raskaaksi hormonikierukalla?

  • Viestiketjun aloittaja Angelina
  • Ensimmäinen viesti
Angelina
Tyhmä kysymys, mutta onko kellään kokemusta raskaaksitulosta hormonikierukalla? Epätodennäköistähän se on, mutta silti mahdollista. Kävin gynellä ja ultrassa viikkoa ennen joulua ja silloin ei raskautta todettu. Käynnin tarkoitus oli itseasiassa lyhentää kierukan lankoja ja samalla ultralla varmistettiin kierukan oikea asento. Kaikki oli kunnossa näiltä osin. Nyt on muutaman päivän aikana alkanut ilmaantua raskausoireita eikä kuukautisiakaan ole kuulunut moneen kuukauteen. Koska seksiä on tullut harrastettua =) teoriassa raskaus voisi ollakin mahdollinenkin... Testiä en ole tehnyt. Kunhan tässä vaan pohdiskelen. Ja jos testi näyttäisi plussaa niin kuinkahan normaalia raskautta voisi odottaa? Lääketehtaan suositus pakkauksen ohjeissa oli raskauden keskeytys näissä tapauksissa. Julma vaihtoehto!
...taidan tehdä testin heti huomenissa...jos kuitenkin... :heart:
 
Minäpä olen elävä esimerkki hormonikierukan aikana raskautuneista! Eli kesäkuussa asennettiin, lokakuussa tarkastuksessa ollut vielä paikoillaan vaikka viikkoja ollut silloin 9-10... Joulukuun alussa tein testin, kauheella kiireellä lääkäriin ja ultraan. Kättärin osastonlääkäri joku Satu soitteli sinne lääkefirmaan, mitä se hormoni mahdollisesti vaikuttaa sikiöön, eivät sielläkään osanneet oikein sanoa kun on niin harvinaista. Tutkittiin myös verikokeilla, onko sitä kierukkahormonia veressä, kun itse kapinetta ei löytynyt mistään. No, se on jossain vaiheessa poistunut itsekseen mun huomaamatta.

Kyllä minuakin hirvitti ja hirvittää edelleen jos sittenkin on jotain pielessä... Ultran mukaan kaikki on ok, siis nämä elimet mitä siinä katsovat ovat paikoillaan ja toimivat, vauva potkii ja kaikin puolin kaikki on normaalisti.

Oli tämä varsinainen yllätys meille, ei kuulunut suunnitelmiin neljänne lapsen teko. Mutta näin kävi, ja silloin kun raskaus todettiin, viikkoja oli jo 18 ja risat, eli keskeytys ei tullut minun kohdallani kuuloonkaan.

Tee ihmeessä se testi niin pääset miettimästä asiaa. Hormonikierukan käyttäjällä on kuulemma 0,2% mahdollisuus tulla raskaaksi. Ei kovin suuri, mutta mielestäni hormonikierukkaa suosittelevien lääkäreiden yms. pitäisi korostaa sitä, että se raskaus on kuitenkin mahdollinen. Ja eniten tässä ottaa päähän, ettei silloin tarkastuksessa huomattu sisätutkimusta tehdessä että olen raskaana!!!!
 

Yhteistyössä