rannemurtumasta toipuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marza1970
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marza1970

Aktiivinen jäsen
22.04.2005
1 196
2
38
Koria
Mitenkä olet parantunut on leikkauksen jälkeen ja kuinka kauan kesti parantua.onko jäänyt millaisia oireita. Hiukan pelottaa kun itsellä ei taivu ranne kuin vähän ja leikkaus on oli siis elokuun alussa.

Onko murtuman asento ollut kontrollirtg-kuvissa ok? Joskus voi kehittyä virheasentoa, se tietysti voi vaikuttaa ranteen liikkuvuuteen. Oletko saanut fysioterapiaa /ohjeita ranteen jumppaamiseen?

Fysioterapeutille aika. Lihaskalvot saattavat olla pitkän liikkumattomuuden takia tiukilla. Kun fyssari irroittaa ne koko matkalta kyynerpäähän asti niin ranne saattaa alkaa taas taipua. Mulle kävi niin ranneleikkauksen jälkeen. Pieni juttu mutta melkoinen taikatemppu liikkuvuuteen.

Elokuun alussa oli leikkaus ja laitettiin titaani levy ja ruuvit.röntgenkuvaus oli näytti että kaikki ok.ft on säännöllisesti mutta siellä vaan sanottiinkin että voi jäädä toiminnaltaan heikoksi.esim sängystä ylös nouseminen ei onnistu koska ranne ei taivu.hirveän tiukka tuo leikkaus arpi ja olen koittanut rasvata sitä paljon ja jumppaa edelleen päivittäin. Särkyä luojan kiitos ei ole että jotakin positiivista.

Viimeksi muokattu:
Elokuun alussa oli leikkaus ja laitettiin titaani levy ja ruuvit.röntgenkuvaus oli näytti että kaikki ok.ft on säännöllisesti mutta siellä vaan sanottiinkin että voi jäädä toiminnaltaan heikoksi.esim sängystä ylös nouseminen ei onnistu koska ranne ei taivu.hirveän tiukka tuo leikkaus arpi ja olen koittanut rasvata sitä paljon ja jumppaa edelleen päivittäin. Särkyä luojan kiitos ei ole että jotakin positiivista.

Mihin sinä rannetta tarvit kun sängystä nouset?

Mulla ranne hyvinkin paljon vajaaliikkeinen murtuman / leikkauksen jäljiltä mutta kaikkeen tottuu, kolmisen vuotta murtumasta enkä aina edes muista että olen "huonoranteinen". Punnertamaan en pysty kädet lattiassa mutta kaiken muun saa jotenkin tehtyä...

Yhteistyössä