raskaaksi "touhutipoista"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias vieras

Vieras
Hei!

Toivottavasti tämä ei ole kenenkään mielestä liian tungetteleva kysymys, mutta aloin miettiä kaikkia raskaana olevia/lapsia saaneita kavereitani. Koska paljon puhutaan asioista, on vauvantekopuuhatkin käyty aika tarkkaan läpi ;) Mieleeni tuli, että ainakaan kukaan minun tuttavapiiristäni ei ole tullut raskaaksi "touhutipoista", vaan "vahingotkin" ovat saaneet alkunsa sillä periaatteella, että lopetetaan ehkäisy ja katsotaan miten käy.

Ihan siis mielenkiinnosta haluaisin tietää, paljonko oikeasti tiedätte ihmisiä, jotka ovat tulleet raskaaksi, kun "ehkäisymuoto" on keskeytetty yhdyntä. ...yksilöllistähän se tietenkin on, riippuu kuukauden ajasta yms., mutta silti kiinnostaa, kun itse en tiedä yhtään =)

Jos ehkäisy lopetetaan, ei voitane enää puhua "vahingosta".[/quote]

...niin ei kai varsinaisesti voidakaan. Vaikea sanoa, miksi kaverit on aikanaan itse ensin vahingosta puhuneet, vaikka aikuiset ihmiset varmastikin tietävät seuraukset =) ...siksipä vahingon laitoinkin lainausmerkkeihin.

Ihan mielenkiinnosta sairaslomaa vietellessä luin muilta keskustelupalstoilta vastaavia keskusteluja. Aika monet ovat onnistuneesti keskeytettyä käyttäneet pidemmän aikaa. Ja muutamilla on napannut heti kerrasta. Yksilöllistä siis.

Minä olen keskeytetyllä raskautunut.. mutta vaikka ollaan 1,5v keskeytettyä käytetty, vain yhden kerran on 'napsahtanut' kohdalle niin sinnikäs karkuri joka minut raskautti. Harvinaista se tuntuu olevan. Mutta toivon uutta 'vahinkoa' koko ajan.

Meillä on käytetty ehkäisynä keskeytettyä tietyistä syistä viimeiset 15 vuotta ja yhtään "vahinkoa" ei ole käynyt. Kaikki lapsemme ovat saaneet alkunsa sitten hoitamalla hommat loppuun asti. Se on kyllä aivan totta, että jos käyttää keskeytettyä ehkäisynä ja tulee raskaaksi, ei sitä voi vahingoksi sanoa. Kyllä meillä tänä päivänä on todella iso valikoima erilaisia ehkäisyvalmisteita. Tosin, ainoa minulle sopiva olisi sterilaatio ja siihen en vielä ole valmis.

meillä kahta ensimmäistä tehtiin oikein tekemällä ja molemmat raskaudet alkoi nopeasti. kolmannen kohdalla "harrastelimme" vajaa vuoden siten että keskeytettiin ja sitten tulin raskaaksi. molemmilla oli tiedossa että niin saattaa käydä että ei sitä voi vahingoksi sanoa.
oletteko kuulleet että millaiseksi kutsutaan miestä joka käyttää ehkäisynä keskeytettyä yhdyntää? -no tietysti isäksi ;)

Minusta oleellista tassa kysymyksessa on myos se, missa vaiheessa keskeytettya yhdyntaa kaytetaan ehkaisyna. Itsellani on ollut hyvin selva kuukautiskierto, tiedan/huomaan milloin ovulaatio on. Me olimme siis pitkaan varmoilla paivilla ja kun aloimme yrittamaan lasta, toisella kierrolla ovulaation aikaan touhuaminen tuotti tulosta! :)

Oltiin 1,5 vuotta keskeytetyllä j ihan mihin aikaan kiertoa tahansa. Sen jälkeen kolme kuukautta tekemällä tehtiin lasta ja sitten plussasin. Nyt on taas mennyt pian vuosi keskeytetyllä..vielä ei oo kuulunu mitään ;)

Ei touhutipoissa ole eläviä siittiöitä. Se on silmänräpäys kun mies laukeaa ja "perääntyy", ei siinä ajassa tarvi kuin teoriassa päästä se yksi sisälle.

Väestöliiton sivuilta:

"Mieheltä voi tulla jo kiihottuessa ja yhdynnän aikana liukastetta eli ns. touhutippoja, jotka sisältävät myös siittiöitä. Miehen ei siis tarvitse saada siemensyöksyä munasolun hedelmöittämiseen (siemensyöksy ja orgasmi voivat tulla samaan tai eri aikaan). Koska touhutipat sisältävät siittiöitä, keskeytetty yhdyntä ei toimi ehkäisykeinona."

Meilläkin käytettiin keskeytettyä yhdyntää puoli vuotta ja se toimi. Raskaaksi tulin vasta kun annettiin tulla sisään enkä silloinkaan vasta kuin viidennellä kiertoyrityksellä..

Tosin jos en missään nimessä haluaisi raskautua niin en todellakaan luottaisi keskeytettyyn ja uskon että jokainen joka sitä ehkisykeinona käyttää, tuntee sen hyvät ja huonot puolet:)

Mun kaveri tuli raskaaksi, olivat käyttäneet keskeytettyä ehkäisykeinona noin vuoden ajan. Kyllä se pitäsi jokaisen tietää nykyään että keskeytetty ei ole ehkäisykeino! Väestöliiton sivuilta olikin joku lainannut infoa tähän ketjuun. Ja muistelen, että jo silloin 15v sitten lukion terveyskasvatuksessakin sanottiin ettei keskeytetty ole ehkäisykeino. En siis tajua miksi jotkut sitä siinä mielessä käyttävät.

joo, mullakin sylissä imee tissiä viikon ikäinen keskeytetyn yhdynnän aiheuttama "vahinko" ;-) 2 vuotta esikoisen syntymän jälkeen ehdimme käyttää ajoittain kondomia ja satunnaisesti kesketettyä; toinen lapsi oli siis epämääräisesti suunnitteilla koko ajan, mutta ilman yllätysraskautta olisimme ehkä (ihan turhaan) lykänneet raskautta vähän

Yhteistyössä