväni avautui minulle yllättäen.

Yrittävät vaimonsa kanssa lasta. Mies sanoi että jos olisi tiennyt mitään tulevasta, ei olisi koskaan alkanut lasta yrittää. Hän ajatteli että jätetään ehkäisy pois ja katsotaan koska tärppää, mutta vaimon lisääntymisvietti on jo suorastaan pakonomainen. Jatkuvaa räpeltämistä ovulaatiotikkujen kanssa, kalenteri toisessa kädessä ja kuumemittari toisessa, jos nyt vaikka yhtäkkiä tulisi ovulaatio ja ruumiinlämpö nousisi sen merkiksi. Seksistä on mennyt maku jo aikoja sitten kun vaimo määrää tietyt päivät jolloin on PAKKO harrastaa seksiä. Yritä siinä sitten ajatuksen voimalla saada alakertaa toimimaan.

Ymmärrän sen, että kovasti lasta tahdotaan, mutta eihän sitä pysty ihminen itse päättämään koska tärppää, eikä se väkisin onnistu vaikka kuinka lasketaan. Tuolla menolla eivät onnistu koskaan.

No me onnistuttiin 4 kerralla. Päätettiin tänä keväänä, että tämän vuoden projekti on vauva. Ja kun tuo naisen ovulaatio/munasolu on vain 24-36 tuntia "hengissä" niin pakkohan se oli laskea ne päivät, milloin olisi parasta laittaa siittiöt uimaan.

Ongelmia varsinkin tuottaa se, että jos miehen siittiösolut eivät elä kuin 1 vuorokauden, silloin on todellakin tähdättävä h-hetkeen. Joillakin onnellisilla taas siittiöt elävät jopa 5 vuorokautta ja munasolukin odottaa 36 tuntia siittiöitä. Tämä on hyvä yhdistelmä, antaa paljon aikaa seksin harrastamiseen.

minäpä ymmärrän näitä kuumemittarin ja testien kanssa heiluvia naisia, jos oikeesti raskaus ei meinaa alkaa ei sitten niin millään =( surullista mutta me kaikki ei olla nopeasti raskautuvia. (itse tähän porukkaan kuulun, ei ole helppoa joka kuukaisi pettyä)

Kyllä me harrastettiin usein seksiä, kun lasta yritettiin, mutta ei mielestäni mitenkään pakonomaisesti, 2-4kertaa/vko suunnilleen. Koskaan en oo ovistikkuja käyttäny, vaik mul oli pitkä kierto ja ovista vaikea siis edes arvioida. Kyllähän tuollaista on ja pystyn ymmärtämään, että helposti se menee pakkopullaksi juurikin niiden ovistikkujen kanssa. On monia ihmisiä, joille ovistikut ovat oikeasti tarpeen, mutta normikiertoisen niitä ei mielestäni edes tarvitse käyttää. Ja minusta, kun vauvaa yritetään, voi ottaa asenteen, että tässä elämänvaiheessa seksiä harrastetaan myös vain sen takia, että tulisi raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Juu en ymmärrä minäkään. En sitten millään. Vaikka olisi pitkä yritys jne, niin miksi siitä pitää stressata? Miksei vaan voi antaa tulla jos on tullakseen.

Tää on nyt vähän sama kuin joku ei tajua, et miksi tekee abortin eikä anna lasta adoptoitavaksi.

Sitten kun ikää on yli 35v. ja lapset hankkimatta, niin väkisin siinä tulee mieleeen mm. naisen munasolujen räjähdysmäinen väheneminen 35 ikävuoden jälkeen. Suhteessa on saatettu olla jo muutama kymmen vuosi, silloin sitä seksiäkään ei välttämättä tule harrastettua joka päivä...

Alkuperäinen kirjoittaja Huhhuh:

Voi ja tuleekin. Ehkäisy pois ja yhdet menkat välissä, sit tärppäs. Toinen tulokas kyseessä, ekan kanssa suunnilleen sama juttu. Eikä ollu mitään pakkopuuhailua koko ajan. Mut kaikille ei vaan ole yhtä helppoa ja sillon on loistavaa et on kaikkia apuvälineitä ajoitukseen jne.

Stressi vaikeuttaa huomattavasti raskautumista. Ja mitäs muuta ne ovulaatiovahdit tuottaa kuin stressiä. Toki ymmärrän täsmäiskujen tarpeellisuuden pitkän yrittämisen jälkeen, mutta muutama kuukausi ainakin olisi aiheellista yritellä spontaanisti silloin kun siltä tuntuu, eikä mitään ovislimoja ja -tikkuja vahtaillen. Ihmettelen kovasti myös kaikkia näitä greippimehu- ymsyms. -juttuja. Kyllä se alkio kyydissä pysyy, jos on pysyäkseen.

Olen salaa hiukan samaa ihmetellyt.
Tai lähinnä sitä, että kun se raskaaksi tuleminenkin pitäisi jotenkin olla kontrollissa ja hallinnassa suunnilleen päivälleen, niin sitten se menee tuohon.
Kyllä mä ymmärän oviksen kyttäämisen yms. jos niitä ongelmia on, mutta kun tuntuu että ne syyt nykyään on tyyliä:
-"Mulla kertyy sitten talvi-, ja kesälomat töistä sopivasti kun ylihuomenna päksähdän paksuksi."
-"Saadaan sitten kaurislapsi, kun se sopisi meidän muiden horoskooppeihin kivasti."
yms. viisasta....

Mun tosin ei ole tähän asti tarvinnut mistään syystä aikataulutella, elämä on sitten järjestetty raskauden mukaan eikä toisinpäin. Siksi ehkä olen suppea, enkä ihan tajua...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kauanko sä itse yritit...?

En mä yrittänyt, se vaan tuli ehkäisystä huolimatta. Ens kuussa ilmeisesti selviää onko musta tullut hedelmätön, että on sitäkin puolta tullut ajateltua vaikka ei yritystä päällä olekaan.

Juu en ymmärrä minäkään. En sitten millään. Vaikka olisi pitkä yritys jne, niin miksi siitä pitää stressata? Miksei vaan voi antaa tulla jos on tullakseen.

täällä myös samaa mieltä,,,, oma moka jos käyttää kaiken maailmam pillereitä 20 v ja sit yrittää viime tingassa yrittää lasta ,, saa sitä sit ihmetellä ku ei tuu raskaaksi,,, on niin järjetöntä hommaa monilla..

Kauanko sä itse yritit...?

En mä yrittänyt, se vaan tuli ehkäisystä huolimatta. Ens kuussa ilmeisesti selviää onko musta tullut hedelmätön, että on sitäkin puolta tullut ajateltua vaikka ei yritystä päällä olekaan.

No, mä luulen että jos olisit yrittänyt raskautta kauan, niin ajattelisit toisin :)

On helppo sanoa että älä stressaa, kun ei ole itse koskaan joutunut asian vuoksi stressaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja =(:
minäpä ymmärrän näitä kuumemittarin ja testien kanssa heiluvia naisia, jos oikeesti raskaus ei meinaa alkaa ei sitten niin millään =( surullista mutta me kaikki ei olla nopeasti raskautuvia. (itse tähän porukkaan kuulun, ei ole helppoa joka kuukaisi pettyä

Minä myös ymmärrän. Ja tulen surulliseksi näistä puheista. Sitä on niin helppoa olla kova ja jyrkkä mielipiteissään, kun ei ole itse asiaa kokenut. Onneksi ette ole.

No, mä luulen että jos olisit yrittänyt raskautta kauan, niin ajattelisit toisin :)

On helppo sanoa että älä stressaa, kun ei ole itse koskaan joutunut asian vuoksi stressaamaan.

Vaan kun nimenomaan se liika stressaaminen vaikeuttaa raskautumista.

Alkuperäinen kirjoittaja ohooo:

täällä myös samaa mieltä,,,, oma moka jos käyttää kaiken maailmam pillereitä 20 v ja sit yrittää viime tingassa yrittää lasta ,, saa sitä sit ihmetellä ku ei tuu raskaaksi,,, on niin järjetöntä hommaa monilla..

Ei niitä pillereitä tarvitse käyttää. Ei vaan harrasta seksiä, niin silloin ei myöskään lapsia tule. Paras ehkäisykeino.

Esikoinen tärppäsi meillä heti, mutta "varmistukseksi" harrastettiin aika tiivistä seksiä kuukauden verran, miehellä ei ollut mitään vastaan sanomista tässä asiassa.. :xmas: Mutta nyt tää kakkonen tärppäsi vasta 5. kk:n jälkeen. Mitään ehkäisyä ei ollut käytössä, kaksi viikkoa siitä kun lopetin imetyksen (tyttö oli 1v) tulin raskaaksi. :snotty:

Niin ja siis melkein oli jo ovistikut ja kuumemittarit kädessä, vaikka hyvin tiesin että imetys ehkäisee.... :o

Ymmärrän kanssa hyvin sen kun raskaus antaa odottaa itseään, varmasti silloin alkaa stressata ja haluaa ajoittaa nuo hetket mahdollisimman hyvin.

Mutta kieltämättä välillä tuntuu homma menneen vähän välineurheiluksi, kun kuulee naisen joka eka kertaa on jättämässä ehkäisyä pois miettivän jo valmiiksi ovistikkujen hankintaa jne. :D Kieltämättä itsekin vähän tuli kalenteria vilkuiltua että noin suurinpiirtein tiesi ne varmimmat päivät, mutta kun on ns. helpolla raskautunut niin ei ole enempää tarvinut stressata noita.

Yhteistyössä