Rapinaa seinän sisästä. Hiiri? Eihän se tule seinän läpi, eihän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärvee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ärvee

Aktiivinen jäsen
17.06.2010
1 437
0
36
Selvää raapimisääntä kuuluu seinän sisästä, välillä se loppuu hetkeksi mutta sitten kuuluu taas. Tultiin siihen tulokseen että tuolla on hiiri tai rotta.
Mä en uskalla todellakaan rueta nukkumaan jos on pienikin mahdollisuus että se raapii ittesä tuon levyn läpi :< Voiko se tehdä sen? Sanokaa että ei,....

Mä en sinäänsä pelkää noita elukoita, enemmän pelkään sitä että se mönkii sänkyyn yöllä ja mä säikähän sitä ihan vitusti.

no mitä teiän seinät on? lastulevyä vai kipsilevyä?
Luulisin, että hiiri ennemmin etsii valmiin reiän kun järsii uuden. Tosin niitä reikiä on talo täynnä...

JOS se ny pääsis sisälle, niin se hakee ruokaa - sinut nähdessää pinkoo pakoon, eikä suinkaan hyppää sun syliin. Hanki hiirenloukku (semmoinen, mihin lapset ei pääse työntämään näppejään) ja laita siihen syötiksi leipää tai makkaraa (eli ei juustoa).

No ei ne yleensä tule, eikä ainakaan tee seinään reikää. Jos on tullakseen, ne tulee valmiista reiästä ja niitä ne kyllä löytää. Meillä on mökillä rapissut seinien välit vuosikausia ja ikinä en ole sisällä hiirtä nähnyt. Aitassa ne kyllä käy pyörimässä.

Ja kokemuksesta voin sanoa, että tulee myös seinän läpi, ainakin kipsilevyn. Tulee myös valmiista reijistä, esimerkiksi jos putket on laitettu niin, että vierestä pääsee.
Ei muutakun hiirenloukku valmiiksi.

Joo, jos on kipsilevyä, niin ainakin rotta tulee nopeasti läpi. Hiiri varmaan etii paremman reitin.
Syksyisin ja keväisin noita tulee asuntoihin, jos on ulkoa jäänyt reitti sisään tai välikattoon.
Mulle oli tullut hiiri yks yö kaapiston takaa, siitä reiästä mistä pesukoneen letkut menevät.
Yhden yön aikana oli kerinnyt kierää koko kaksion joka paikan läpi mihin vaan pääsee ja kakkaa oli aivan kaikkialla. Huohnekalujen takana, pissaa nurkissa, pöydällä, yöpöydällä sängyn vieres jne. Ihan joka paikas.
Itse kaappi mistä se oli tullut, siellä oli ollut kynttilän nysä jonka oli yöllä syönyt täyteen hampaan jälkiä ja ympärillä oli steariinikakkaa ja kaappi haisi todella pahalle. Ei meinannut kloriitillakaan haju lähteä, pesin useitakertoja ja vasta ajan kans haju hälveni.
Toinen hiiri tuli hieman myöhemmin, yöllä ja taas sama juttu.
Tuon ensimmäisen metsäsätin elävänä ansaan jonka viritin roskikseen ja päästin pihalle, mutta toinen pääsi pakenemaan saunan laudoituksen taakse ja sen jälkeen pitkaan kuului raapimisääntä välikatosta ja yritti tulla patterien putkien vierestä läpi. Talven aikana äänet hiljeni ja nyt ei ole vielä näkynyt hiiriä.
1998 vuonna rakennettu pienkerrostalo ja alimmas kerrokses asun.

Lastulevyseinät on.
Taidanpahan huomenna hakea varmuuden vuoksi hiirenloukun. Ja ehkäpä osaisin laittaa sen oikeaan kohtaan sillä ei tuo tunnu oikein muualle pääsevän ku tuhon yhteen kohtaan rapistelamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ärvee;22209951:
Lastulevyseinät on.
Taidanpahan huomenna hakea varmuuden vuoksi hiirenloukun. Ja ehkäpä osaisin laittaa sen oikeaan kohtaan sillä ei tuo tunnu oikein muualle pääsevän ku tuhon yhteen kohtaan rapistelamaan.

Miks se tappaa pitää? Julma olet

[QUOTE="vieras";22209969]Miks se tappaa pitää? Julma olet[/QUOTE]

No voi itku. Mä tasan tarkkaan en lähde kulettamaan jotain hiirtä kauas ettei se löytäis enää takaisin sisälle. Nirri pois vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ärvee;22209981:
No voi itku. Mä tasan tarkkaan en lähde kulettamaan jotain hiirtä kauas ettei se löytäis enää takaisin sisälle. Nirri pois vaan.

Ei se uudestaan sisälle tule vaika sen ulko-ovesta päästäis.
Toivottavasti sulla ei ole lapsia kun asentees elämää kohtaan on tuollainen.

Mun kotipaikassa alkoi aina kans näin syksysin kuulumaan olohuoneen katonvälistä (kaksikerroksinen asunto siis...) rapinaa ja kuului, kun hiiret juoksenteli... Muttei niitä ikinä meillä sisällä näkynyt, olivat varmaan tyytyväisiä siellä katon välissä :D

[QUOTE="vieras";22210030]Ei se uudestaan sisälle tule vaika sen ulko-ovesta päästäis.
Toivottavasti sulla ei ole lapsia kun asentees elämää kohtaan on tuollainen.[/QUOTE]

Eipä vissiin tule :D Ja mulle noi tuholaiselukat on vähä eriarvosia ku ihmiset (:

[QUOTE="vieras";22209969]Miks se tappaa pitää? Julma olet[/QUOTE]

ei se julmuutta, ole. ihan terveydestä huolehtimista.
terv. raskaana myyräkuumeen sairastanut, kiitos jyrsijöiden jotka halusivat pakkasta pakoon.

Yhteistyössä