raskaaksi keskenmenon jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .-.-.-.--.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tulin seuraavasta kierrsota, pikku ylläri. Piti mennä tyhjennyksen jälkeen 4 viikon päästä kontrolliiin kattomaan onko raskaushormoni poistunut verestä, niin ylläripylläri olinkin uudelleen rakaana.

odotin ne yhdet "lakisääteiset" kuukautiset ja sen jälkeen heti tärppäs uudelleen. Meni viikolle 42 asti:) Keskenmenot on aina ikäviä ja kannattaa tehdä kuten itsestä hyvältä tuntuu. Toiset surevat sen keskenmenon ekana ja yrittävät sitten. Itsellä se uusi raskaus oli jotenkin parasta terapiaa. Voimia!

Mulla oli spont. km rv7+6. Vuoti pois ilman lääkkeitä tai kaavintaa. Tästä kahden vk päästä kävin yksityisellä kontrollissa. Kaikki oli ok ja gyne bongasi ultralla alkavan ovulaation ja kehoitti toimimaan =) Ja tästä tasan 2vk kuluttua tein plussatesti =)

Ekan (rv13) km:n jälkeen meni melkein vuosi.
Tokan (rv6) jälkeen meni joku neljä kiertoa.
Katsotaan miten nyt kolmannen (rv6) km:n jälkeen käy, yhdet kuukautiset olleet km-vuodon jälkeen. :) Ja mulla oli esim. tässä kolmannessa neljän viikon kuluttua km-vuodon alkamisesta hcg-hormoni vielä 11, eli ei olisi voinutkaan tulla heti raskaaksi...

Viimeksi muokattu:
Tokasta kierrosta nappas. Sain aikoinaan keskenmenon huhtikuussa (rv10), uudestaan raskaana olin elokuussa. Tuossa oli välissä hieman ongelmaa kun ei kohtu ollutkaan tyhjentynyt lääkkeillä, mutta kun sain kropan kuntoon niin kierto palasi ennalleen.

Ekan km:n (rv 12, lääkkeellinen tyhjennys) raskauduin heti uudelleen, yksiäkään kuukautisia odottamatta. Lapsi syntyi rv 42.
Toisen km:n jälkeen (rv 9, spontaani) raskauduin yksien kuukautisten jälkeen uudestaan. Lapsi syntyi rv 42.
Kolmas keskenmeno (rv 9, spontaani) tapahtui pari kk sitten ja uutta yritystä yritetään kesällä.

Mulla oli keskeytynyt km, huomattiin 10+, alkio oli 6+ kokoinen (syke oli nähty, eli ei ollut tuulimuna).
Uusi raskaus alkoi toisessa kierrossa (jos km vuotoa ei lasketa) ja eka kierrossa käytettiin ehkäisyä omasta toiveestani. Eli ekasta ehkäisemättömästä kierrosta alkoi uusi, tyttö nyt kohta 3v. Ja ennen keskenmenoon päättynyttä raskautta yritettiin 10 kiertoa.

Onko siinä siis sellanen varo aika että yksi kierto pitää odottaa ?

Jotkut lääkärit perustelee tuota sillä, että laskettu aika on helpompi laskea, mutta ei kai se mikään pakko ole odottaa (näkeehän sen ajan ultralla). Itse ajattelin, etten kestäisi henkisesti uutta keskenmenoa heti tai en osaisi nauttia raskaudesta kun pelkäisin koko ajan. Ja ajattelin, että kehon olisi hyvä palautua kunnolla ennen uutta raskautta.

Yhteistyössä