RASKAAKSI LAHJAMUNASOLULLA

Voisiko joku kertoa millaisen hoidon lahjasolun vastaanottaja käy läpi. Olemme tilanteessa että asia meillä ajankohtainen. Takana kaksi IVF ää omilla munasoluilla. Enää niillä ei kannata yrittää. Kiitos vastauksesta etukäteen! :flower: :flower: :flower:
 
Lahjoittaja käy läpi samanlaisen hoidon piikityksineen kuin kuka tahansa, joka on menossa koeputkihedelmöitykseen. Samalla lahjoittajan ja vastaanottajan kierrot synkronoidaan samalle aikataululle. Lahjoittajan hoidot vaan loppuvat punktioon tietysti.
 
ehkäpä
Luulen, että lahjamunasolun vastaanottaja valmistellaan kevyemmin, kuin luovuttaja. Molempien kierrot pyritään synkronoimaan, ja kai jollain kevyellä lääkekuurilla saatetaan kohtu vastaanottavaiseen tilaan. Menisiköhän se vähän samaan tapaan kuin pakastealkion siirrossa, eli esim. Zumenon -lääke ainakin on pas:ssa käytössä.

Jos joku tietää tarkemmin, niin mielelläni otetaan tietoutta vastaan!
 
Minulle tehtiin viime vuonna helmikuussa lahjamunasolusiirto ja muistaakseni hoitoon kuului sumutukset, estrogeenitabut sekä lugesteronit. Sumutukset kestivät muutaman viikon ja estrogeenitabut myös. Jos en ihan väärin muista niin lugesteroneja otettiin siirrosta ekaan ultraan asti.
 
Hei, tulin raskaaksi ekalla kerralla mikä oli suuri yllätys, koska olin käynyt läpi jo 5 IVF hoitoa omilla soluilla. Koko raskauden ajan ihmettelin voiko tämä olla totta. Poika syntyi marraskuussa ja vieläkin joskus ihmettelen, että olenko todellakin tuon pienen ihmeen äiti. Voin sanoa, että kun vauvaa on niin kovasti yrittänyt niin kyllä siitä nauttii, vaikka onhan se rankkaa silti.
 
Olen 11/2004 lahjamunasolulla raskautunut pienen pojan äiti :heart:
Minut valmisteltiin alkionsiirtoa varten estrogeenilaastarein (aloitettiin kierron 1. pv, annos suureni asteittain 100mikrog:sta 400 mikrog:aan ja sitten pieneni 300 mikrog:aan ja siitä 200 mikrog:aan, jolla mentiin sitten sinne lähes 10.rv:lle asti ja siitä pudotus 100 mikrog:aan ja vaihtovälin pidennys ja lopetus) ja 2pv ennen siirtoa alkoi lugesteronit (2 kapselia 3krt päivässä), lääkkeet jatkuivat sinne lähes 11.raskausviikkoon asti.
 

Yhteistyössä