Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 16:21 Jaana kirjoitti:niin, mulle taas lääkäri sanoi että odota yhdet kuukautiset ja sitten voi yrittää uudelleen. Kysyin että ai, pitää siis käyttää ehkäisyä ja sitten se sanoikin että ei se mikään katastrofi oo jos raskaaksi tulisi hetikin... piti tauon ja sanoi että itse asiassa kukaan ei vaan koskaan tuu!
Itse olen kyllä tästä erimieltä. Tekeehän elimistö kaikkea muutakin mihin ei ole valmis. Eli 11v voivat tulla raskaaksi jos kuukautiset ovat alkaneet eikä se mitenkään tarkoita sitä että elimistö siihen olisi oikeasti valmis.Alkuperäinen kirjoittaja Gemma:Ei ole mitään lääketieteellistä syytä käyttää ehkäisyä jos halua uudelleen raskaaksi. Luonto ihan oikeasti kyllä hoitaa: jos kroppa ei ole valmis, uusi raskaus ei ala. Raskaaksi tuleminen vaatii niin monen eri asian saumattoman yhteentoimimisen, että palautumattomalta elimistöltä se ei luonnistu! On vähän huvittavaa, että tuhansia vuosia raskaudet on vaan alkaneet kun on olleet alkaakseen ja nyt yhtäkkiä meidän pitäisi ryhtyä suojelemaan kroppaamme itseltään?
Yhdet kuukautiset väliin -on tosi vanha perinne. Yleensä yhdet kuukautiset väliin -neuvo annetaan siksi, että hedelmöitysaika on helpompi arvioida. Ennen vanhaan kun ei ollut ultria, ja jos laskettu aika oli pielessä saatettiin aivan turhaan käynnistää synnytys. Nykyään tuokin syy on poistunut.
Amerikkalaiset lääkärit ovat usein ylivarovaisia suosituksissaan, koska siellä asiakkaiden kynnys vetää lääkäri oikeuteen hoitovirheestä on niin matala. Suojelevat itseään olemalla varovaisia. Siellä saatetaan neuvoa odottamaan puolikin vuotta.
Eikös moni ole kuitenkin tullut raskaaksi heti km:n jälkeen, ennen ensimmäisiä kuukautisia? Ihmesikiämisiä siis..Alkuperäinen kirjoittaja englantilaisittain:Minulle kerottiin etta yhdet kuukautiset pitaa odottaa koska keskenmenon jalkeen ennen ensimmaisia kuukautisia ei ole ovulaatiota. Infektio riski on suurempi heti kesken menon jalkeen, mutta yhdynnalle ei ole estetta jos kayttaa kondomia.
Tulin raskaaksi suoraan spontaanin keskenmenon (rv jotain 10 tai 11) jälkeen, ja vaikka itselläni oli oikein luottavainen olo asian suhteen niin hysteeristä anoppiani rauhoitellakseni kyselin vähän joka paikasta että onko riskejä.Alkuperäinen kirjoittaja Leinikki:Itse olen kyllä tästä erimieltä. Tekeehän elimistö kaikkea muutakin mihin ei ole valmis. Eli 11v voivat tulla raskaaksi jos kuukautiset ovat alkaneet eikä se mitenkään tarkoita sitä että elimistö siihen olisi oikeasti valmis.Alkuperäinen kirjoittaja Gemma:Ei ole mitään lääketieteellistä syytä käyttää ehkäisyä jos halua uudelleen raskaaksi. Luonto ihan oikeasti kyllä hoitaa: jos kroppa ei ole valmis, uusi raskaus ei ala. Raskaaksi tuleminen vaatii niin monen eri asian saumattoman yhteentoimimisen, että palautumattomalta elimistöltä se ei luonnistu! On vähän huvittavaa, että tuhansia vuosia raskaudet on vaan alkaneet kun on olleet alkaakseen ja nyt yhtäkkiä meidän pitäisi ryhtyä suojelemaan kroppaamme itseltään?
Yhdet kuukautiset väliin -on tosi vanha perinne. Yleensä yhdet kuukautiset väliin -neuvo annetaan siksi, että hedelmöitysaika on helpompi arvioida. Ennen vanhaan kun ei ollut ultria, ja jos laskettu aika oli pielessä saatettiin aivan turhaan käynnistää synnytys. Nykyään tuokin syy on poistunut.
Amerikkalaiset lääkärit ovat usein ylivarovaisia suosituksissaan, koska siellä asiakkaiden kynnys vetää lääkäri oikeuteen hoitovirheestä on niin matala. Suojelevat itseään olemalla varovaisia. Siellä saatetaan neuvoa odottamaan puolikin vuotta.
Jos kohdussa on liian ohuet limakalvot km:n jälkeen, alkio voi silti yirttää sinne kiinnittyä ja siitä seurauksena voi olla km.
Itse suosittelen kyllä odottamaan yhdet kuukautiset jos on kaavittu, tyhjennetty lääkkeillä tai spontaani km joka tapahtuu vähän myöhemmin eli rv 8-10. Jos km tapahtuu viikolla 6 niin en näkisi odotteltulle sikäli mitään estettä. Minä kyllä silti odottelisin yhdet kuukautiset että elimistö kerkee tapahtuneesta varmasti toipumaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:Aika moni on ihmetellyt miksi kielletään tai kehoitetaan odottamaan yhdet kuukautiset keskenmenon jälkeen. Itse sain km:n elokuun lopussa ja lääkäri selitti minulle syyksi että kohtu on "auki" km:n jälkeen joka lisää tulehdusriskiä huomattavasti. Tulehdus saattaa pahimmassa tapauksessa aiheuttaa lapsettomuutta. Joten odotettiin kiltisti yhdet kuukautiset. Nyt sitten pidetään peukkuja että tärppäisi uudestaan, käy tosin aika ajoin vähän rankaksi.. Tsemppiä ja jaksamista kaikille teille kohtalotovereille ja voimia yritämiseen!!!
Eipä se luonto vain tunnu aina läheskään hoitavan tehtäviään Muutenhan kenellekään ei tapahtuisi keskeytyneitä keskenmenoja. Itselläni elimistö on aina pitänyt viimeiseen asti kiinni jo kauan aikaa keskenmenneestä raskaudesta ilman mitään merkkiä. Ja minä toistuvista km:sta kärsineenä tuijottelen aina uusimpia tutkimustuloksia ja olen jutellut monien lääkärien kanssa tilanteesta ja kaikki ovat olleet sitä mieltä etä riskejä on tosiaan enemmän niissä raskauksissa jotka ovat alkaneet liian aikaisin km:n jälkeen. Olisikin tosi helppoa jos luonto aina hoitaisikin asiat parhainpäin, mutta niin se ei vain tunnu menevän :'(Alkuperäinen kirjoittaja Maaria -76:Tulin raskaaksi suoraan spontaanin keskenmenon (rv jotain 10 tai 11) jälkeen, ja vaikka itselläni oli oikein luottavainen olo asian suhteen niin hysteeristä anoppiani rauhoitellakseni kyselin vähän joka paikasta että onko riskejä.Alkuperäinen kirjoittaja Leinikki:Itse olen kyllä tästä erimieltä. Tekeehän elimistö kaikkea muutakin mihin ei ole valmis. Eli 11v voivat tulla raskaaksi jos kuukautiset ovat alkaneet eikä se mitenkään tarkoita sitä että elimistö siihen olisi oikeasti valmis.Alkuperäinen kirjoittaja Gemma:Ei ole mitään lääketieteellistä syytä käyttää ehkäisyä jos halua uudelleen raskaaksi. Luonto ihan oikeasti kyllä hoitaa: jos kroppa ei ole valmis, uusi raskaus ei ala. Raskaaksi tuleminen vaatii niin monen eri asian saumattoman yhteentoimimisen, että palautumattomalta elimistöltä se ei luonnistu! On vähän huvittavaa, että tuhansia vuosia raskaudet on vaan alkaneet kun on olleet alkaakseen ja nyt yhtäkkiä meidän pitäisi ryhtyä suojelemaan kroppaamme itseltään?
Jos kohdussa on liian ohuet limakalvot km:n jälkeen, alkio voi silti yirttää sinne kiinnittyä ja siitä seurauksena voi olla km.
Itse suosittelen kyllä odottamaan yhdet kuukautiset jos on kaavittu, tyhjennetty lääkkeillä tai spontaani km joka tapahtuu vähän myöhemmin eli rv 8-10. Jos km tapahtuu viikolla 6 niin en näkisi odotteltulle sikäli mitään estettä. Minä kyllä silti odottelisin yhdet kuukautiset että elimistö kerkee tapahtuneesta varmasti toipumaan.
Kaksi gynekologia, yksi terveydenhoitaja ja useampi kätilö kaikki vakuuttivat että ei ole mitään riskejä. Gynekologeista toinen, Naistenklinikan guru, selitti että lähinnä suositellaan odottelemaan niitä kuukautisia jotta raskausviikot olisi helpompi laskea.
Kurja juttu Mutta siis kyllä ne keskeytyneetkin keskenmenot todennäköisesti lopulta menisivät loppuun asti ja vuotaisivat ulos, ne vain yleensä nykyisin huomataan niin aikaisessa vaiheessa. Oli minullakin alkio kuolleena kohdussa nelisen viikkoa ennen kuin tuli ulos. Loppujen lopuksi aika moni synnytykseen ja raskauteen liittyvä asia hoituisi ilman interventioita jos vain annettaisiin kropalle aikaa tehdä asiat omaa tahtiaan, meni siihen sitten päiviä tai viikkojaAlkuperäinen kirjoittaja Leinikki:Eipä se luonto vain tunnu aina läheskään hoitavan tehtäviään Muutenhan kenellekään ei tapahtuisi keskeytyneitä keskenmenoja. Itselläni elimistö on aina pitänyt viimeiseen asti kiinni jo kauan aikaa keskenmenneestä raskaudesta ilman mitään merkkiä.Alkuperäinen kirjoittaja Maaria -76:Tulin raskaaksi suoraan spontaanin keskenmenon (rv jotain 10 tai 11) jälkeen, ja vaikka itselläni oli oikein luottavainen olo asian suhteen niin hysteeristä anoppiani rauhoitellakseni kyselin vähän joka paikasta että onko riskejä.Alkuperäinen kirjoittaja Leinikki:Itse olen kyllä tästä erimieltä. Tekeehän elimistö kaikkea muutakin mihin ei ole valmis. Eli 11v voivat tulla raskaaksi jos kuukautiset ovat alkaneet eikä se mitenkään tarkoita sitä että elimistö siihen olisi oikeasti valmis.Alkuperäinen kirjoittaja Gemma:Ei ole mitään lääketieteellistä syytä käyttää ehkäisyä jos halua uudelleen raskaaksi. Luonto ihan oikeasti kyllä hoitaa: jos kroppa ei ole valmis, uusi raskaus ei ala. Raskaaksi tuleminen vaatii niin monen eri asian saumattoman yhteentoimimisen, että palautumattomalta elimistöltä se ei luonnistu! On vähän huvittavaa, että tuhansia vuosia raskaudet on vaan alkaneet kun on olleet alkaakseen ja nyt yhtäkkiä meidän pitäisi ryhtyä suojelemaan kroppaamme itseltään?
Kaksi gynekologia, yksi terveydenhoitaja ja useampi kätilö kaikki vakuuttivat että ei ole mitään riskejä. Gynekologeista toinen, Naistenklinikan guru, selitti että lähinnä suositellaan odottelemaan niitä kuukautisia jotta raskausviikot olisi helpompi laskea.