Rasismia vai realismia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitäs mieltä tästä:

Siis jos mä ajattelen, että keskimäärin Afrikan mustat ovat ehkä ÄO:ltaan heikompia kuin valkoiset eurooppalaiset ja/tai jenkit, niin onko mä muka rasisti.

Toisaalta mä myönnän, että jotkut Kauko-Idän kansat ovat meitä älykkäämpiä vähäsen. Ja juutalaiset. Mitäs rasismia se on?

Rasismi on sanana kokenut sellaisen inflaation, ettei sitä kannata käyttää. Ja koska sen merkityssisältö voi olla melkeinpä mitä vain ja se voi myös muuttua lennosta, ei ole mitään järkeä käydä keskustelua siitä onko vaiko eikö ja mitä on, jos on. Identifioituu vaan rasistiksi ja jatkaa matkaa.

Mitäs mieltä tästä:

Siis jos mä ajattelen, että keskimäärin Afrikan mustat ovat ehkä ÄO:ltaan heikompia kuin valkoiset eurooppalaiset ja/tai jenkit, niin onko mä muka rasisti.

Toisaalta mä myönnän, että jotkut Kauko-Idän kansat ovat meitä älykkäämpiä vähäsen. Ja juutalaiset. Mitäs rasismia se on?
Ei välttämättä tasismia, mutta ehkä ennakkoluuloisuutta tai tietämättömyyttä.

Onko rasismia sanoa että jostain afrikan maista tulee parempia pikajuoksijoita.

Käsittääkseni rasismia voi olla vain muutenkin sorron kohteena olevaa ryhmää kohtaan. Siksi määritelmällisesti valkoinen suomalainen ei voi Suomessa kokea rasismia. Tietenkin teoriatasolla sekin olis mahdollista paikallisesti, vaikka jossain hyvin maahanmuuttajavaltaisessa lähiössä, mutta menee saivartelun puolelle. Eli lähinnä tietyn porukan lapsellista uhriutumista.

Ei ole rasismia sanoa, ettö "Länsimaiselta pohjalta tehdyissä kognitiivisia taitoja mittaavissa testeissä afrikkalaiset ovat KESKIMÄÄRIN saaneet huomattavasti heikompia tuloksia kuin L-eurooppalaiset."

Sitten se menee rasismiksi, jos ajattelee osapuilleen, että jokainen afrikkalaistaustainen on automaatisesti älyllisesti alemmalla tasolla kuin me länsimaalaiset. Näinkin jotkut ajattelevat tai vähintään käyttäytyvät sen mukaisesti. Se on sitä rasismia.

Jos me nyt puolirasistisesti sitten aatellaan, että monella Afrikasta kotoisin olevalla on vähäsen alempi ÄO kuin meillä keskimäärin, niin mitä sitten? Ihmisiä hekin ovat ja yksilönä heitäkin pitää kohdella. Jos joku suomalainen on vähän keskimääräistä yksinkertaisempi, niin ei me sitäkään alempiarvoisena pidetä. Ehkei palkata softafirmaan kovin innokkaasti, mutta soveltuvuus on eri asia kuin syrjintä.

Keskimääräinen on muutenkin sellainen käsite, jota joidenkin on ihan mahdoton ymmärtää.

Pikajuoksusta sen verran, että mä luulen, että isossa osassa Afrikkaa ei ole yhtään sen enemmään sentyyppisiä geenejä kuin täällä Suomessa. Suomen nopein olis kova sana monessa maassa Afrikassa. Taitaa suurin osa niistä supergeeneistä tuolla saralla eksynyt Jamaikalle.

Sulla on kuule taas ihan väärä käsitys.

No olis pitänyt arvata, että tuohon tartutaan. Se nyt ei ole tässä se oleellisin pointti. Jos haluat korostaa valkoisen suomalaisen kokemaa rasistista sortoa täällä Suomessa, niin ole hyvä vaan.

Kyllä minuakin on joskus kohdeltu omasta mielestäni epäoikeudenmukaisesti. En vain todellakaan laita sitä rasismin piikkiin.

Käsittääkseni rasismia voi olla vain muutenkin sorron kohteena olevaa ryhmää kohtaan. Siksi määritelmällisesti valkoinen suomalainen ei voi Suomessa kokea rasismia. Tietenkin teoriatasolla sekin olis mahdollista paikallisesti, vaikka jossain hyvin maahanmuuttajavaltaisessa lähiössä, mutta menee saivartelun puolelle. Eli lähinnä tietyn porukan lapsellista uhriutumista.

Ei ole rasismia sanoa, ettö "Länsimaiselta pohjalta tehdyissä kognitiivisia taitoja mittaavissa testeissä afrikkalaiset ovat KESKIMÄÄRIN saaneet huomattavasti heikompia tuloksia kuin L-eurooppalaiset."

Sitten se menee rasismiksi, jos ajattelee osapuilleen, että jokainen afrikkalaistaustainen on automaatisesti älyllisesti alemmalla tasolla kuin me länsimaalaiset. Näinkin jotkut ajattelevat tai vähintään käyttäytyvät sen mukaisesti. Se on sitä rasismia.

Jos me nyt puolirasistisesti sitten aatellaan, että monella Afrikasta kotoisin olevalla on vähäsen alempi ÄO kuin meillä keskimäärin, niin mitä sitten? Ihmisiä hekin ovat ja yksilönä heitäkin pitää kohdella. Jos joku suomalainen on vähän keskimääräistä yksinkertaisempi, niin ei me sitäkään alempiarvoisena pidetä. Ehkei palkata softafirmaan kovin innokkaasti, mutta soveltuvuus on eri asia kuin syrjintä.
Kaikki suomalaiset on sorron kohteena ja globaalisti pieni vähemmistö.

Pääministeri Sanna Marin (sd) kutsui viime viikolla politiikan toimittajien vaalitentissä perussuomalaisten olevan ”avoimesti rasistinen puolue”.

👍 Olen täysin samaa mieltä eikä mielipiteeni tule muuksi muuttumaan.
Rajat sulkeutuvat ja Suomesta tulee taantuva maa.

Tämähän ei pidä paikkaansa. Suomen ainoa rasistinen murha on kohdistunut ns. kantasuomalaiseen. Tiedän kyllä, että ääriliberaalit viljelevät tätä ajattelumallia, että valkoinen ei voi kohdata rasismia, mutta lainsäädäntö on eri mieltä.

Yhteistyössä